.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lip.2025 12:45:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 2.8V6 AAH ] VAG - problem z polaczeniem do sterownika
PostNapisane: 01.paź.2009 18:23:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Jak w temcie, ma interfejs Viakena do tej pory laczylem sie nim z 2.6V6 ABC i mylo cacy.
Jednak przy probie polaczenia do 2.8 AAH wyskakuje komunikat "CAN'T SYNCH BAUD RATE" :/ (inne kanaly: klima, ABS, itp dzialaja jak nalezy)

Poczatkowo myslalem ze to wina sterownika, bo ponoc Hella nie laczy sie, ale korzystajac z innego kompa i interface'u po 2-3 probach laczy sie i wszystko dziala. :):

Ktos wie jakie powinny byc prawidlowe ustawienia VAG'a i gdzie tkwi problem :?: Jak te ustrojstwa (komp<interface>silnik) polaczyc :?:

Wszelka pomoc mile widziana, bo juz mi rece opadaja i pomysly sie skonczyly...

:(


PS. A moze ktos zna kody do podniesienia wolnych obrotow 2.8 za pomoca VAG (niezarejestrowanego) :P

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 19:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zobacz na ile masz ustawiony BAUD RATE, w opcjach programu. Na 0 śmiga bezproblemowo z AAH.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 23:29:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
mialem 0, mialem 9600 i d..a ....

ostatnie ustawienia (w nawiasie wartosci default VAGa):
Start Baud 9600 (0)
Blk Int 25 (55)
Char Int 0 (1)

A jakie masz ustawione poszczegolne i posostale wartosci w swoim :?:

Moze tu tkwi blad :?: Z 2.6 na takich ust. komunikowalo sie jak tralala a z 2.8 zaparlo sie jak osiol i ni chu-chu :<

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 07:37:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Pozwolę się podpiąć pod temat,
Wczoraj miałem również problemy z podpięciem się pod ABC.
Żadna opcja (silnik, abs itd..) nie działała.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 08:52:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
...no nic...
niestety widze, ze albo nikt nie ma silnika AAH, albo poprostu go nie VAGowal :):

Jak wkoncu uda mi sie rozwiazac problem to tez bede siedzial cichutko :diabel:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 10:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
AMIGOs napisał(a):
...no nic...
niestety widze, ze albo nikt nie ma silnika AAH, albo poprostu go nie VAGowal :):

Jak wkoncu uda mi sie rozwiazac problem to tez bede siedzial cichutko :diabel:


kolego... mam silnik AAH i nieraz go podłączam.
Łączę się się z nim programem vag-com i kiedyś też miałem problemy z komunikacją ale odkąd załączyłem sobie w ustawieniach "protocol options" KWP-1281 łączy się bez problemu... może troszkę dłużej za to zawsze 100/100

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 22:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2008 19:23:31
Posty: 17
Lokalizacja: Kluczbork / opolskie
Pozwolę sobie na odrobinę lenistwa, poniżej mój post z a6klub.pl

Cytuj:
Pozwolę sobie wtrącić swoje 2 grosze do dyskusji. U mnie też nie łączył się VAG z komputerem silnika (100 C4 2.8 '91). Sprawdzałem ciągłość przewodów od komputera do skrzynki pod maską, czy nie ma zwarcia do masy itd. itp.

Przyczyna była prozaiczna - VAG COM 3.11-2 łączył się dopiero z komputerem przy 11 próbie, tak więc koledzy spróbujcie cierpliwości i może akurat zadziała. Dodam, że u mnie zawsze łączy się dopiero właśnie przy 11 razie.

Co do interfejsu to jakiś badziew z allegro na USB za trochę ponad 100 zł + przejściówka OBD2>OBD1.

Jakby dalej nie chciał się łączyć to sprawdźcie napięcia na liniach K i L, oczywiście masę bierzemy sobie z jakiegoś punktu pod maską. Na obydwu liniach bynajmniej u mnie był napięcie w okolicach 10,5 - 11,5 V.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: