.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lip.2025 17:37:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Reset ECU
PostNapisane: 05.lis.2009 10:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jak to w końcu jest z resetowaniem tzw. pamięci dynamicznej ECU? Czy odpięcie aku na jakiś czas załatwi sprawę? Chodzi mi o korekcje map i wyprzedzenia zapłonu. Wiem, że w niektórych starszych modelach ECU odłączane jest od zasilania po każdym wyjęciu kluczyka, a jak jest w nowszych (98)? Może przy pomocy VAGa - jakiej base settings, czy coś...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 14:38:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Base Settings, nie załatwia sprawy, adaptacje bo o to ci chodzi zapewne się nie wykasują, prostą sprawą jest odpięcie aku na noc, i zwarcie klem.

Potem rano podpinasz klemy w odpowiedniej kolejności, robisz adaptację przepustnicy w przypadku twojego ACK, odpalasz zimny silnik i czekasz aż nagrzeje się do momentu uruchomienia wentylatorów, na biegu jałowym bez dodawania gazu, gasisz go. Następnie możesz go odpalić i pojeździć trochę na PB, do momentu, aż adaptacje długoterminowe zejdą do 0,0%.

Nie pamiętam, czy są one podzielone, na adaptacje na biegu jałowym z puszczonym pedałem gazu i adaptacje podczas wciśniętego pedału gazu, do momentu aż sterownik wchodzi w tryb open log i przestaje korygować mieszankę po sondzie, około 3/4 wciśniętego pedału gazu, trzeba by zaobserwować.

Czy też masz adaptacje długoterminowe podzielone tylko na Bank 1 i Bank 2, bez podziału na obroty i bieg jałowy.

Nie wiem może macie na to jakiś inny sposób, ale ja robię to tak.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 14:42:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Kornel napisał(a):
Base Settings, nie załatwia sprawy, adaptacje bo o to ci chodzi zapewne się nie wykasują, prostą sprawą jest odpięcie aku na noc, i zwarcie klem.

Potem rano podpinasz klemy w odpowiedniej kolejności, robisz adaptację przepustnicy w przypadku twojego ACK, odpalasz zimny silnik i czekasz aż nagrzeje się do momentu uruchomienia wentylatorów, na biegu jałowym bez dodawania gazu, gasisz go. Następnie możesz go odpalić i pojeździć trochę na PB, do momentu, aż adaptacje długoterminowe zejdą do 0,0%.

Nie pamiętam, czy są one podzielone, na adaptacje na biegu jałowym z puszczonym pedałem gazu i adaptacje podczas wciśniętego pedału gazu, do momentu aż sterownik wchodzi w tryb open log i przestaje korygować mieszankę po sondzie, około 3/4 wciśniętego pedału gazu, trzeba by zaobserwować.

Czy też masz adaptacje długoterminowe podzielone tylko na Bank 1 i Bank 2, bez podziału na obroty i bieg jałowy.

Nie wiem może macie na to jakiś inny sposób, ale ja robię to tak.

dla AEC procedura wygląda analogicznie?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 17:17:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
BiLu napisał(a):
Kornel napisał(a):
Base Settings, nie załatwia sprawy, adaptacje bo o to ci chodzi zapewne się nie wykasują, prostą sprawą jest odpięcie aku na noc, i zwarcie klem.

Potem rano podpinasz klemy w odpowiedniej kolejności, robisz adaptację przepustnicy w przypadku twojego ACK, odpalasz zimny silnik i czekasz aż nagrzeje się do momentu uruchomienia wentylatorów, na biegu jałowym bez dodawania gazu, gasisz go. Następnie możesz go odpalić i pojeździć trochę na PB, do momentu, aż adaptacje długoterminowe zejdą do 0,0%.

Nie pamiętam, czy są one podzielone, na adaptacje na biegu jałowym z puszczonym pedałem gazu i adaptacje podczas wciśniętego pedału gazu, do momentu aż sterownik wchodzi w tryb open log i przestaje korygować mieszankę po sondzie, około 3/4 wciśniętego pedału gazu, trzeba by zaobserwować.

Czy też masz adaptacje długoterminowe podzielone tylko na Bank 1 i Bank 2, bez podziału na obroty i bieg jałowy.

Nie wiem może macie na to jakiś inny sposób, ale ja robię to tak.

dla AEC procedura wygląda analogicznie?


Tak tylko w AEC, nie trzeba robić adaptacji przepustnicy, a adaptacja jest tylko jedna z uwagi na ubogie możliwości diagnostyczne sterownika, i jedną sondę.

Adaptacja dla AEC jest w bloku 000 pozycja 9. Powinna zawierać się pomiędzy 78 a 178, jeżeli jest równo 100 to jest idealnie. Mając LPG pewnie będzie inna, aczkolwiek są wyjątki, przy prawidłowym wystrojeniu instalki LPG powinna pozostać taka jak na PB.

Jest to jedna adaptacja długoterminowa dla silnika AEC.

Wartość 8 odpowiada wskazaniom z sondy lambda i powinna zawrzeć się w zakresie od 121 do 135, odpowiada to wartościom od 0V do 1V, podczas pracy powinna oscylować. Oczywiście przy rozgrzanej sondzie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: