.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.lip.2025 00:48:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11 ABH] powracający temat elektrycznych szyb
PostNapisane: 21.mar.2010 10:25:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Witam drodzy forumowicze,

Wczoraj po głębszym grzebaniu w autku (na razie uczę się budowy i wkładam ręce gdzie popadnie :)), znalazłem moduł sterownika szyb i szyberdachu.

Dość duża kostka firmy SIEMENS w środku zawiera trzy przekaźniki, ale wszystkie trzy działają poprawnie, a jakichkolwiek widocznych uszkodzeń elektroniki nie zauważyłem.

Czy jest prawdopodobne, że nieotwierające się tylko tylne szyby to skutek uszkodzenia tego modułu? Czy moduł od innego samochodu będzie odpowiedni?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Ostatnio edytowano 21.mar.2010 11:24:18 przez k0niu86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 10:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
Kolego sterownik wycieraczek nie ma nic wspólnego z elektryką szyb. Tylne szyby otwierają się poprzez wciśnięcie przycisku na panelu drzwi kierowcy .Jak zapalą się lampki w przyciskach z tyłu to powinny działać jak i zapalniczka tylna ,a potem to już trzeba sprawdzać połączenia między silnikiem a przełącznikiem a więc do roboty pozdrawiam.Temat już reaczej omawiany na forum lepiej sprawdzić przed zakładaniem nowego bo moderatorzy tego nie lubią.

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 11:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Witam ponownie,
oczywiście chodzi o sterownik szyb, nie wiem dlaczego wyszło wycieraczek :PP

Diody w drzwiach z tyłu się świecą kiedy wcisnę przycisk na konsoli kierowcy, ale szyby nadal nie działają.

Głównie chodzi mi o sterownik do szyb, czy od innego samochodu pasuje? na szrotach nie będę szukać do audi V8 bo przeważnie słyszę, że nie zależy to od silnika, ale od samochodu i wchodzi w grę tłumaczenie że V8 to typ samochodu :)

Pozdrawiam

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 11:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Bardzo przepraszam obsługę za umieszczenie tematu w złym forum, przeglądałem kilka na raz i bardzo proszę o przeniesienie do właściwego.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 16:08:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
k0niu86 napisał(a):
Diody w drzwiach z tyłu się świecą kiedy wcisnę przycisk na konsoli kierowcy, ale szyby nadal nie działają.

Głównie chodzi mi o sterownik do szyb, czy od innego samochodu pasuje? na szrotach nie będę szukać do audi V8 bo przeważnie słyszę, że nie zależy to od silnika, ale od samochodu i wchodzi w grę tłumaczenie że V8 to typ samochodu :)


Działasz od d.py strony. Najpierw ściągnij z tyłu podłokietniki i podłącz napięcie bezpośrednio na kable silnika. Jak pójdzie, to sprawdź kable we wtyczce (i potem dalej). Jak nie pójdzie - motor do wymiany (obstawiam).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 17:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
skoro diodki się świecą to sporo rzeczy odpadło, pozostają
do sprawdzenia same motorki, ich masa (w C4 była jedna wspólna
na 4 drzwi w Vce może być rozdzielone) i ewentualnie czy coś
nie zasniedziało

bez rozbierania boczków się nie obejdzie

zobacz jeszcze czy jak wciśniesz oba przyciski na raz w oby tylnych drzwiach
czy jest duży pobór prądu, może są zacięte mechanicznie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 21:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
glupie pytanie zadam, a nie wcisnales przypadkiem blokady tylnych szyb :?:

Edit: chodzi mnie o to ze guzik blokady robi zworke i caly czas trzyma na "blokadzie"

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 21:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
temat blokady został już wyjaśniony - diodki mu się palą :D

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 08:26:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
No i zrobiło się cieplej więc i rączki można ubrudzić :)

Rozebrałem mechanizm szyb i okazało się że z magnesów silnika zostały trociny - czekam już na sprawne silniki i biorę się za wymianę :)

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 19:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Wymieniłem silniki, ale szyby pracują bardzo powoli, czy problem tkwi w prowadnicach czy może w elektryce?

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 19:50:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jeżeli same silniki wymieniłeś, to problem może być w nadmiernym naprężeniu osi silnika (można regulować luz osiowy). Ew. linka jest niewłaściwie nawinięta na bębenek.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 19:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Linki nie ruszałem, a o jakim naprężeniu mówisz?

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 20:14:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Przedstawię obrazowo.

Silnik jest przykręcony do obudowy mechanizmu z nawiniętą linką za pomocą dwóch śrub i prostokątnych podkładek-trzymaczy. Oś silnika wchodzi w głąb mechanizmu i styka się swoim końcem z elementem, którym można ustalić luz osiowy wałka. Jeżeli dociągając silnik spowodowałeś całkowite skasowanie luzu wałka, to ten będzie się kręcił powoli.

Luz się reguluje poprzez obrócenie śruby napierającej poprzez ten plastik na oś silnika. Dostęp do śruby chyba tylko od strony bębna z nawiniętą linką.
(Teraz, o ile się nie mylę, to w jakichś mechanizmach nie było tych śrub regulacyjnych...).

Tak czy siak - po włożeniu silnika i dociągnięciu śrub silnik musi się lekko i bez oporów kręcić.

Ja robiłem próby po każdym etapie - najpierw silnik w mechanizmie bez przekładni i linki, potem kompletny podnośnik, a potem dopiero z szybą.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 20:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Hmm,
czyli regulując tymi śrubami z trzymaczami (prawie prostokątne - wycięte lekko po łuku tak aby pasowały do obudowy silnika) mam ustalić najlepszą pozycję osi...

Czy tak?

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 00:02:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
k0niu86 napisał(a):
Hmm,
czyli regulując tymi śrubami z trzymaczami (prawie prostokątne - wycięte lekko po łuku tak aby pasowały do obudowy silnika) mam ustalić najlepszą pozycję osi...

Czy tak?


Nie. One mają być dokręcone na amen i mają trzymać silnik. Jeden koniec ośki silnika jest w obudowie stojana, drugą (ze ślimakiem) wkładasz do wnętrza przekładni z linką. I na tym drugim końcu regulujesz luz ośki.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 07:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
Hmm, ale tam nie mam żadnych śrub...

Co najlepsze to miałem dwa zupełnie różne mechanizmy w drzwiach,
jeden był dzielony na 3 części i był plastikowy a drugi cały metalowy dzielony tylko na dwie części.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: