.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lip.2025 23:25:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6C5 2,5 TDI 1998] Wiatrak chłodnicy klimatyzacji
PostNapisane: 24.maja.2011 17:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Witam.
Mam pytanie, dziś nabiłem klimę i po sprawdzeniu okazało się że nie obraca się mały wentylator ten od chłodnicy klimatyzacji, gość od klimy powiedział żeby nie używać klimy bo może ulec uszkodzeniu. W związku z tym mam pytanie czy ten wentylator włącza się od razu po włączeniu klimatyzacji czy jest jakiś czujnik który go włączy gdy będzie taka potrzeba.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Ostatnio edytowano 24.maja.2011 17:42:37 przez maxvilander, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 17:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
I gościu ma rację bo wiatrak powinien włączyć się od razu po włączeniu klimatyzacji
popraw temat w/g regulainu

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 17:44:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
czyli najprawdopodobniej albo padł silnik, albo szczotki bo napięcie na złączu pod maską jest (mała dwu-pinowa kostka).

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 19:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2010 21:42:30
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
Zwyczajnie skończyły się szczotki ale można je wymienić.

_________________
A6 C5 2.5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 11:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Sprawdź jeszcze bezpiecznik od wentylatora nad nogami kierowcy

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 12:03:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Możesz spoko używać klimy, tylko patrz na wskaźnik temperatury. W trakcie jazdy nic się nie wydarzy, może w korkach się podniesie ponad 90, wtedy ją po prostu wyłączaj. A w międzyczasie ogarniaj nowy wentylator albo naprawiaj obecny, jak kto woli.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 13:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2741
Lokalizacja: Kr
Sprintero uważałbym z takim jeżdzeniem, u mnie ciśnienie w układzie skoczyło 8x norma z tego co klima-panowie mówili. Fakt faktem że wtedy sprężarka sama się wyłączała...ale jednak. Rozebrałem, szczotki wysunięte i teraz śmiga

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/A3 DSG Q/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL/A3Q
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/VR6/1.8T AWT/2.7BiT/AWX/VR6

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 14:06:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
A daj spokój, osobiście latałem z takim wentylatorem uwalonym kiedyś z pół roku, bo po prostu o nim nie wiedziałem, potem się sprowadzał nowy, potem termin u chłopaków w warsztacie... Nie miało to żadnego wpływu na klimę, wszystko chodziło, ze dwa razy może mi w ciężkich korkach i temperaturach powyżej 27 stopni wskazówka temp. silnika podskoczyła ponad 90 (po to w ogóle stwierdziłem awarię), wtedy pstryk ECON i po problemie. Nic się nie wyłączało, nie było żadnych błędów w sterowniku, absolutnie nic.

Jeszcze jedno, ja nie twierdzę, że ma chłop olać temat. Skoro już o tym wie, to trzeba to wymieniać, ale doświadczenie mówi, że jak będzie miał obsuwę tydzień, dwa czy trzy, to nic się nie powinno wydarzyć.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 08:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2741
Lokalizacja: Kr
Sprinter napisał(a):
A daj spokój, osobiście latałem z takim wentylatorem uwalonym kiedyś z pół roku, bo po prostu o nim nie wiedziałem, potem się sprowadzał nowy, potem termin u chłopaków w warsztacie... Nie miało to żadnego wpływu na klimę, wszystko chodziło, ze dwa razy może mi w ciężkich korkach i temperaturach powyżej 27 stopni wskazówka temp. silnika podskoczyła ponad 90 (po to w ogóle stwierdziłem awarię), wtedy pstryk ECON i po problemie. Nic się nie wyłączało, nie było żadnych błędów w sterowniku, absolutnie nic.

Jeszcze jedno, ja nie twierdzę, że ma chłop olać temat. Skoro już o tym wie, to trzeba to wymieniać, ale doświadczenie mówi, że jak będzie miał obsuwę tydzień, dwa czy trzy, to nic się nie powinno wydarzyć.



Może u mnie problemem oprocz samego wentylatora była ilość czynnika (tego nie wiem ile było, problem pojawił się zaraz po zakupie samochodu). Jeśli faktycznie nic się nie dzieje to już nie marudze :D

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/A3 DSG Q/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL/A3Q
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/VR6/1.8T AWT/2.7BiT/AWX/VR6

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: