.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 22:20:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Zegar temperatury cieczy chłodzącej
PostNapisane: 02.sty.2007 10:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Witam Serdecznie,

Mam problem z zegarami w mojej B4ce (1992, 2.0E). jakieś 2 miesiące temu zauwazyłem, że zegar temperatury cieczy chłodzacej przestał funkcjonowac poprawnie - wskazuje temperature do 70st. i dalej nie chce drgnąć. Myslałem, ze to termostat, ale po dłuższym postoju w korku wentylatory przy chlodnicy zalaczaly sie - wioec termostat sprawny. Tak czy siak termostat i czujnik temperatury wymienilem na nowy oryginalny i..... nadal to samo.... Wentylatory sioe zalaczaja po jakims czasie ale nadal zegar dochodzi do max 70 stopni i ani drgnie dalej... Zauwazylem juz duzo wczesniej ze zegar pokazujacy temperature cieczy chlodzacej jak i wskaznik poziomu paliwa nie pracowaly plynnie - po przekreeniu stacyjki obydwa zegary poruszaly sie jakby "etapami" co chile zatrzymujac sie i poruszajac dalej w prawo. Ta sama sytuacja po wylaczeniu stacyjki - wskazówki zegarów opadaly w lewo etapami, co chile zatrzymując się w moejscu. Prosze o pomoc i jesli to jest jakas wieksza dłubanina to bylbym wdzieczny na namiar na jakiegos dobrego mechanika (moze lektryka) z Warszawy i okolic, ktory podjalby sie zrobienia tego "defektu". Z góry dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie i zycze szczesliwego Nowego Roku :-)

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
moze byc to samo
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=52261

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:47:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
sprawdź stabilizator napięcia w zegarach

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
cobra napisał(a):
sprawdź stabilizator napięcia w zegarach


Gdzie go znajde i jak sie za to zabrac?:-) O ile laik, i sredni monter jak ja da rade sam :D Hehehe :-) Dziwi mnie fakt ze tak "etapowo" pracuja obydwa wskazniki (paliwa i temp. cieczy chlodzacej) - one maja obydwa ten sam stabilizator napiecia? :galy: Jest może jakiś sposób na sprawdzenie samej wskazówki zegara temp. bez rozbierania szafy? Moze jakies kabelki mozna złaczyc zeby wskazkowka poszla na max w prawo ??

Dziękuje za odpowiedzi jak tylko dowiem sie jak sie za to zabrać to odrazu sprawdze obydwie rzeczy ;-)

P.S.: Co ewentualnie moge potraktować WD-40? Bo juz na forum przeczytalem troche postow na ten temat i tam bywaly rozne posciki z problemami ze stykami, po wyczyszceniu, ktorych ten problem ustepuje.

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 10:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Jest szansa, że ktoś mi pomoże ew. w tym temacie? Co w pierwszej kolejności sprawdzić i co najwiazniejsze jak sprawdzić czy działa wskazówka tego zegara temperatury bez rozbebeszania polowy samochodu ?:-)

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 20:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
stabilizator napięcia, to takie małe ustrojstwo po prawej stronie jak patrzysz z tyłu zegarów, z tego ustrojstwa (ok 1cmx1cm niebieskie albo czarne) odchodzą 3 nóżki na dół. Albbo siadł ten stabilizator albo czujniki kaput, ale stawiam na stabilizator.

Jeśli się mylę, to niech ktoś poprawi....trza pomóc koledze :diabel:

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:08:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak się kable przy czujniku zewrz razem to wskazówka ma sie wychylić na maks.
Ale to może byc stabilizator.
PS: u siebie kilka dni temu zauważyłem podobne objawy, ale wskazówka stopuje na 80 stopni.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 10:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Czujnik wymieniłem na nowy razem z termostatem. Wszystkie styki potraktowalem WD-40 i papierem sciernym i nadal to samo - max 70 stopni i to po dlugim przegazowywaniu na postoju - jak jade w trasie to niema bata, żebym mial 70 nawet na szafie stopni:-( Chyba faktycznie ten stabilizaytor na zegarze sie zwiesil:-( Bo termostat załącza wentylatory poprawnie i powinno byc wtedy cos ok. 100st a jest 50-70 na zegarze:-( No nic pobujam sie z tym jeszcze troche - ma ktos tutoriaola jak sie zabrac za robieranie tej deski rozdzielczej coby wyjac z niej zegary? Bo kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac ;-) Pozdrawiam.

P.S. Jest szansa ze kupilem zwalony "nowy" czujnik ?

UPDATE: Właśnie zwarłem 2 piny w kabelku od czujnika temp. chlodzacej (ten niebieski na króćcu) i na właczonej stacyjce ani drgnie - jedynie zegar paliwa pokazywal stan paliwa w baku. Taka sama sytuacja w momencie gdy zalaczsylem silnik. Zwarlem pini i rowniez nic z tego. Dziwi mnie ten fakt, poniewaz w czasie jazdy samochodem - zegar pracuje z ta wada ze nie pokazuje temp. wyzszej niz 70 stopni. Czyżby cos nie tak z zegarami - jest to mozliwe wogole, zeby sie nic a nic nie ruszyla? Zwieralem przewodem miedzianym i aluminiowym i ta sama reakcja:-( Zero ruchu na zegarze...

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 12:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
odkrec oslone kolumy kierownicy, po zdjeciu oslony odkrec dwa wkrety pod licznikiem i to wszystko (kostki elektryczne maja zabeapieczenie wiec nie wyciagaj ich na sile)

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 13:22:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Tak dzis zrobie w wolnej chwili. A tak przy oakzji, od czego jest ten drugi szary czujnik na króćcu wodu przy silniku?

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zegar cieczy
PostNapisane: 08.sty.2007 14:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 07:18:32
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
ja mam problem z zegarem cieczy w audi a8 z 2001 ale tutaj sam boje sie szukac problemu i osobiscie cos rozkrecac, moze ktorys z was pomoze mi i poleci jakies dobre miejsce gdzie moge podpiac VAG-a w Warszawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zegar cieczy
PostNapisane: 08.sty.2007 15:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
bartek_a8 napisał(a):
ja mam problem z zegarem cieczy w audi a8 z 2001 ale tutaj sam boje sie szukac problemu i osobiscie cos rozkrecac, moze ktorys z was pomoze mi i poleci jakies dobre miejsce gdzie moge podpiac VAG-a w Warszawie?


co do warsztatow to adam ci cos podpowiedzial -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=52664

nie rozumiem po co sie pytac o to wszedzie i wszystkich

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zegar cieczy
PostNapisane: 08.sty.2007 15:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
bartek_a8 napisał(a):
ja mam problem z zegarem cieczy w audi a8 z 2001 ale tutaj sam boje sie szukac problemu i osobiscie cos rozkrecac, moze ktorys z was pomoze mi i poleci jakies dobre miejsce gdzie moge podpiac VAG-a w Warszawie?


Kolego bartek.Proszę Cię o chwilę cierpliwośći.Na pewno ktoś Ci pomoże.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 00:06:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Kapral napisał(a):
Czujnik wymieniłem na nowy razem z termostatem. Wszystkie styki potraktowalem WD-40 i papierem sciernym i nadal to samo - max 70 stopni i to po dlugim przegazowywaniu na postoju - jak jade w trasie to niema bata, żebym mial 70 nawet na szafie stopni:-( Chyba faktycznie ten stabilizaytor na zegarze sie zwiesil:-( Bo termostat załącza wentylatory poprawnie i powinno byc wtedy cos ok. 100st a jest 50-70 na zegarze:-( No nic pobujam sie z tym jeszcze troche - ma ktos tutoriaola jak sie zabrac za robieranie tej deski rozdzielczej coby wyjac z niej zegary? Bo kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac ;-) Pozdrawiam.

P.S. Jest szansa ze kupilem zwalony "nowy" czujnik ?

UPDATE: Właśnie zwarłem 2 piny w kabelku od czujnika temp. chlodzacej (ten niebieski na króćcu) i na właczonej stacyjce ani drgnie - jedynie zegar paliwa pokazywal stan paliwa w baku. Taka sama sytuacja w momencie gdy zalaczsylem silnik. Zwarlem pini i rowniez nic z tego. Dziwi mnie ten fakt, poniewaz w czasie jazdy samochodem - zegar pracuje z ta wada ze nie pokazuje temp. wyzszej niz 70 stopni. Czyżby cos nie tak z zegarami - jest to mozliwe wogole, zeby sie nic a nic nie ruszyla? Zwieralem przewodem miedzianym i aluminiowym i ta sama reakcja:-( Zero ruchu na zegarze...

Dałeś plamę ;)
Niebieski czujnik podaje informacje do sterownika silnika.
A właśnie ten szary jest od wskazań na liczniku.
Spróbuj jeszcze raz. :diabel:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 10:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
A ja stawiałem na niekontakt elektryczny czyli zaśniedziałe styki przy czujniku tym dolnym na wężu cieczy , po wymianie czujnika było to samo czyli do 50 st albo wskazówka lezała na 0 , po wyczyszczeniu dokładnie papier ścierny i zakonserwowaniu wrócilo do normy zarówno na tym oryginalnym czujniku jak i tym nowo zakupionym , więc spróbój dokładnie oczyścić styki dolnego czujnika i na rozgrzanym silniku poruszczć nim.

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 11:22:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
szogun0 napisał(a):
Kapral napisał(a):
Czujnik wymieniłem na nowy razem z termostatem. Wszystkie styki potraktowalem WD-40 i papierem sciernym i nadal to samo - max 70 stopni i to po dlugim przegazowywaniu na postoju - jak jade w trasie to niema bata, żebym mial 70 nawet na szafie stopni:-( Chyba faktycznie ten stabilizaytor na zegarze sie zwiesil:-( Bo termostat załącza wentylatory poprawnie i powinno byc wtedy cos ok. 100st a jest 50-70 na zegarze:-( No nic pobujam sie z tym jeszcze troche - ma ktos tutoriaola jak sie zabrac za robieranie tej deski rozdzielczej coby wyjac z niej zegary? Bo kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac ;-) Pozdrawiam.

P.S. Jest szansa ze kupilem zwalony "nowy" czujnik ?

UPDATE: Właśnie zwarłem 2 piny w kabelku od czujnika temp. chlodzacej (ten niebieski na króćcu) i na właczonej stacyjce ani drgnie - jedynie zegar paliwa pokazywal stan paliwa w baku. Taka sama sytuacja w momencie gdy zalaczsylem silnik. Zwarlem pini i rowniez nic z tego. Dziwi mnie ten fakt, poniewaz w czasie jazdy samochodem - zegar pracuje z ta wada ze nie pokazuje temp. wyzszej niz 70 stopni. Czyżby cos nie tak z zegarami - jest to mozliwe wogole, zeby sie nic a nic nie ruszyla? Zwieralem przewodem miedzianym i aluminiowym i ta sama reakcja:-( Zero ruchu na zegarze...

Dałeś plamę ;)
Niebieski czujnik podaje informacje do sterownika silnika.
A właśnie ten szary jest od wskazań na liczniku.
Spróbuj jeszcze raz. :diabel:


Masz racje - tertaz sie wskazowka wychyla elegancko cala do 120 st. :-) No to chyba czujniczek szary do wymiany :-)

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 11:53:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Kapral napisał(a):
Masz racje - tertaz sie wskazowka wychyla elegancko cala do 120 st. :-) No to chyba czujniczek szary do wymiany :-)


Nie chcę być nieuprzejmy, ale ten temat był na forum AKP wałkowany przynajmniej 100 razy. Na przyszłość proponuję skorzystać z opcji szukaj, wówczas oszczędzisz sobie czasu i kosztów związanych w wymianą niewłaściwych elementów osprzętu silnika. Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 12:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
sebolec napisał(a):
Kapral napisał(a):
Masz racje - tertaz sie wskazowka wychyla elegancko cala do 120 st. :-) No to chyba czujniczek szary do wymiany :-)


Nie chcę być nieuprzejmy, ale ten temat był na forum AKP wałkowany przynajmniej 100 razy. Na przyszłość proponuję skorzystać z opcji szukaj, wówczas oszczędzisz sobie czasu i kosztów związanych w wymianą niewłaściwych elementów osprzętu silnika. Pozdrawiam.


Na przyszlosc tak zrobie. Przperaszam, jezeli cos zasmiecilem. Dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 12:26:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Rzeczowa dyskusja jest zawsze mile widziana, jednakże mało popularna szukaczka pozwala rozwiązać wiele kwestii jeszcze przed napisaniem posta. ;) Cieszę się, że problem został rozwiązany i tym samym kończę moje spamowanie w tym wątku. Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: To już jest koniec :-)
PostNapisane: 10.sty.2007 09:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Koniec historyjki. Czujnik 3-pinowy temp. cieczy chlodzącej na krućcu wodnym przy silniku (ten szary), został wymieniony na nowy i temp po 2-5 minutach w zaleznosci od stylu jazdy osiaga 90 st. :-) Po dluzszej jezdzie w korkach jest jkuz 100 i zalqacza sie dmuchawa, spada do 90 i jest znowu gitaren ;-)

Pozdrawiam.

P.S. Jesli wczesniej zwieralem 2 piny w tym niebieskim zujniku na kroccu od sterownika slilnika to jest mozliwosc ze w ten sposob moglem cos uszkodzic? Mam nadzieje, ze nie ;-)

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: