Mysle ze musisz podejsc do tego na zasadzie wykluczania sie nastepujacych opcji
a) Zle dzialajacy wskaznik
To jest najbardziej prawdopodobna przyczyna. Po wyjeciu kluczyka ze stacyjki zegary powinny opasc do zera a nie wskazywac 90stopni?? Termometr pokazuje Ci 40 stopni za duzo podczas jazdy i 40 stopni za duzo jak masz zimny silnik. To wskazuje na elektronike. W audi wszystko jest rozbieralne – dlatego tak kocham te auta – wszysko naprawisz nie urzywajac przemocy .
b) Czujnik temperatury do wymiany
Czujnik temperatury to najczesciej kawalek metalu odpowiednio skalowany ktory ‘’mierzy rezystancje elektryczna’’. Ze wzrostem temperatury wzrasta rezystancja i maleje prad przeplywajacy przez ten czujnik pomiar tego pradu daje odczyt na wskazowke. Z chila wylaczenia zaplonu odcinasz doplyw pradu I wskaznik powinien automatycznie spasc do zera (brak odczytu).
c) Termostat do wymiany
To element ze sprezyna, ktory reguluje przeplyw plynu chlodzacego. Ja mialem uszkodzony w swojej a3 termostat I oto co sie dzialo: temperature na wskazowce nigdy nie osiagala 90stopni, no moze gdy byl upal I stalem w korkach. W zimie, albo podczas szybkiej jazdy temperature spadalo do 70 stopni na wskazowce. Wniosek: rozregulowany termostat byl caly czas ‘’otwarty’’ umozliwiajac zabyt intensywne chlodzenie. W twoim przypadku moze byc odwrotnie – zbyt male chlodzenie.
Jesli auto nie zachowuje sie dziwnie tzn spadla moc, silnik chodzi rowno, nic ci nie paruje spod maski, wentylatory dzialaja. To jest to elektronika.
pozdrawiam
_________________ Audi A3 1.8 1998 benzyna Audi A4 2.0 TDi 2009
|