.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.lip.2025 00:30:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] 2 bieg wentylatora klimy - brak
PostNapisane: 11.cze.2008 11:45:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Gdzie szuka przyczyny, że drugi bieg wiatraka od klimy sie nie włancza - wiatrak kręci sie na 1 szym biegu przez caly czas - wiatrak do wymiany??????

Może jakieś bezpieczniki są odpowiedzialne za biegi wiatraka

Możliwe że to będą szczotki????? wiatrak sie wlancza dmucha - tak samo w innej audi ale tam po ok 2 minutach dzialania klimy wiatrak wyraznie prspiesza mocniej dmuch i jest slyszalny a u mnie kreci sie caly czas jak na poczatku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 13:12:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Za włączenie drugiego biegu odpowiada czujnik bodajże wysokiego ciśnienia(przy chłodnicy klimy), jak jest za duże to puszcza drugi bieg. Możesz mieć zwalony ten czujnik, lub po prostu wentylator.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 13:32:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
no tak ale który czujnik - piszesz ze wentylator ale skoro dziala na 1 biegu to i na drugim powinien.


Chyba jednak wiatrak do wymiany test wagiem wentylatora cieczy pokazał jak wolno kreci sie wiatrak na 1 biegu - szok ledwo ledwo na drugim troche przyspiesza - wiec wiatrak jest skopany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 17:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pierwsze co zrób, to sprawdź ten bimetaliczny włącznik terminiczny wkręcony w chłodnicę - jest trzypinowy. W temperaturze powyżej 97* powinien zewrzeć oba piny idące do przekaźników.
Sprawdź również, czy zwieranie na krótko pinów we wtyczce czujnika uruchamia oba biegi śmigła.
Robisz to tak:
- włączasz zapłon (silnika lepiej nie uruchamiać :!!: )
- woltomierzem szukasz, na którym pinie jest +12V
- ten właśnie pin zwierany z dwoma pozostałymi MUSI uruchamiać dwa biegi śmigła

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 08:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
siema

ale ja tam nie widzialem zadnego 3 pinowego włącznika w chłodnicy. Tam jak sie zdejmnie to zaslepke w zderzaku widac 2 czujniki - do oby dwóch dochodza 2 kabelki wiec nie zabardo rozumiem o jakim 3 pinowym wlaczniku jest mowa, gdzie go szukac w ktorym miejscu dokladnie. Jesli mozesz to opisz mi gdzie on jest. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 08:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Włącznik wentylatora (no i jego wtyczka) jest w lewej dolnej części chłodnicy, blisko króćca prowadzącego płyn chłodzący z chłodnicy do silnika. Na pewno dostęp jest po zdjęciu zderzaka, ale myślę, że jeśli zdejmiesz osłonę silnika to też się tam dostaniesz.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 09:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Wczoraj postanowiłem sprawdzic wiatrak - dzis mialem zamawiac nowy, gdyz dziala tylko 1 bieg. Poszukalem gdzie ida kable od wiatraka klimy, zeby go podlaczyc na krotko.

Rozłączyłem kostke tą co idzie od + z wiatraka klimy i dałem prąd bezpośrednio po kablu z akumulatora - ogromne bylo moje dziwienie kiedy wiatrak zaczal krecic się z ogromna predkoscia - dziala.

Zacząłem szukac przyczyny porównując wszystkco w mojej audi do tescia audi w ktorej klima dziala idealnie. Uwagę moją zwróciły kable od wiatraka - brazowy jest przykrecony do podłużnicy do masy a plus idzie pod ta podluznice. Zdjałem wiec plastikowa klapke w zderzaku i spojrzałem gdzie idzie ten czerwony kabelek == idzie tutaj:

Obrazek

Wziąłem więc próbnik i przyłożyłem do kazdego z 3 przewodów - na 2 pierwszych bylo większe napiecie niz na tym gdzie podpiety jest wiatrak.
Rozłączyłem wtyczke od wiatraka i uruchomilem klime podlaczylem wiatrak po srodkowy przewod - o dziwo wiatrak chlodzi wydajniej, gdy natomiast chlodnica zrobila sie goraca podalem napiecie z akumulatora i w 10 s wiatrak schlodzil chlodnice i klima sie nie wylaczala.

Spojrzalem wiec jak to jest podlaczone u tescia w audi. Połączenie jest zupełnie inne a wyglada minej wiecej tak jak na foto:

Obrazek

Tearaz pytanie do kogoś kto moze cos wie na ten temat - skoro wiatrak po podaniu pradu z akumulatora kreci sie 5x mocniej niz po wlaczeniu klimy to chyba jest sprawny - po odpalenu obu audi i ustawieniu temp na LO w jednej po 3 minutach wiatrak wszedl na 2 bieg a u mnie po 3 minutach krecil sie nadal wolno i klima sie rozlancza.

Prosze was prawdzcie jak macie to podlaczone u siebie bo moze u mnie tu lezy przyczyna.

Pozdrawiam IEBLE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: