.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lip.2025 18:40:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Brak wzbudzenia alternatora.
PostNapisane: 16.lip.2008 12:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Witam.
Mam następujący problem. Alternator nie wzbudza mi się sam. Musze po każdym odpaleniu wkręcić na obroty żeby pojawiło się ładowanie.
Macie jakieś propozycje ??
Pozdrawiam.

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 14:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Czy po włączeniu zapłonu świeci się lampka od ładowania - musi się świecić

kabelek od wzbudzenia nie teges.

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 14:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Świeci się. o tej kontrolce już słyszałem. Wszystko z nia ok.

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 14:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
w alternatorze jest kilka diod wzbudzenia 3 ? zależnie od ilości obr\min
u ciebie pewnie walła ta od niskich obrotów np od 400 do 1500 obr\min itd..
coś w tym stylu

alternator do wyciągnięcia pewnie i przelutowania jednego małego badziewia
z wyciagniętym alternatorem i miernikiem i lutownicą sam se dasz rade
wszystkie diody( prostownicze-duże okrągłe płaskie ... wzbudzenia -wąskie małe walce ... ) na "mostku prostowniczym" mają przewodzić w jedną stronę
jak coś nie przewodzi do wymiany i tyle

dawno to robiłem ......może coś pokręciłem :)

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 14:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Alternator podstawiony drugi w 100% sprawny z jeżdżącego auta i jest to samo. Więc to nie wina alternatora.

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 07:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Prawdopodobnie gdzieś jest słabe przejście na przewodach. Skoro alternator wymaga przygazówki znaczy, że coś jest nie tak w samej instalacji a nie w samym urządzeniu.....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 17:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Mam taki sam problem. Przez jakis czas alternator wzbudzal sie po lekkim przygazowaniu - wystrczylo ze obroty wzrosly do okol 2000 a czasami nawet mniej. Teraz jeszcze sie pogorszylo - musze mocno przygazowac - do jakis 5000. Alternator byl w regeneracji 2 lata temu - powymieniali lozyska, uzwojenia, regulator i pierscienie. Sprawdzilem ten przewodzik od wzbudzenia - po odpieciu go od alternatora i po wlaczeniu zaplonu, pojawia sie na nim okolo 7,5 V. Zarowka kontrolki jest sprawna, ale ledwo sie jarzy - prawie nie widac - niezaleznie czy kabelek jest odpiety czy podpiety do alternatora. Jarzy sie tak samo nawet gdy alternator juz sie wzbudzi. Czyzby cos padlo w alternatorze? Czy cos jest nie tak z elektryka w samochodzie? Z tego co widze na schemacie od kontrolki ten kabelek idzie do alternatora, ale rownoczesnie do sterownika ABS oraz do zasilania wiatraczka czujnika temperatury wewnetrznej w samochodzie.
Schemat:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig01.pdf

Moj samochod to Audi 200 2,2 turbo z silnikiem MC z 1988 roku (nowa decha)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 21:41:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wg schematu - http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig09.pdf - zasilanie do kontroli z alternatora idzie przez diodę (co w sumie ma sens ;)). Może to ona jest walnięta - zimny lut?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 03:59:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
podepnij zwykłą żarówke 5W na zacisk wzbudzenia alternatora druga końcówka żarówki na plus akumulatora przekręć zapłon żarówka ma świecić mocnym światłem po odpaleniu przy sprawnym układzie wzbudzenia alternatora ma gasnąć w momencie uruchomienia silnika - tam wystarczy dosłownie napięcie szczątkowe by alternator sie wzbudził - ewidentnie masz problem w/g schematu Rodzynka.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 10:25:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja tez mam problem z wzbudzaniem. ale po odpaleniu wystarczy leciutko przygazowac, moze do 1500, a czasem samo zaskakuje. kontrolka zapala sie i gasnie prawidlowo.
tylko, ze ja mam alternator 120A od chyba audi A4 (taki zaokrąglony). zmienione mam kółko z wielorowkowego, na na takie na pasek klinowy. wydaje mi sie, że teraz jest wieksza średnica, przez co alternator ogólnie kręci się wolniej i stąd problemy z wzbudzaniem. ale nie mam pewności co do tego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 16:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 12:30:23
Posty: 41
Lokalizacja: Wałcz
Miałem dokładnie taki problem jak autor wątku, tzn. uszkodzony kabel od wzbudzenia a dokładniej urwany więc zrobiłem jak pisał Mauzer i wszystko było gites do dziś gdy musiałem przelecieć przez takie ~50-60cm zaspy. Nagle ładowanie znikło i koniec. Jako że mam wciśniętego diesla do kasty 200 to nie było problemu z dojechaniem do znajomego mechanika i okazało się że padł regulator. Zmieniłem na 2 z innego alternatora i przez pół dnia było ok. Ale w końcu znowu podczas jazdy przestało ładować żarówka (ta przy wzbudzeniu) się świeci wiec pewnie znowu regulator :/ Dziś już nie mam czasu się tym zająć.
Możliwe że śnieg uszkodził alternator świeżo po remoncie?
Czy po prostu miałem pecha z 2 regulatorem?

Na jutro pożyczę samochód ale w przyszłym tyg mam jeszcze 2 egz (student) wiec muszę się z tym uporać bo nie mam jak dojechać 30km.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: