.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 21:42:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] prośba o szybką pomoc-nagrzewnica
PostNapisane: 10.lut.2009 21:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Witam.Siedzę w garażu i męczę nagrzewnicę w 100 c3 89r.
1-zdemontowałem plastiki i mechaniżm wycieraczek
2-zwaliłem kolana nawiewu spod deski rozdzielczej
3-odczepiłem linki od dmuchawy i kable od silnika el.
4-oderwałem od kleju całe ustrojstwo
tak jak tu wyczytałem a mimo tego coś ją trzyma
pisało coś jeszcze co by odczepić kable i linki od sterowania nawiewem,może to trzyma,tylko jaaaak wyjąć ten panel z pokrętłami,ratunku.
siedzę z laptopem w garażu i mam neta przez gprs,szukanie trwa wieki HEEEELP :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 22:15:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
panel z pokrętłami z przodu? Wyjmij pokrętła 'lekko na siłe' i pod nimi są śróbki :) W reszcie nie pomoge :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 22:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Rysiek88 napisał(a):
panel z pokrętłami z przodu?


tia właśnie ten pod radiem :) odkręciłem i wszystko wypiołem a to dziadostwo dalej coś trzyma :/ patrzę się w to teraz jak szpak w .... i nie mam pojecia co jeszcze może tam przeszkadzać,są jescze jakies żeczy tam przymocowane czy przykręcone :?:

dodam że to zwykłe cygaro bez klimy(szeroka deska jak C4) więc powinno być już po sprawie a nie jest :028:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 22:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
zdjąłeś te boczki które są obok nóg kierowcy i pasażera ? Tam są takie "klapki" z tej wykładzinki którą są oklejine a pod nimi śróbki. Różnej maści. Ja miałem motylka a z drugiej wkręt więc szukaj czegokolwiek mniej więcej na środku tego boczku. Z tamtąd może coś dojrzysz :)

EDIT:
Jak już będą odkręcone to mogą sie nie co 'zakleszczyć'. Pchnij je zatem lekko w strone przodu auta. odginając lekko i łapiąc od dołu :) :) (stosunkowo mocno aczkolwiek delikatnie)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Ostatnio edytowano 10.lut.2009 23:00:42 przez Rysiek88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 22:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
zaraz się tam dobiorę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 23:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
odkręciłem jedną stronę i jakoś wcisłem tam łepetynę i nic nie widzę :) tzn. nie widze niczego co mogło by trzymać,kolanka od nawiewu zdjęte i wszystko poodpinane i dalej klapa :/ ,chyba sobie dzisiaj już odpuszczę brak mi nerwów :P ,jak by się coś kolegom przypomniało to proszę o info


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 00:14:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ten panel z pokrętłami do nawiewu trzymają właśnie linki. I od tej strony raczej nie dasz rady ich odkręcić. Wsadź głowę,, dwie ręce i latarkę pod nogi pasażera - zobaczysz jedną linkę umocowane do nagrzewnicy - trzeba ją odpiąć (regulacja góra-dół). Pozostałe dwie odczepiasz od nagrzewnicy od strony silnika - z prawej - jedna jest do ciepło-zimno, druga do zamykania dopływu do wiatraka.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 20:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Witam.Wyciągnołem całe paskudztwo,wymieniłem nagrzęwnicę i męczę jak to wsadzić spowrotem.Wygląda na to że muszę wymontować całą środkową konsolę bo na samym dnie jest jakis tunel który idzie gdzies do tyłu i przeszkadza,zapierają się o niego(jego wyjście na nagrzewnicę) kolanka nawiewu i nijak nie chcą wejść.
Fuck :| jak bym wiedział że jest z tym taki cyrk to bym do wiosny poczekał bo mam ciasny garaż i nieźle się gimnastykuję,o źimnie nie wspomnę :P MASAKRA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 21:09:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Nie musisz konsoli rozbierać, zdejmij oba boczki konsoli i połapiesz ten dolny kanał powietrzny. Zwróć uwagę, że nagrzewnica jest z nim połączona karbowaną rurą gumową - sama nagrzewnica nie łączy się bezpośrednio z tym kanałem.

Na moje to wkładasz nagrzewnicę od zewnątrz, potem od środka układasz ją jak należy i pociągasz do siebie - końcówkę znowu robisz od zewnątrz.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 21:47:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
ten kanał idzie lekko do góry w kierunku nagrzewnicy pod jej kolankami,jak wyciągałem to jakoś przeszło nad nim chociaż ciasno a teraz stoi to okoniem :) ,rura karbowana jest a w zaszdie koniec tego kanału jest karbowany ale nie jest to guma tylko plastik i to dość sztywny,dlatego się męcze,boczki dawno zdjołem a właściwie to prawie wszysktko
panel sterowanaia nawiewem,przy okazji przesmarowałem mechanizmy i linki
boczki konsoli kanały nadmuchu na nogi i oczywiście cała reszta obydwa schowki,przy okazji wstawię kilka żarówek do pdswietleń a pros jaka żarówka będzie do podświetlenia popielniczki bo jej brak,tzn wtyk i kabel jest ale żarówki niet,jakiś symbol czy typ jak ktoś wie,lub od czego pasuje(licznik itp.)
eh jutro znowu będe męczył :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 22:02:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Czekaj, pogłupiałem, to co ci stoi okoniem to masz namyśli nawiew środkowy (nad konsolą)? Jeżeli tak to sugeruję wyjąć zegary i wtedy połączyć obie części.

Żarówka do popielniczki to klasyczna, np. 2W żarówka bez cokołu.


Kurcze, w każdym moim C3 zmieniałem chłodnicę nagrzewnicy, całość wyciągałem chyba już z 5 czy 6 razy, zawsze mi się to udawało ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 21:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
no jakos dałem radę,to co stało okoniem :) to nawiew na nogi,kończy się przy przednich fotelach,musiałem wyjąć fotele,srodkową konsolę,odkręcic ten nawiew(dwie śróby obok wajchy od biegów) i odciągnąć do tyłu.robory kupa ale zato nagrzewnica prawie sama wpadła :D przy okazji razem z linkami i sterowaniem podłączonym jeszcze na wierzchu i mam pewność że wszystko działa jak trzeba ;) .
tak przy okazji mam na wierchu włączniki ABS,p.mgielne i podgrzewanie t,szyby ale jest tam jeszcze jedna kostka(biała)wpięta w scianę schowka z przyciskami,jest w niej parę kabli,od czego ta kostka :?: :?: :?:
i jak wyjąć żarówki od podswietlenia tych włączników,rozebrałem włącznik(przód i boki) i widzę żaróweczkę ale nie mogę jej nijak wyjąć :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 10:28:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Biała kostka do przednich przeciwmgielnych. Żarówki możesz chwycić drobnymi szczypcami (najlepiej podklejonymi taśmą - nie będą się ślizgać po bańce żarówki).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 19:58:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Witam.wszystko poskładane i podłączone,wszystko świeci,żaróweczki od ABS i t,szyby swiecą słabiej :?: niż od p.mgieknego,dziwne. ale to i tak nic bo nadal mam źimno w aucie,uzupełniłem płyn,wykręciłem górny czujnik od temperatury w kruccu przy głowicy,odpaliłem auto i czekałem aż wszyskie węże zrobią się gorące a spod czujnika zacznie wyciekac płyn.No temperatura w normie(ok90)czyli termostat działa(bo nówka)wentylator się włącza ciut za 90 węże gorące jak ...... a w aucie źima :/ f......k......j.......p.......mać
co robię źle :!: :!: :!: :?:
Może to wina instalacji gazowej,kupiłem auto i słabo grzało,bardzo słabo,poprzedni właściciel twierdził że nagrzewnica jest już niedrożna więc zapodałem nówkę.Węże do parownika nie są wpięte w te od nagrzewnicy ale w wąż który idzie z kolektora ssącego do silnika,może jednak powiiny być podpiete inaczej.W 80 B3 i B2 mam wpięte w te od nagrzewnicy i jest ok.
Tyle pracy i kicha,szlak mnie trafia :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 20:39:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
arm napisał(a):
...... a w aucie źima :/ f......k......j.......p.......mać


Sprawdź jak masz podpięte węże z silnika do nagrzewnicy. Powinno być tak: z głowicy* do górnego króćca, z bloku silnika (obudowy termostatu?)* do dolnego króćca nagrzewnicy. Sprawdź, czy gdzieś w tych wężach nie ma jakiegoś zaworu, korka itp.



* - podaję dla silnika 5 cyl. w każdym razie zasada ta sama - z cieplejszego punktu na wyższy króciec nagrzewnicy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 20:52:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
mam 1,8 i jest tak górny wąż idzie do obudowy termostatu(w dół)a własciwie łaczy się z metalową rurą która puźniej idzie do termostatu.Wąż od nagrzewnicy jest wpięty w jej trujnik,dolny wąż nagrzewnicy idzie do krucca z tyłu głowicy.sądząc po wężach(wygięcia) trudno było by je inaczej podłaczyć

EDIT:chyba że je ktoś pomieszał bo wtedy by pasowały :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 23:05:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
a obydwa przewody od nagrzewinicy są tak samo gorące jak pozostałe po uzyskaniu tych 90st?

sprawdz czy przy 90st układ generuje jakieś większe ciśnienie (korek)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 11:05:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
wężę od nagrzewnicy są obydwa gorące,przynajmniej tak mi się wydaje bo jeden może nagrzewac się od drugiego,to możliwe.Po odpowietrzeniu i wyruwnaniu sie temperatury nie powstaje większe cisnienie na korku,nawet po dłuższej chwili,odkręcam korek np.po 15min pracy silnika i nic albo przynajmniej prawie nic nie syczy.
zamienię węże nagrzewnicy jak radzi rodzynek i zobacze co sie dzieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2009 13:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
więc sprawa wygląda tak:
1-zamieniłem węże nagrzewnicy tak jak pisał rodzynek
2-poluźniłem opaski:
-przy nagrzewnicy
-górnego węża chłodnicy
-górnego węża od parownika
3-wykręciłem trochę czujnik(górny) temp z krucca przy głowicy
4-uzupełniłem płyn
-odpaliłem auti i czekałem aż temp. dojdzie trochę za 90st.
-zgasiłem i poczekałem może 5min.
-poruszałem drochę luźnymi wężami aby wyszło powietrze
-powtużyłem wszysko 4razy aż się wszytko pięknie odpowietrzyło
iiiii TERAZ MAM UPAŁ :D :D :D :D :D :D
temp. na wylotach w środku ma chyba z 50st bo ża paży :d :d :d

SERDECZNE PODZIĘKOWANIA dla wszytkich za cenne rady,zwłaszcza dla rodzynka,dziękuję wszytkim,z wami było mi o wiele łatwiej :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 21:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
PS.Jak długo smierdzi nowa nagrzewnica :?: :?: :?: :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: