.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 22:23:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3] 2.3E problem z czujnikiem temperatury
PostNapisane: 26.kwi.2009 21:24:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Witam.

Padł mi wskaźnik temperatury. Robi się coraz cieplej i warto by było wiedzieć jak to z tymi stopniami pod maską wygląda. Zastanawiam się tylko co to może być czujnik, kable (w końcu fura już nie młoda), może wskaźnik w ogóle nie wiem od czego zacząć to sprawdzanie. Zakładam że ten pod maską działa prawidłowo może rzeczywiście coś ze wskaźnikiem na desce??

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 21:52:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2007 15:48:58
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Dlaczego zakładasz, że ten pod maską działa prawidłowo ? Mi właśnie ten padł i miałem duży problem.

Miałem cygaro ze Szwajcarii z klimą automatyczną i właśnie do tej wersji czujnik był jakiś nietypowy (liczba i układ pinów). W intercarsie mieli 2 zamienniki niemiecki cena ok 220 zł :!: i chiński 120 zł. Nie miałem kasy, więc kupiłem ten chiński i to był błąd, bo on od razu pokazał 120 st (układ chłodzenia działał prawidłowo). Zwróciłem go i sobie darowałem, bo i tak musiałem pozbyć się samochodu :/

Najlepsze jest to, że do wersji bez klimy mieli podobno niemiecki zamiennik za 60 zł...

Ja bym zaczął od wykręcenia tego czujnika i przeczyszczenia złącza, bo pewnie jest już zaśniedziałe - u mnie trochę pomogło :peace:

_________________
Pozdrawiam
matitam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3] 2.3E problem z czujnikiem temperatury
PostNapisane: 27.kwi.2009 15:22:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Slawek A4 napisał(a):
Witam.

Padł mi wskaźnik temperatury. Robi się coraz cieplej i warto by było wiedzieć jak to z tymi stopniami pod maską wygląda. Zastanawiam się tylko co to może być czujnik, kable (w końcu fura już nie młoda), może wskaźnik w ogóle nie wiem od czego zacząć to sprawdzanie. Zakładam że ten pod maską działa prawidłowo może rzeczywiście coś ze wskaźnikiem na desce??


Ściągnij kabelek z czujnika i zetknij z masą - jeżeli wskaźnik i kabel jest dobry, to wskaźnik poleci na maksimum. Jeżeli nic się nie stanie - kabel albo wskaźnik.

Z doświadczenia - 1. padł czujnik, 2. wyłamał się kabel na wtyczce

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 16:11:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
Wskaznik cyz cujnik działa jak chce w C3. A czy masz za goraco po maska to czuć płyn. Jak nie czuć i nie ma oparów tzn jest OK.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:07:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Z temperaturą nie mam większych problemów. Jak jest ciepło to załącza się wentylator i wydaje się ze jest ok. Nie widzę jakiś objawów przegrzania. Mam nadzieje że w razie czego to zaświeci się kontrolka.

Czyściłem piny i nic to nie pomogło.

Co do tego doświadczenia w czujniku są dwa piny który zetknąć z masą? Czy to musi być masa na akumulatorze czy obojętnie z jakimś metalowym elementem?

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 16:01:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Slawek A4 napisał(a):
Co do tego doświadczenia w czujniku są dwa piny który zetknąć z masą? Czy to musi być masa na akumulatorze czy obojętnie z jakimś metalowym elementem?


Biorąc pod uwagę, że całe auto w części metalowej jest masą, to nie ma potrzeby gonić z kablem do akumulatora ;)
Kabel ma kolor brązowo-żółty.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 21:05:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
EDIT:

Zrobiłem test z czujnikiem i nic n nawet nie drgnął.
W takim wypadku mam rozumieć że to niestety wskaźnik??

Jak się do tego dobrać??

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: