.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lip.2025 19:04:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Migający xenon... Wszystko ok, a problem nadal jest.
PostNapisane: 22.sie.2009 17:29:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Więc tak... Już chyba trzeci raz zakładam ten temat bo za każdym razem kiedy myślę że problem rozwiązany to pojawia się on nadal...

Więc tak...

1) nie są to dokładane xenony (chyba że poprzedni właściciel kupił używane całe reflektory xenonowe i wmontował na miejsce starych)
2) przetwornice, startery, żarniki odpadają bo wszystkie te jak i z resztą całe reflektory są po prostu nowe (dodam że na starych problem był taki sam)
3) Wcześniej pojawiał się na FISie błąd o przepalonych xenonach... Problem rozwiązałem wymieniając przekaźnik.
4) Kable styki są ok... sprawdzałem... czyściłem itd
5) Napięcie we wtyczkach sprawdzałem na mierniku od prostownika bo tylko taki miałem i sprawa przedstawia się tak:
kiedy odłączone są oba reflektory w jednej jak i drugiej wtyczce napięcie wynosi 13V... po podłączeniu jakiegokolwiek reflektora napięcie spada do 12V
6) Kiedy jest podłączony tylko lewy reflektor to odpala on normalnie... kiedy jest podłączony prawy i lewy to lewy zaczyna wariować... Dodam że tylko lewy głupieje!!
7) Kiedy już przestaje głupieć lewy xenon to po włączeniu świateł długich widać że na krótko gasną i włączają się oba xenony z czego lewy zaczyna znowu głupieć... podczas takiej głupawy lewego xenonu na włączonych długich widać że kontrolka od długich na zegarze też głupieje (w sensie pomryguje hehe)
8) Alternator ładuje, akum nowy

Dołączam film jak to dokładnie wygląda... jakoś w połowie filmu załączam długie światła.

http://www.youtube.com/watch?v=4wAbH15Peek

Dzięki za pomoc itd...

Prosiłbym też (jak ktoś wie) czy jest jeszcze jakaś skrzynka pomiędzy przetwornicą a przekaźnikiem świateł... po prostu czy jest jeszcze jakaś skrzynka która odpowiada za światła.... bo skoro padnięty był przekaźnik bo może coś innego też jest padnięte...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2009 16:01:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Witaj,

jak dla mnie zrób tak: podaj napiecie do przetwornic prosto z aku, to pozwoli zlokalizować winowajce > 1. zasilanie 2. przetwornice z żarówkami.

jeśli dalej bedzie dyskoteka, pozostają do podmiany żarówki i przetwornice.

Pozdr

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2009 19:29:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
stawiam na przetwornice

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 09:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
zamień przetwornice P/L i zobacz czy mrugać będzie prawa, jeżeli nie zostaje żarnik

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Migający xenon... Wszystko ok, a problem nadal j
PostNapisane: 01.wrz.2009 09:44:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
czytajcie ze zrozumieniem:
grim napisał(a):
2) przetwornice, startery, żarniki odpadają bo wszystkie te jak i z resztą całe reflektory są po prostu nowe (dodam że na starych problem był taki sam)

problem musi byc w instalacji i tu proponujcie mozliwe rozwiazania

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 09:52:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Pomierz napięcia i skoki napięć na końcówkach przy przetwornicach, sprawdź też rezystancję przewodów.

Wygląda to na spadki napięcia, bardzo prawdopodobne, że powodem jest zużyty/zabrudzony pająk pod kierownicą.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 20:52:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Może to z pozoru głupie, ale czy spadki napięć mierzyłeś przy załączonym silniku, tak? (tak wynika z napięć). Wydaje mi się, że masz przerwany przewód co może powodować spadki w zasilaniu. Trzebaby posprawdzać, ale we dwóch, jedna osoba mierzy a druga "maca" kable.

_________________
http://www.a8team.pl
http://www.audiklub.boo.pl
http://www.audiklub.org/phpBB2/
niesamowite auta, niesamowici ludzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 21:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Sprinter napisał(a):
Pomierz napięcia i skoki napięć na końcówkach przy przetwornicach, sprawdź też rezystancję przewodów.

Wygląda to na spadki napięcia, bardzo prawdopodobne, że powodem jest zużyty/zabrudzony pająk pod kierownicą.


Co masz na myśli mówiąc Pająk ? :D Ostatnio wymieniałem kolumnę kierowniczą, kierownice itd... więc ściągałem też te wszystkie włączniki / wyłączniki itd... Jak odpiąłem wtyczkę z włączników lamp i tempomatu itd to widać było że mocno styki były zakopcone... wręcz czarne... przeczyściłem kontaktem i tyle... niby trochę lepiej ale też już nie wiem czy mi się to wydaje czy po prostu zbieg okoliczności... Ale co miałeś na myśli mówiąc "zużyty pająk" ?

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 21:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
pebo napisał(a):
Może to z pozoru głupie, ale czy spadki napięć mierzyłeś przy załączonym silniku, tak? (tak wynika z napięć). Wydaje mi się, że masz przerwany przewód co może powodować spadki w zasilaniu. Trzebaby posprawdzać, ale we dwóch, jedna osoba mierzy a druga "maca" kable.


Tak... mierzyłem przy zapalonym silniku... bo tak w ogóle... to nie wiem jak w innych A8... ale u mnie inaczej nie włączysz xenonów... Trza odpalić silnik i dopiero potem da się włączyć xenony...

Co do przerwanego kabla... Będę sprawdzać...

Dzięki...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Migający xenon... Wszystko ok, a problem nadal j
PostNapisane: 02.wrz.2009 21:18:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
BiLu napisał(a):
czytajcie ze zrozumieniem:
grim napisał(a):
2) przetwornice, startery, żarniki odpadają bo wszystkie te jak i z resztą całe reflektory są po prostu nowe (dodam że na starych problem był taki sam)

problem musi byc w instalacji i tu proponujcie mozliwe rozwiazania


Dziękuję bardzo :)

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 23:39:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Pająk to właśnie zespół przełączników pod kierownicą (światła, wycieraczki, itp.). Jeśli styki masz wypalone i powierzchnia kontaktu jest mocno ograniczona, to stąd mogą wynikać problemy.

Skoro przy odpalonym aucie masz 12V na wejściu przetwornic, to jakie masz napięcie na wyjściu alternatora w tym czasie i na klemach akumulatora ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 10:38:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Sprinter napisał(a):
Pająk to właśnie zespół przełączników pod kierownicą (światła, wycieraczki, itp.). Jeśli styki masz wypalone i powierzchnia kontaktu jest mocno ograniczona, to stąd mogą wynikać problemy.

Skoro przy odpalonym aucie masz 12V na wejściu przetwornic, to jakie masz napięcie na wyjściu alternatora w tym czasie i na klemach akumulatora ?


Sprawdzałem to ale już nie pamiętam... jak dorwę jutro miernik (może jeszcze dziś) to posprawdzam, spisze i dam znać...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 20:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
jabym szukal na Twoim miejscu gdzies w instalacji.
mam taki sam problem podczas odpalania lampek. z tym ze u mnie zamruga ze trzy, cztery razy i sie odpala, zamienialem przetwornice, wymienilem zarniki i nic :( nie wiem gdzie zaczyna a gdzie sie konczy kabel zasilajacy wiec nawet nie zabieram sie za to


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 07:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
zegar napisał(a):
jabym szukal na Twoim miejscu gdzies w instalacji.
mam taki sam problem podczas odpalania lampek. z tym ze u mnie zamruga ze trzy, cztery razy i sie odpala, zamienialem przetwornice, wymienilem zarniki i nic :( nie wiem gdzie zaczyna a gdzie sie konczy kabel zasilajacy wiec nawet nie zabieram sie za to


Ja po prostu sprawdzałem tam gdzie autko było puknięte... w moim przypadku lewy błotnik... i od przetwornicy leci cała wiązka w lewym błotniku... potem gdzie za błotnik to już nie wiem... ale nic podejrzanego nie zauważyłem... Dziś zawiozłem autko do mechanika i poprosiłem aby posprawdzał mi wszystko na mierniku... jak coś będzie nie tak to się o tym dowiem...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 13:43:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
to dobrze, moze znajda u Ciebie przyczyne i bedziesz wiedzial. swoja droga tez jestem ciekaw co jest nie tak, mam to samo i wolalbym to naprawic niz jezdzic na jednym "stroboskopie"

pozdrawiam :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 18:57:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
zegar napisał(a):
to dobrze, moze znajda u Ciebie przyczyne i bedziesz wiedzial. swoja droga tez jestem ciekaw co jest nie tak, mam to samo i wolalbym to naprawic niz jezdzic na jednym "stroboskopie"

pozdrawiam :):


ale stroboskop nie jest zly... :P na starych przetwornicach to w prawym i lewym miałem stroboskop czasem... jak wleciałem na lewy pas to drogę wolną miałem :P :P :P w tym okresie biłem rekordy trasa bielsko - katowice :D hehehehe

P.S. A tobie też lewy tylko się sypie ?

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
lekko niesprawne ksenonki sa lepsze niz najlepsze stroboskopy :P :diabel:

my sie tutaj smiejemy, ale cos trzeba z tym zrobic :D
tylko ksenon od strony kierowcy cos mruga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:09:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
zegar napisał(a):
lekko niesprawne ksenonki sa lepsze niz najlepsze stroboskopy :P :diabel:

my sie tutaj smiejemy, ale cos trzeba z tym zrobic :D


No trzeba bo kicz jak cholera... Kolesie od lejka na stacji benzynowej się zachwycają mówiąc "ooo ale fura"... płace... odpalam i wiocha... no normalnie kicz hehehehe

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
wiesz u mnie sie rozgrzewa troche wolniej ale odpala.
ale jak byly zimne dni, albo cala noc deszcz padal, to zaobserwowoalem ze wogole nie zalaczyl.

tak czy inaczej masz racej ! trzeba to zrobic bo wiocha totalna :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
zegar napisał(a):
wiesz u mnie sie rozgrzewa troche wolniej ale odpala.
ale jak byly zimne dni, albo cala noc deszcz padal, to zaobserwowoalem ze wogole nie zalaczyl.

tak czy inaczej masz racej ! trzeba to zrobic bo wiocha totalna :):


Wiesz co... Ja sam nie wiem... Jak pisałem wcześniej to wymieniałem całe reflektory, przetwornice itd... bo na starych i tak się wszystko sypało i to o wiele gorzej... a na nowych tylko ten lewy... choć jak włączam długie to widać że następuje jakaś przerwa... Ja myślę że u mnie przewody są ok...

Autko ma swoje lata... ktoś tutaj pisał że to może być wyjechany pająk... możliwe... ale nie mam zamiaru działac na zasadzie wymiany wszystkiego po kolei :D :D... w każdym bądź razie... jutro mam nadzieję że dowiem się co i jak z napięciem i czy wszystko jest ok... jak tak... to obadam tego pająka :D (weź ten pająk i go ugryź a będziesz spidermaaan) i pobawie się trochę tym... więc z czasem dam znać co osiągnąłem a czego nie :D ...jak coś to też dawaj znać jak u ciebie sprawy się mają...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: