.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.cze.2025 21:55:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A8 D2 Zakup
PostNapisane: 12.sty.2013 19:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
mroova81 napisał(a):
Miał ktoś styczność z W12? Jest sens w ogóle o tym rozmyślać?

mroova przejrzyj sobie http://a8team.pl/ , niektorzy cieszą się z posiadania W12. Napewno duzy minus to że brak miejsca pod maska.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D2 Zakup
PostNapisane: 12.sty.2013 19:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
dokładnie zaloguj się na www.a8team.pl , jest dużo zadowolonych uzytkowników w12

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D2 Zakup
PostNapisane: 12.sty.2013 20:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
stawsz napisał(a):
hubos21 napisał(a):
czyli teoretycznie 2.8 w D2 powinno jechać jeszcze lepiej niż w C5 :D


napewno nie gorzej :)


Potwierdzam :) D2 2.8Q z tipem waży 1635kg i nie czuć "nadwagi" w codziennej jeździe. Biorąc pod uwagę relatywnie niskie spalanie (10-11l w cyklu podmiejskim, 13-14l w mieście) to jest to całkiem interesująca kombinacja.

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2
PostNapisane: 14.sty.2013 21:59:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Dość ciekawie porównuje się suche dane techniczne D2. Okazuje się wtedy na przykład, że 2.8 (minimalnie, ale jednak) lepiej przyspiesza 0-100km/h niż 3.7, a 150 konne 2.5 TDI jest tylko minimalnie wolniejsze od 225 konnego 3.3 TDI V8 :D - Źródło: katalog Samochody Świata 2000. W praktyce też może być głupio jadącemu Dedwójką 4.2, kiedy podobna D2 2.8 174km wcale od niego tak bardzo nie odstaje az do 200 km/h - Pozdro S.T.E. FUN :):

z tego co słyszałem z A8team - W12 owszem, weekendowo dla kogoś kto nie liczy kasy (nie chodzi bynajmniej o spalanie).

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Kupujemy a8d2 2.8+LPG
PostNapisane: 15.sty.2013 22:12:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2012 19:43:28
Posty: 9
Witam
tak,tak temat oklepany ale nigdy nie zostal opisany na maxa a gdzie jak nie tu dowiemy sie wiecej o a8? Vectra klub Polska?
Z gory prosze admina o nie usuwanie tematu a forumowiczow o konstuktywna opinie i o dyskusje.

Obecnie mam a4b5 z 97r.
Pomalutku bede sie zabieral za kupno mojej a8. Cena jaka chce przeznaczyc to uwaga okolo 12 tys na samochod plus 3-4 tys na pakiet startowy. Juz widze komentarze typu za tyle to kup a6c4. A ja mowie stanowczo NIE. A8 to klasa samochodow luksusowych,nawet z roku 1995. Tak zgadzam sie i ceny napraw,eksploatacja nie bedzie jak w golfie ale nie przesadzajmy,nie beda to ceny jak w D3. Wybralem silnik 2.8 bo jest w miare ekonomiczny i moc swoja posiada (w Polsce wiecej koni trzeba miec na lotnisku na Bemowie:)) a tak na serio V6 to praktycznie to samo co V8. Na wikipedii ladnie napisali,ze V6 to mniejsza i bardziej ekonomiczna alterntywa dla V8.
Wezmy np zrobienie rozrzadu w 2.8 V6 to z tego co sie doszukalem to okolo 1000 zl,nie ma jakies tragedii. Ogolnie eksploatacja bedzie mniej kosztowna niz w oslawionych 4.2. Nie porywam sie z motyka na slonce dlatego na 3.7 i 4.2 nawet nie patrze o 2.5 dieslach nie wspominajac. Teraz kwestia ceny jaka chce przeznaczyc. 12 tys,dla jednych to duzo,dla innych malo a dla niektorych to za malo. Dla mnie to sporo. W samochod bede co miesiac inwestowal,przynajmniej na poczatku. Panowie D2 jest juz pelnoletnie tu musi sie cos sypac,nie ma sily. Nie jest tez regula,ze kupujac samochod za 12 tys wsadze w niego wiecej od tego ktory kupi taki sam za 17.
To tak ode mnie, a teraz prosze was szanowni koledzy o jakies rady,porady,pomoc.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupujemy a8d2 2.8+LPG
PostNapisane: 15.sty.2013 22:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeżdże praktycznie codziennie ACK Q w B5 i silnik jest naprawdę OK, ostatnia rzecz o którą bym sie martwił przy zakupie ale nie zgodzę się z tym, że V6 i V8 to prawie to samo bo moment z dołu V8 ma prawie dwa razy większy, no dobra 1.5 razy większy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 15.sty.2013 22:40:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2012 19:43:28
Posty: 9
masz racje :) ale dla kogos gdzie moc nie jest najwazniejsza ,inaczej ,200 koni w zupelnosci wystarcza to 2.8 bedzie idealny....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 15.sty.2013 22:59:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Moim zdaniem do codziennej eksploatacji 2.8 w D2 całkiem starczy. Na minus raczej uboższe wyposażenie (możesz szukać wozów z NL, gdzie ze względu na duże podatki od pojemności/emisji ludzie decydują się na auta o mniejszej pojemności, ale z lepszym wypasem). Za kwotę, o której mówisz, nie spodziewałbym się wielkiego wyboru, ale przy odrobinie cierpliwości powinno Ci się udać w końcu znaleźć odpowiednie auto.
Ja swojej D2 (z podpisu) szukałem 6 miesięcy, trafiłem zupełnym przypadkiem. Kosztowała sporo więcej, ale stan wręcz igłowy...

Co do porównania V6 i V8 to nie, nie pocieszaj się - to nie to samo ;)

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 15.sty.2013 23:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Kolego aurora przewiń strone wstecz, no może ze dwie i poczytaj nasze wypociny i znajdziesz odpowiedz na swoje pytania, bo poprzedni kolega afik miał podobny problem co Ty.

Pozdrawiam.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 01:22:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2011 21:50:33
Posty: 104
Lokalizacja: TBU
Auto: A6 C4 AHU & ABC
A może z tej mańki: Czy utrzymanie A8 z V6 kosztuje fortune? Zakładając optymistycznie ośke + manual.
To jeszcze chyba nie zostało napisane na forum.
A to: http://otomoto.pl/audi-a8-manual-sekwen ... 06370.html ? Niedrogo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 09:02:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Flagowy okręt CCCO w ośce ???? i MT ????
Nie nabyłbym :(
Koszt obsługi V6 i V8 będzie bardzo podobny, w końcu to tylko 2 cylindry więcej, 1ltr oleju, i tu się kończą różnice, reszta jest taka sama i tak samo kosztowna w V6 i V8.
Za to z V8, masz q :)
Spalanie - na pewno będzie wyższe, ale .... za luksus trzeba płacić, nie wyobrażam sobie ślizgania się A8 na tej breii, co teraz jest na ulicach :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 09:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zagor napisał(a):
Flagowy okręt CCCO w ośce ???? i MT ????
Nie nabyłbym :(
Koszt obsługi V6 i V8 będzie bardzo podobny, w końcu to tylko 2 cylindry więcej, 1ltr oleju, i tu się kończą różnice, reszta jest taka sama i tak samo kosztowna w V6 i V8.
Za to z V8, masz q :)
Spalanie - na pewno będzie wyższe, ale .... za luksus trzeba płacić, nie wyobrażam sobie ślizgania się A8 na tej breii, co teraz jest na ulicach :(


Jest odpowiedni wątek o porównaniu kosztów 2.8 i 4.2 i wygląda to nieco inaczej :)

Mimo wszysko wolałbym kupić A8 w takiej konfiguracji niż pakować kasę np. w kolejne C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 14:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
tu masz od Niemca trochę ogarnięta resztę dopieścisz http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... abNumber=2

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 18:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Inter32 napisał(a):
tu masz od Niemca trochę ogarnięta resztę dopieścisz http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... abNumber=2

Strasznie zapuszczona ta tapicerka juz nie wspomne ze materiałowa w tej klasie auta jakoś nie bardzo pasuję.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 20:10:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Co do wozu z pierwszego linku to moim zdaniem strasznie uboga. Nie decydowałbym się na A8 bez quattro - na tej brei nie będzie to miłe doznanie. C3 na tym paskudztwie kręci zadkiem lepiej niż niejeden transwestyta-striptizer z dzielnicy niebieskich latarni w Amsterdamie, z D2 nie będzie lepiej.

Drugi wóz moim zdaniem jednak dość drogi (chociaż polift). Wnętrze w dość rzadkim kolorze, ale wygląda na mocno zmęczone, wyposażenie - choć bogatsze - nie jest jakoś specjalnie obfite, jak na A8 (chyba, że Koledze to starczy). Przebieg niemały, ale przynajmniej oryginalny...

Koszty V6 vs. V8 - z wzmiankowanego tematu płynął wniosek, że od 2.8 do 4.2 jest spora różnica finansowa. Pozwolę sobie zacytować:

gitmar napisał(a):
W takim razie do rzeczy....
Miałem 2.6 ABC, 2.8 AAH (kilka sztuk), 2.8 AAH q (kilka sztuk) i 2.8 30V ACK q, obecnie S6 4.2 AEC.... Jak jeździłem V6 to też słuchałem od innych, że 4.2 spala tyle samo, że niewiele droższe w utrzymaniu. W ACK rozrząd zrobiłem za ok.800zł (części + robocizna, w tym pompa wody i termostat z ASO). W AEC wyszło mnie ok.1800zł (części (zamienniki) + robocizna, lecz dodatkowo zostało wymienione łożysko wiskozy i napęd paska wielorowkowego), klocki i tarcze ok.2 razy droższe niż w A6. Przewody zapłonowe do V8, podobno jak zakładać to najlepiej oryginalne (mnie to też czeka) ok.1200zł, do V6 ok.400-500zł BERU, Bremi czy NGK, co kto woli. Świeczki o dwie więcej, więc tu niewiele większy koszt. Zawiecha ta sama.
Spalanie....w ACK (przejechałem swoim 110 tys.km przez 2.5 roku) zwykle ok.13-14 l LPG/100km. Kiedyś po samym mieście spaliła mi 16/100km i nie przypominam sobie by spaliła więcej. Najmniej ok.11l LPG w trasie.....
W AEC....w takim samym trybie jazdy jak wtedy gdy jeździłem ACK spala 16-18l/100km czyli średnio ok.3-4 litry więcej. Najmniej udało mi zejść do trochę ponad 14/100km - trasa Kraków-Wawa umiarkowana jazda, pełen ładunek, prędkość podróżna ok.120-140 km/h. Średnia bardzo szybko wzrasta jak zahaczę kawałek miasta. W trasie jak dla mnie jest znośnie, na mieście chleje, nie wiem ile, nie robię nią dużo km po mieście i wolę nie wiedzieć ile spali Ktoś napisał że w trasie spali 11-12l - owszem ale Pb...
Co do LPG wydaje mi się że lepiej znosi go V8, ACK było bardziej upierdliwe pod tym kątem...
Spalanie oleju, moje ACK po zakupie brało od 0.5l na 1000km do 1l na 1500km. Po wymianie uszczelniaczy na zaworach i uszczelnieniu silnika dookoła, wymianie oleju na Valvoline Maxlife spalanie spadło do 0.3l na 1000km i tak się utrzymywało się przez 50 kkm do czasu sprzedaży auta.
W moim V8 przejechałem dotychczas 15000km, dwa razy zmieniłem olej, na pierwszy cykl (10000 km) dolałem 0.8l i jak zlewałem przy wymianie było dobrze ponad pół stanu. Więc seryjnieduże spalanie oliwy w 4.2 można włożyć między bajki. Dużo biorą ale zajechane V-ki i może te nieustannie katowane, ja bynajmniej tej teorii nie potwierdzam (chociaż sam tak twierdziłem zanim kupiłem 4.2)...
Automat ? Narazie działa i mam nadzieję, że będzie tak dalej

Reasumując....jeśli szukasz oszczędności i ekonomii to 4.2 nie jest dla Ciebie, już lepiej kup ACK w manualu - z LPG jazda będzie kosztować jak 1.9 TDi... S6 4.2 ma sens jak nie robisz dużo km i w razie czego masz drugie auto do jazdy "na codzień". Odczucia z jazdy 2.8 30V w manualu vs. 4.2 w automacie są zbliżone ma lekką korzyść dla tego drugiego (dopóki się nie wciśnie kick-downa ), nie ma szoku po przesiadce z jednego do drugiego...

Ja ze swojej eSy jestem baaardzo zadowolony
i na tą chwilę nie widzę Audi na które mógłbym ją wymienić, stare, poczciwe, kochane C4 w którym czuję się jak w dobrze skrojonym garniturze ....chyba że znalazłbym identyczną, w identycznym stanie w manualu

W kwestii spalania to osobiście mogę powiedzieć, że nie odczuwam dużej różnicy cenowej miedzy 2.3 NF a 2.8 APR. Rzekłbym nawet, że NF z automatem bardziej daje po kieszeni, niż APR z tipem i quattro (a C3 jest o 300kg lżejsze!!)

Drobna uwaga - patrząc na te dwie aukcje widać, że szukanie fajnej D2 2.8 Q jest trudne, rzekłbym, że znacznie trudniejsze, niż D2 4.2 Q ;)

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 22:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Posiadałem A8 D2 2.8 AAH manual quattro, teraz mam S8 D2 FL
Popełniłem błąd szukając na siłe 2.8 quattro manual, ponieważ kupiłem auto w które trzeba było włożyć więcej pieniędzy na doprowadzenie go do stanu przyzwoitego niż bym wydał na paliwo do zadbanego 4.2 których mogłem kupić kilka w tym czasie...
Silnik V6 daje radę w D2 ale w manualu i pod warunkiem że nie jeździsz załadowany, oraz nie masz ochoty rozpędzać się często dynamicznie do 200km/h
Jeżeli trafisz na zadbaną sztukę V6 to bierz śmiało, koszty będą zbliżone do 1.9TDI. Jednak pamięta, że A8 to nie tylko silnik, to cała konstrukcja która tak samo może się psuć jak przy silniku 4.2 A8 to nie C4 (posiadam też cały czas A6 C4 AAH manual q dlatego widzę jakie są koszta). Wieczne problemy z przednimi hamulcami (piszczą klocki i często wibrują zaciski przy delikatnym hamowaniu przy większych prędkościach - nie ma możliwości wymiany prowadniczek w zaciskach i chyba przez to tak telepie, ja wymieniałem na brembo 6-cio tłoczkowe od cayenne turbo :D

Pisać można tak bez końca, A8 D2 to świetne auto, ale kup koniecznie zadbaną sztukę, inaczej wydasz worek kasy na doprowadzenie jej do stanu przyzwoitego. Wpadnij na a8team.pl i poczytaj sobie tematy o kosztach utrzymania oraz o różnych usterkach

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 22:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
widziałem fotki na A8Team, godnie wyglądają te heble z Prosiaka i te 20" z RSa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 16.sty.2013 22:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2012 19:43:28
Posty: 9
Dziekuje za odzew Panowie...
Powtarzam jeszcze raz. W ten samochod bedzie trzeba wlozyc!!! A nigdzie nie jest powiedziane,ze jak kupie za 12 to wpompuje w 8 wiecej niz ten kto kupi za 17-18. Gwarancja juz sie skonczyla jakis czas temu,zycie...Racja,znalezienie a8d2 2.8 bedzie trudne ale nie niemozliwe. Cierpliwosc bedzie potrzebna..
Macie racje z tym V-mi :) no roznia sie od siebie :) na korzysc V8 jesli chodzi o osiagi a na korzysc V6 jesli chodzi o ekonomie.

Kolego Druss czytalem Wasze komentarze,oczywscie...ale jak sie pewnie domyslasz to sie z tym nie zgadzam do konca i nie zniechecicie mnie tak jak Kolegi afika. Ja kupie 8, moze to potrwac troche czasu ale znajde bo to jest mozliwe. A po za tym to tam chyba caly czas mowiliscie o 4.2 a nie do konca o 2.8. Koledzy wrzucali swoje wydatki z d2 4.2q. No i racja,300 konni trzeba czyms nakarmic a w dodatku jest ich wiecej i trzeba ewentualnie wiecej kasy w nie wladowac zeby utrzymac je w dobrej kondycji anizeli w 193 ewentualnie 163 konie.

Dziwia mnie jeszcze opinie niektorych,ze 4.2 to jedyny sluszny silnik w d2. Dlaczego 2.8 tak chwalony w a6c5 nie nadaje sie do a8d2? Czy ok 120 kg nadwagi a8 robi taka roznice? Wymiarami 8 tez bedzie wieksza ale bez przesady,gdybysmy porownywali 8 z a3 to rozumiem ale tu nie ma jakis ogromnych roznic.

Kolego Warwas dzieki wielkie za to porownanie,wiele ono wyjasnia przynajmniej niektorym. Widze,ze masz d2 2.8Q. Opowiedz troche jakie Ty ponosisz koszta zwiazane z posiadaniem tego samochodu z silnikiem 2.8. Czy rzeczywiscie koszta=2x a4b5 ?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 17.sty.2013 00:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
aurora napisał(a):
Dziwia mnie jeszcze opinie niektorych,ze 4.2 to jedyny sluszny silnik w d2. Dlaczego 2.8 tak chwalony w a6c5 nie nadaje sie do a8d2? Czy ok 120 kg nadwagi a8 robi taka roznice? Wymiarami 8 tez bedzie wieksza ale bez przesady,gdybysmy porownywali 8 z a3 to rozumiem ale tu nie ma jakis ogromnych roznic.


X postów wyżej jest dyskusja o tym, że w sumie a8 jest lżejsza... "Nadawanie się" to kwestia tego, co chcesz od auta. Jeśli odpowiada Ci przyspieszenie oferowane przez taki wóz - które oscyluje wokół 10s do 100 km/h, to nie jest to bolesne. Jeśli zależy Ci na bardzo zrywnym wozie - to nie jest właściwy adres.

aurora napisał(a):
Kolego Warwas dzieki wielkie za to porownanie,wiele ono wyjasnia przynajmniej niektorym. Widze,ze masz d2 2.8Q. Opowiedz troche jakie Ty ponosisz koszta zwiazane z posiadaniem tego samochodu z silnikiem 2.8. Czy rzeczywiscie koszta=2x a4b5 ?
pozdrawiam


Porównanie nie jest mojego autorstwa, pochodzi z tematu, o którym wspomniano wyżej, autorem jest kol. gitmar. Co do kosztów związanych z A8, to posiadam je od niedawna - niecałe 5 miesięcy, więc ciężko mi powiedzieć, czy to 2xA4B5 (szczególnie, że B5 nigdy nie mialem ;P). Od momentu kupna naprawiałem:

- uszkodzony przewód do czujnika LP klocka hamulcowego (wóz już miał tę wadę)
- wypadający przewód spryskiwacza LP (podobnie miałem w C3, pojawiło się już w czasie eksploatacji w PL)
- uszkodzone przełączniki otwierania klapy tylnej/alarmu (już było w momencie kupna)

Za kilka tysięcy czeka mnie wymiana oleju. Wóz ogólnie w stanie prawie-że-igła, ale:

1) Szukałem go ~6miesięcy
2) Kupiłem fuksem
3) Jechałem po niego (a raczej leciałem) ~1300km
4) Kosztował sporo więcej, niż kwota, którą oferujesz - łącznie z opłatami ok. 27 000 PLN (w NL/DE zadbana D2 2.8 potrafi kosztować 5-7 tysięcy euro i wcale nie będzie miała kosmicznego wypasu), nie wliczam w to "drobiazgów", które były potrzebne, a nie było na stanie, typu dywaniki gumowe, gaśnice itp. Kompletu zimowych kół nie liczę (nawet używane opony do tego wozu to ok. 600-800 zł za komplet - nowe opony to z grubsza 2x większy wydatek). Za jakiś czas pewnie dojdzie gaz + drobne "spolszczenia" typu wymiana czytnika navi, co pewnie też kilka tysięcy łącznie pochłonie.
5) Na rozrząd itp. są faktury + potwierdzony przebieg wypisem z ewidencji pojazdów, więc tego nie było trzeba robić.

Cena może się wydawać duża, ale IMHO egzemplarz warty był swojej ceny. Po 1500km wóz nie wykazywał żadnych błędów na VAGu i AC, prócz tych nieszczęsnych klocków. W C3 musiałem na starcie władować więcej pieniędzy i dużo więcej pochłaniała przez cały czas regularnej eksploatacji (inna sprawa, że była już mocno wymęczona). Co tylko potwierdza, że jeśli kupisz zadbany egzemplarz, to będziesz wymieniał żarówki i oleje, a nie blok silnika...

Jeśli chodzi o spalanie, to tak, jak pisałem - jak dla mnie to są całkiem normalne wartości.

Ogólnie to jest to wóz, za który warto więcej płacić, komfort jest niewiarygodny. W większości aut mój kręgosłup zaczyna dawać się we znaki po 3-4 godzinach ciągłej jazdy, 10h drogi z NL do Krakowa zniosłem bez choćby ukłucia w plecach.

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KUPUJEMY A8 D2 (linki do ogłoszeń, oceny)
PostNapisane: 17.sty.2013 08:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Kolego Druss czytalem Wasze komentarze,oczywscie...ale jak sie pewnie domyslasz to sie z tym nie zgadzam do konca i nie zniechecicie mnie tak jak Kolegi afika. Ja kupie 8, moze to potrwac troche czasu ale znajde bo to jest mozliwe. A po za tym to tam chyba caly czas mowiliscie o 4.2 a nie do konca o 2.8. Koledzy wrzucali swoje wydatki z d2 4.2q. No i racja,300 konni trzeba czyms nakarmic a w dodatku jest ich wiecej i trzeba ewentualnie wiecej kasy w nie wladowac zeby utrzymac je w dobrej kondycji anizeli w 193 ewentualnie 163 konie.

Kolego aurora, źle chyba zrozumiałeś nasze intencje... My nie zniechęcamy do kupna D2, raczej staramy się sprowadzić na ziemie ludzi którzy myslą że 10-15 letnie auta będą kosztować w utrzymaniu tyle co reno bo są w ich cenie kupna, koszty eksploatacji są wieksze.
Zobacz wyliczenia kolegi mielony123, nie ma tam wspomnianego paliwa...

Masz racje że juz nie ma gwarancji, ale też nie chodzi o to żeby kupić auto i nie cieszyć się nim na codzień tylko podziwiać go z parkingu u mechanika...Ja tak zaczynałem z C4 i to było tragiczne dla portfela jak i samego samopoczucia, bo kupiłem auto w którym ciągle coś jest nie tak.

Czemu na forum panuje przekonanie że jedyny słusznym silnikiem jest 4.2 ?
Ponieważ A8 jest flagową limuzyną i co za tym idzie musi mieć odejście, i analogicznie 4.2 idzie lepiej niż 2.8 :)
Tak samo jest z 4.2 i automatem - nie jedzie, a 4.2 z manualem - lata :peace:

Każdy szuka auta jakie mu pasuje, jeden woli 2.8 a dla drugiego 4.2 to mało i szuka 6.0.

Pozdrawiam.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: