.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 09:47:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 10.cze.2015 08:48:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
bloku napisał(a):
Multi nie było w quattrówkach. Skrzynia jest dość odporna na ostre traktowanie ale jak się nie pilnuje zmian oleju potrafi szybko paść. Ja miałem taką sytuację - brak wymian i przy 175kkm wywaliło prawdopodobnie pompę ciśnienia. Obecnie mam używkę i lata aż miło. Pełny remoncik skrzyni myślę, że w 5-6k w zupełności się zamknie.

Manual był bodajże tylko w S6 (i tylko przedlift). W A6 4,2 się nie spotkałem.


Moja klękła przy 270 - i tyle mniej więcej te skrzynie żyją - ok 300k km, niezależnie od traktowania - no chyba że ktoś ciągle pałuje to auto :( - takie mam info z kilku firm zajmujących się skrzyniami.
U mnie awaria była głupawa - pękł piston w koszu F - skutkiem tego auto na R nie przyspieszało, pełazało, ale wjechać tyłem pod górkę się nie dało :(
Jak już zdjęli - poszło po całości, nowy konwerter ZF, tarczki, przekładki, nowe oba kosze (FWD i REW) - mimo że te były w stanie pozwalającym złożyć to do kupy, ale ja nie lubię na raty podchodzić do tematu, kompl. uszczelek, itd.. i niestety nie skończyło się na 5-6, ani na 7+ :(
Dokładnie tak - MT tylko w S6 przed liftem, A6 4.2 nie miała nigdy MT.
Często natomiast naprawa skrzyni to kwestia 3-4k zł - ale to naprawa a nie remoncik :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 11.cze.2015 17:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Czy skrzynia z D2 pasuje do C5 4.2 ?

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 11.cze.2015 17:59:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tylko 5HP24. 4HP nie podejdzie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 11.cze.2015 18:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Czyli tylo d2polift dobrze rozumiem?

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 11.cze.2015 18:08:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bodajże od 1998 pakowali juz 5HP24. Ale faktycznie polift będzie najpewniejszy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 05.lip.2015 20:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
ODSWIEZAM :- )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 05.lip.2015 20:51:11 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ale co odświeżasz :?: Wiele zostało już napisane. Następny krok należy do Ciebie.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 16:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
zastnawiam sie nad ta 4.2 troche mnie ta skrzynia automat martwi sam juz nie wiem :/

http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-navi-t ... 3ee982f607

a na ta 2.7 bi turbo jest manual fajniej :D :D

http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-2-7-bi ... c82f3e3abc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 17:01:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ad 1. Może się mylę, ale lusterko prawe powinno być małe. Nawet A6 4,2 widywałem z tego rocznika z małym lusterkiem. Druga rzecz , która mi się rzuciła w oczy to brak wyłącznika czujnikó parkowania.

Ad.2 Przebieg jest grubo zaniżony. Fotel kierowcy wygląda jak po 300kkm przebiegu. W mojej byłej A6 fotele wyglądały lepiej przy 320kkm.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 17:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
widzisz ta 4.2 bym wzial i zgazowal sobie tylko ten automat mnie jakas odmawia

zas ta 2.7 bi drogo i bez gazu :/

ta 4.2 cena dobra jest?? nie za mala ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 17:18:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Cena jest adekwatna. Dodasz wszelkie opłaty oraz LPG i wyjdzie jak cena rynkowa. Tipa bym się nie bał. Sprawdzić tylko czy działa prawidłowo - najlepiej jakby była historia serwisowa skrzyni. Jak nie to dać ją na przegląd, zweryfikować stan i jeździć.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 17:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
rozumiem jakas w tygodniu chcialbym jechac po ta 4.2 cos jeszcze widzisz ze ja z nia nie tak ?? co warto sprawdzic w 4.2 na pewno przede wszystkim skrzynie i silnik ( olej , cieki ) ogolnie jezdze po miescie :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 19:09:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A co tu sprawdzać auta wyglądają na trupy na miejscu będzie jeszcze lepiej :fuckyou2:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 20:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
nie sa takie zle :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 21:37:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Posprawdzaj rozrząd (bloki 90-93), przepływkę blok 2, bodajże korekty 31-32. A reszta organoleptycznie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 22:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
rozumiem wlasnie interesuje mnie ta rozrzad bo kolezka ma 3.0 ale a4 i cos mu kanal 93 sie jebie zamiast miec 0 0 0 1 to ma jakies inne liczby ( 12 0 2 -1 np ) i ten rozrzad taki sam jest ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 22:40:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie, tutaj masz rozrząd na dwóch fazatorach. ASN czyli 3,0 30V ma ich 4 i jest na jednym pasku - 4 wałki rozrządu spięte razem na jednym pasku. Tutaj masz prostsze rozwiązanie - pasek spina dwa wałki od przodu a na tyle masz łańcuchy. Skoro u kolegi są takie rozjazdy to warto sprawdzić rozrząd (może być źle ustawiony lub któryś z fazatorów już umiera).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 06.lip.2015 23:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
na moim miejscu wybralbys 4.2 czy 2,7 :D ??? ;) jakby co to opisz dlaczego 4,2 2,7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 07.lip.2015 07:09:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5247
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bralbym 4,2. Jestem zwolennikiem mocy z pojemnosci. Nie mialem 2,7 i nie moge za duzo powiedziec ale znam osoby co mialy i chwala sobie. Za 4,2 przemawia elastycznosci, dzwiek, kultura pracy i prostota silnika vs 2,7, ktory wymaga wiecej uwagi. Ale to tylko moje zdanie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 07.lip.2015 09:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Sprawdź też czy działa mechanizm skracania dolotu. Trzeba zdjąć środkowy element maskujący silnik. Odpalasz motor i powinny gruszki się wciągnąć, nie wiem tylko czy od razu czy po opadnięciu obrotów na zimnym, na ciepłym od razu. Po wkręceniu powyżej 4k obrotów gruszki powinny puścić. Generalnie powinno to pracować płynnie bez przycięć.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: