a więc...
-2.4/2.8 są porównywalne w kwestii serwisowania/kosztów, biorąc pod lupę egzemplarz jakby nie było 10 letni jak dla mnie musisz się liczyć z następującymi wydatkami ( części+robocizna )
-oponki ( zazwyczaj 205/55/16 ) +/- 2 tys zł + zimówki podobnie

;
-zawieszenie przód...bo polskie "autostrady" szybko niszczą +/- 1.5tys. zł;
-oleje, filtry, jakieś klocki 500zł ( +500 zł olej skrzynia jeśli trafisz tipa );
-rozrząd kpl./pasek wielorowkowy + napinacz +/- 1.5 tys zł;
To wszystko w sytuacji jeśli trafisz ZADBANY ( !!!!!! ) normalnie eksploatowany pojazd. Zazwyczaj kupując w Polsce kupujesz od kogoś kto już swoje "włozył"

i wyjeździł

( więc niech Cię nie zdziwi informacja że ktoś zmienił co prawda rozrząd ale 80 tys km temu

) i zazwyczaj sprzedaje "igiełkę"

chcąc uniknąć dalszych kosztów.
Ceny podałem z "grubsza", zakładając że serwisowanie powierzysz komuś
sensownemu...
Powiem tak - licz się z wydatkiem w granicach 4-5 tys na samym początku na samo autko ( bez ubezpieczeń, kosztów rejestracji, etc ).
Jeśli wydasz mniej...

możesz sobie gratulować szczęścia.
Moje "maleństwo" kupiłem w super stanie z gwarantowanym przebiegiem,
i to były realne koszty włożone w pojazd.
Aha - Quattro się nie psuje

więc pod tym względem nie ma obaw.