.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 23:34:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Falowanie obrotów i brak mocy w AUDI 90 2,3 NG
PostNapisane: 26.kwi.2005 15:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
Hi


OPIS PROBLEMU:


tak jak napisałem juz w temacie mam problem z utrzymaniem równych obrotów w swoim autku.
Oprócz tego często po odpaleniu (gdy silnik jest zimny) brakuje mocy,samochód wtedy nie chce jechać i czasami strzela w tłumik.

Wszystko zaczęło się od mycia spodu http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=14964&highlight=
(chociaż teraz nie jestem pewien czy to ma z tym coś wspólnego)

własne uwagi i spostrzeżenia:

Oprócz ww. usterek wydaje mi się że silnik zaciąga lewe powietrze ......

- Silnik krokowy podstawiałem i sprawdzałem od kumpla, przy okazji sprawdziłem wszystkie gumy i pozakaładałem opaski w miejscach w których ich nie było.

- sprawdzałem napięcie na sondzie lambda

- swiece ,kopułka i palec były niedawno wymieniane

- wymieniłem filtr powietrza i paliwa

- przy wymianie szklanek uszczelniłem wszystko

- odłaczałem kable od świec

- sprawdzałem szczelność czarnej gumy która idzie od wtrysków (rozdzielacza paliwa)

- czyściłem przepustnicę powietrza

- sprawdzałęm wszystkie wtyczki

bez żadnego rezultatu

Oprócz tego wspólnie z kolegą doszliśmy do tego że praca silnika i jego obroty w miarę się wyrównują w momencie kiedy od spodu podniosłem delikatnie ręką przepustnicę powietrza ... ????



PROSZĘ O POMOC ..................................

:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2005 19:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
A wyciagales po myciu filtr powietrza ??Moze nalali tam wody od spodu, cholera wie, nie wiem czy ma to jakis z tym zwiazek ale warto sprawdzic.
Też chcialem jechac na mycie podwozia ale patrzac na twój przypadek to wole nie jechac.

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2005 20:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
Tak wyciągałem i to nie jednokrotnie.

Teraz sam już zaczynam wątpić że to wszystko od mycia spodu ?.?.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 18:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
Dzisiaj problem braku mocy jakby się nasilił, nie wiem czy czasem nie jest to związane z pompa paliwową, ponieważ od wczoraj pada deszcz i na ulicach zrobiły się kałuże.

W sobotę podczas wymiany filtra paliwa zobaczylem ze jeden z przewodów od pompy paliwowej jest zaklejony izolacją.Co prawda ściągnełęm ją polutowałem od nowa i założyłem koszulkę termokurczliwą ale nie wiem czy to coś dało.

Chciałbym się zapytać czy może to mieć jakiś wpływ na prace silnika i opisane przeze mnie objawy jak tak to w jakim stopniu.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:09:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
bardzo prawdopodobne jest to ze to cos z zaplonem a konkretnie z kablami zaplonowymi , czy byly wymieniane ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
jeżeli chodzi o kable które idą od pompy paliwowej to nie wymieniałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:16:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wyrazilem sie chyba jasno . :?: ... przewody zaplonowe co w wolnym tlumaczeniou z jezyka polskiego na nasz brzmi przewody wysokiego napiecia lub inaczej kavble WN lub jeszcze bardziej przekladajac to na chlopski rozum kawalki gumy laczace apoarat zaplonowy ze swiecami :>

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
nie - tych przewodów nie wymieniałem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:38:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to wymien , z tego co pisales , wymieniles wszystko , procz przewodow a to wlasnie przewody najbardziej psuja zabawe jak sie robi wilgotno

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
w następnej kolejności przymierzałem się właśnie do wymiany kabli, tylko z tego co czytałem na forum te tańsze nie dają rady , jeżeli to prawda to jakie zakupić żeby mieć pewność ??


chciałbym się jeszcze zapytać o jedną rzecz - jeżeli przewody są już do wymiany to czy problem nie powininen się ujawaniać także na wys. obrotach i na ciepłym silnik??


dzięki za pomoc - będę informował na bierząco o postępach


POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 19:59:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli wymienisz kable na byle jakie ale nowe to problem zniknie , tyle ze jak beda to jakies slabe kalble to krocej wytrzymaja a co do innych objawow to niekoniecznie mozesz miec jakies objawy na wysokich obrotach i przy cieplym silniku bo to glownie wilgoc powoduje spadki napiecia na przewodach , w innych przypadkach przewody musza byc juz strasznie zuzyte zeby powodowaly usterki przy cieplym silniku czy na wysokich obrotach przy suchej atmosferze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
Wg Ciebie jakiej firmy kupić przewody żeby zbyt szybko nie wydawać kasy na to samo??


Jeszcze raz Wielkie DZIĘKI za pomoc :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:19:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zmartwie Cie :P .... Beru , Bremi , NGK ...w takiej kolejnosci .... na tych pierwszych pojedzisz kolejne 10 lat ale zaplacisz za nie w zaleznosci gdzie kupisz od 400 do 700 pln , te ostatnie moze dostaniesz w cenie ponizej 400 pln za kompet ale wszystke te 3 firmy sa godne polecenia ze wzgledu na dlugowiecznosc , inne firmy to sezonowe zakupy , po zimie trzeba zmienic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:33:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
czy przy zakupie muszę pilonować aby byly przeznaczone specjalnie do mojego modelu czy mogą być np. od innego auta??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:47:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
musza byc do NG poniwaz powinny byc odpowiednio wyprofilowane fajki przy aparacie praz powinny miec metalowe oslonki fajek na swiece ... szukaj po numerach z Etki , bedzie najlatwiej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 06:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Beru w http://www.automotosklep.pl kosztuja 251pln. Sam tam kupowalem. Polecam.

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 19:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
WITAM PONOWNIE


Problem falowania obrotów rozwiązałem :)

Dostałem namiary i pojechałem do mechanika (klient specjalizuje się w naprawach Audi)

W okolicach przepustnicy powietrza wyregulował przepływ powietrza i wszystko GRA :)

Teraz zabieram się za wymianę zderzaka od Cabrio i montaż dodatkowych zegarów.



POZDRAWIAM SERDECZNIE I DZIĘKUJE ZA ZAINTERESOWANIE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron