.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 20:31:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeszczep V6 2,6 do B2? [a może jednak 2,2T?]
PostNapisane: 31.maja.2005 13:11:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Mozliwe, ze ten topik powinien trafic do działu "pofantazjujmy, ale...

Mam 90Q B2 z silniczkiem 2,2KV. Leży sobie u znajomego-znajomego w garażu V6 - ponoć wyjęta z rozbitej 80-ki B3: z przewodami, osprzętem.. - silnika jeszcze nie widzialem, ale z relacji wynika ze działający... A mój staruszek - co tu ukrywać - jest zajeżdżony.

I tak mi się zamarzyło: jest szansa, żeby "wpiąć" tę 2,6-kę do mojej niuni? Co na to mocowania, skrzynia, sprzęgło, quattro?

Słyszeliście, żeby ktokolwiek to kiedyś robił?


Ostatnio edytowano 31.maja.2005 18:48:43 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 13:40:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Nie było w B3 fałek.
I wg. mnie nie warto sie bawić w ten 2.6, przyrost mocy niadekwatny do nakładów pracy :P

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 14:10:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
nie chodzi o przyrost mocy (150 w 2,6 o ile pamietam) względem 136 w nowej 5-ce, ale o nowe życie dla samochodu - remont silnika sie po prostu nie oplaca...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 14:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
scob napisał(a):
nie chodzi o przyrost mocy (150 w 2,6 o ile pamietam) względem 136 w nowej 5-ce, ale o nowe życie dla samochodu - remont silnika sie po prostu nie oplaca...

To zmienia postać rzeczy :):

Jeśli chodzi o mocowania skrzynia, sprzeglo, silnik to podejrzewam ze trzeba robić wszystko od zera.
A jeśli chodzi o pozostałe aspekty techniczne to już musialby sie hans wypowiedzieć (albo ktoś inny kompetentny :): )

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 14:52:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Mocowanie na pewno nowe, nie wiadomo co na to podluznice bo v6 bedzie znacznie ciezszy oczywiscie rozporka kielichow obowiazkowo. Oczywiscie uklad chlodzenia tez z v6 trzeba by wsadzic a do b2 to nie wiem czy na wysokosc wejdzie ale mam watpliwosci na dlugosc moze wyda. Pompa paliwa + komputer + wiazka tez Ci bedzie potrzebna oryginalna - ale to pewnie wiesz ;) Duza czesc instalacji elektrycznej bedzie do przerobienia + pewnie zegary.
Pytanie czy da sie to przykrecic do orginalnej skrzyni jest chyba kluczowe, ale nie znam na nie odpowiedzi. Moze Hans cos powie bo jesli do tej skrzyni pasuje 3B ktory chyba implantuje to ABC tez powinno o ile oczywiscie sie to na dlugosc da upchnac ;)

ps oczywiscie jeszcze nowy wydech.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 15:22:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wejść wejdzie. Da sie zrezać tyle że kupa roboty, dłubaniny i tworzenia niektórych elementów od podstaw. Poza tym jeśli auto po przygodach blacharskich jest to konstrukcja może nie podołać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 16:00:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pedzie pasil ... tylko aku musisz wyciac i przelozyc go gdzie indziej ... mocowania silnika bedziesz musial dorobic od nowa bo te od 5ciocylindrowki nei pasuja ale jezeli zrobisz tak jak w oryginale czyli wpuscisz w podluznice tuleje na wylot z nakretka po zewnetrznej stronie to nie powinno byc problemu ... poza tym bedziesz mial rzezbe z pasem przednim zeby umiescic uklad chlodzenia z Vki bo ten z R5 nie bedzie pasowal , tak samo filtr powietrza ktory powinnien pasowac od B4 , wspomaganie rowniez inne bo pompa w V6 jest centralnie i wiadomo inne dlugosci wezy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 18:43:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dzieki Panowie...
czyli: odradzacie? ;-) :?: Tak se pomyslalem, ze prawie darmo da sie nowe zycie w trupa tchnąć...

To może rozsądniej będzie poszukać 2,2T z niezajeżdżoną turbiną (tylko czy sa takie?) - bo to i mocowania myśle identyczne, i skrzynia quattrowa powinna podołać..
co myślicie o tym..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 20:38:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z 2.2T , tymbardziej 10V bedziesz mial mniej do kombinowania , ale aku i tak bedziesz musial wyciac ;-) ... no i pas przedni tez do rezania zeby upochnac IC .... i nie boj sie tak tych turbin , sprzwdzasz luz na osce i juz wiesz czy turbina bedzie zyc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 22:03:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Hans błagam nie pisz do mnie szyfrem..
Co innego kupić od ciebie sprzeglo, co innego odcyfrować :-)
luz na ośce - rozumiem ośce turbiny?
Bo leży tanio na ebayu koło niemieckiej granicy jeden 2200T - i pewnie pojade zaniedługo...

IC nie mieści się w taką kaste jak jest na standardzie?

20V mocno sie różni od 10V?
Rozumiem, że wywałka akumulatora ze względu na turbine/dolot która idzie do góry..? Akku sie wywali do bagażnika - bedzie jak w mercach :D, tym bardziej że siła rzeczy będzie musiał wylecieć gaz i butla z bagażnika - na ile wyczytałem - niewielu się udało połaczyć z sukcesem gaz i turbo..

a swoja droga.. szacun [aaale jestem mlodziezowy :D] za znajomosc tematu :-) widze ze wiecej ode mnie i wiekszosci z nas audic rozebrales :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 23:39:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
...to już wiesz skąd się biorą części zamienne (używki) do audi na rynku wtórynym :peace: :peace: :peace:


-> Gdyby ktoś wstał lewą nogą to był żart <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2005 14:50:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
20V i 10V diametralnie roznia sie wiazka elektryczna i glowica , w 20V glowica jest o wiele wieksza oraz kolektory sa z 2 stron a nie tak jak w 10 V z jednej strony , aku trzeba wywalic zeby sie zmiecil wastgate. gaz mozna pogodzic ale tylko wtrysk , poza tym jezeli juz bedziesz kupowal silnik to napewno wiecej frajdy bedzie z wstawienia 20V (z Audi 200) badz z S2 .... generalnie wszystkie 2.2T dostepne na rynku to jednostki z wystepujacych w duzych ilosciach 200tek ... z tym sie wiaze czesc przerobek przedniego pasa ... natomiast gdybys dorwal jednostke z S2 lub o cudu!! z Urki to wszystko pasowaloby idealnie , nawet z IC nie mialbys wiele problemu ... poza tym 20V jest bardziej podatna na tuning elektroniczny , jest mlodsza jednostka ale tez i ciezsza ...aspektow za i przeciw obu jednostkom jest wiele ale w zasadzie to bierz taki silnik ktory bedzie w lepszym stanie ...najlepiej taki ktory jest jeszcze w aucie i mozesz sobie sprawdzic jak jezdzi :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 07:32:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
o! i to chcialem przeczytac :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2005 09:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 15:26:43
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Witam widze w opisie ze potrzebujesz 2,2...

Poszukaj tłoka nominal (79,485) Bo tego mi brakuje ,poza tym posiadam kompletny silnik 2,2 T 10v KG 182ps w niezlym stanie.Walnela mi uszczelka pod glowica i zaczal brac wode,wystarczylo troche polatac i dziura w tloku.Glowica jest po sprawdzeniu szczelnosci i planowaniu wiec trzeba tylko zalozyc nowa uszczelke wcisnac tlok:) i wiooooooo :D
]

Finansowo sie dogadamy-jestem elastyczny jak gumka w majtkach ;)

_________________
Audi 200 2,2T benz/lpg
citroen BX 1,4 benz/lpg
Seicento 1,1 benz/lpg
Rower MTB :))))))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2005 13:44:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dziury w tlokach wypalaja sie od za ubogiej mieszanki paliwowo powietrznej a nie wymywaja od plynu chlodzacego ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2005 11:35:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no dzieki slawny....
jak sie popalił - to bedzie sie raczej spypał. Nie chce silnika w jako-takim stanie - chce dać mojemu staruszkowi nowe życie. Wiec tez nie po gazie - z nadpalonymi gniazdami/zaworami.
Turbo tak, z gazem czy po gazie (po lekturze forum) - nie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 09:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli moge cos doradzić. to najlepiej bylo by miec cala 200 i powolutku przekladac silnik oraz osprzet. troszke tego jest:)

tutaj jest fotka coupetki z 2.2t 10V. mniej wiecej widac co gdzie sie znajduje w komorze silnikowej:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... l#mbengine

generalnie sam silnik turbo 10V jest podobny do tego co miales. powinien zmiescic sie bez problemu, na poduszki itp.

osobiscie uwazam ze turbo 20V jest mniej skomplikowany. Bedzie mniej dylematow co gdzie podlaczyć. no i ew diagnoza bedzie latwiejsza. ukl benz jest bardziej prosty,nie ma klopotliwego wtrysku mechanicznego:) moim zdaniem bedzie latwiej rozplanować ulozenie podzespolow, filtr powietrza, przeplywomierz...

poza tym polecam lekture www.sjmautotechnik.com , jest tam bardzo duzo cennych info. , wszystkie zaworki i czujniczki sa tam opisane, na wypadek gdyby nie bylo wiadomo co gdzie i jak.

Powodzenia z przekladką!


Ostatnio edytowano 08.cze.2005 09:56:56 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 09:44:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 17:10:38
Posty: 407
Lokalizacja: Zabrze gg:1348563
też kiedyś zastanawiałęm się czy dałoby rade wcisnąć v6 do b2... :) właściewie to bardzo podobna konstrukcja do b3/b4 wiec rezania nie byłoby bardzo dużo. myślałem jeszcze o VR6 z VW :)
no ale to sfera marzeń ;)

_________________
<- ex B2: 1.6 SC `84 [04-05] // B2 1.8 `81 [05-06]// B3 1.8s `88 [05-11] // B5 1,9 `01 [11-12]
/// jest: A3 8L `98 1,9 [14-...]
// i w międzyczasie 10 BMW...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: