.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 22:09:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: szarpanie/dławienie silnika - czy to kat?
PostNapisane: 14.cze.2005 20:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
witam!!!

wymieniłem ostatnio kata i mniejwięcej od tego czasu dziwnie zachowuje się moje auto - przy spokojnej jeździe jest wszystko ok, ale przy ostrzejszym przyspieszaniu, po przekroczeniu pierwszego oporu na pedale gazu auto szarpie i nierówno przyspiesza; czasem jest tak, że po osiągnięciu 4k rpm auto dostaje z powrotem mocy i rusza jak rakieta, ale np. dziś na trasie na 4 biegu jak mu przy wyprzedzaniu docisnąłem to kupa, zero przyspieszenia i szarpał tak, jakbym jechał po tarce przy czarnym punkice - no kurde wkurzyłem się; poza tym niby wszystko ok, auto znów jeździ cicho, nie strzela, gdyby nie tamto to byłoby super

no i tak się zastanawiam, czy to własnie kat? kupiłem oczywiście uniwersala, proucent twierdzi, że do mojego silnika jak ulał, ale może jednak nie? i jak to sprawdzić? można się jakoś przekonać bez wycinania kata?

myślałem, że może kiepskie paliwo, ale tankowałem drugi raz, zalałem uszlachetniacze paliwa i nic się nie zmieniło, poza tym zmieniłem olej na bardziej lepki 20W50, po przy 10W40 chlał za bardzo przy ostrej jeździe, ale to chyba nie miałoby takiego wpływu

co myślicie? pomocy! gdyby to był kat to chcę producentowi zwrócić szmelc i wyciągnąć koszty montażu

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 06:45:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
To, że szarpie (czyli pewnie traci zapłony) to może wina świec. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 07:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
świece są świeżo wymienione łącznie z kablami, bo jakiś rzeźnik zabierał się do nich z obcęgami i pokaleczył, poza tym jeśli się mocno nie depnie to chodzi gładko, więc myślę, że jednak nie to

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 11:27:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
No to analizujmy co się dzieje i co się powinno dziać.
Naciskasz wolno na gaz i przyspieszasz bez przerywania.
Naciskasz gwałtownie i go coś dusi:
1. po otwarciu przepustnicy dużo powietrza a za mało paliwa (ciśnienie, przepływomierz - lub ssanie powietrza za przepływomierzem),
2. po otwarciu przepustnicy dużo paliwa a za mało powietrza (filtr powietrza) - będzie chyba dymek ze zbyt bogatej mieszanki,
3. stosunek paliwa do powietrza jest OK, ale nie ma zmiany punktu zapłonu,
4. nagłe otwarcie przepustnicy powoduje szybki wzrost cisnienia w kolektorze ssącym a słabo drożny układ wydechowy stawia taki opór, który uniemożliwia od razu opróżnienie kolektora wydechowego.

Ktoś się dołączy do wymyślania? :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 13:08:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
stawiam na 4, ale chętnie przeczytam Wasze opinie

poza tym napisałem już do producenta i odpowiedział tak:
Problemy, które występują w Pana aucie są najprawdopodobniej efektem złych ustawień silnika. Katalizator, który Panu sprzedałem jest przeznaczony tylko i wyłącznie do Audi V6 2,8 ( 128 kW, 174 PS) dla roczników od 9/91- 10/94. Pana auto jest z 1992 roku także wszystko powinno być w jak najlepszym porządku. Wymiary zewnętrzne nie muszą być takie same jak katalizatora oryginalnego, żeby katalizator sprawował się dobrze.
Po konsultacji z ludżmi z produkcji stwierdzam, że katalizator przy wchodzeniu samochodu na wyższe obroty powinien działać prawidłowo.
Niech Pan jeszcze sprawdzi tę kwestię w warsztacie, w którym go Pan zakładał, mam wrażenie że się nie przyłożyli. Gdyby nadal były problemy , proszę o kontakt na adres mailowy


moim zdaniem pisze bzdury bo:
1) co można ustawić w tym silniku?
2) w jaki sposób mogli "przyłożyć" się goście z warsztatu, to chyba jest kwestia wywalenia starej puszki i założenia nowej, nie?

powiedzcie proszę co o tym sądzicie i wyprowadźcie mnie z błędu jeśli to ja nie mam racji

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 13:22:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A jak przegazujesz go gdy stoi to robi się tak samo? Bo jak nie to raczej wydech OK. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2005 21:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
no sprawdziłem

jak przygazuję na luzie to do obrotów oczywiście dochodzi ale jak puszczę gaz tak przy 5-4tys. rpm to schodząc z obrotów pyrka sobie

chyba nie powinien, co?

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 07:22:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Te pyrkanie to chyba nic złego.
A to że gdy stoi to wkręca się gładko a pod obciążeniem przerywa, to kurcze wygląda na gubienie zapłonów. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 07:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
dzięki za zainteresowanie!

a jaki jest sposób na gubienie zapłonów i co może być przyczyną?

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 07:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mówiłem byś kupił ode mnie te katy :)
Kilka miesiący temu miałem identyczną sytuacje. Okazało sie że 1 sonda padła. Wymieniłem pośmigałem i troszke sie poprawiło, ale nie było jeszcze tak jak powinno. Autko stało u kilku elektryków po kilka dni i nic nie znaleźli. Na szczęsie w którymś zakładzie z koleii jak zostawiłem auto, to zadzwonili po 3h że zrobione. Koszt 20 zł. :D ale skubańce nie powiedzieli co było. Teraz lalka zapierdziela jak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2005 08:11:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
no mówiłeś, mówiłeś :/

ale jakbym miał teraz problem, to bym był zły na kolegę z klubu, a tak to klnę sobie na producenta :diabel:

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 07:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
dobra, nikt już się nie interesuje moim katem ale przy okazji wyszła sprawa sondy lambda więc mam pytanie ile powina kosztować wymiana?
w jednym warsztacie mówią 200-250 a jednocześnie chcą 900zł za wymianę uszczelek pod głowicami, w innym, gdzie za wymianę uszczelek chcą 580zł, za wymianę sondy krzyczą 400zł, tymczasem sondę na allegro można kupić za 75zł, diagnostyka sondy (czyli dojście do niej, nie?) kosztuje 40zł, skęd więc bierze się 85 do 285 zł?

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2005 08:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z sondą może być różnie, albo sie łatwo wykręci, albo bedziesz sie pierdzielił cały dzień. Tym bardziej że w V6 dostęp nie jest łatwy. Tak czy inaczej ceny które podałeś są kosmiczne. Przy odrobinie sprytu można samemu ją wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: