.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 00:32:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 09:31:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Hej, ja jeździłem na letnim zlocie w Łodzi po torze 2.8 B4 Quattro Zuru a potem swoim 2.6 B4 Quattro i powiem że różnica była zdecydowanie wyczuwalna, nawet Zuru stwierdził że dobrze że kupił 2.8 :D, ale wtedy miałem 2 generacje gazu i kiepski układ wydechowy, a niunia Zuru nie była skazona gazem ;-)
Ostatnio dokonałem dwóch posunięć które polepszyły wyczuwalnie dynamikę mojego auta, po pierwsze wtrysk gazu 4 gen (tu napewno zyskałem troche mocy :) ) po drugie tłumik przelotowe zamiast rur po wycietych katach (nie wiem czemu ale zdaje mi sie ze jest spora poprawa pracy silnika, dźwięku napewno).
Teraz czekam na nastepny zlot zeby przejechac sie B4 2.8 Quattro, mam nadzieje ze przewaga juz nie bedzie taka duza :diabel:

PS. jak kupowałem auto 6 lat temu nie wiedziałem nawet ze jest 2.8 ;-) od tamtej pory nie miałem żadnych problemów z silnikiem, teraz jakbym kupował napewno szukałbym 2.8 i napewno pelny wypas :) ewentualnie 4.2 :peace:

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 10:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
martab99 napisał(a):
Vanilla I napisał(a):
Kolegom którym brakuje "mocy" proponuję przesiadkę do malucha . I przypominam że w Polsce obowiązuja ograniczenia prędkości w/g których maksymalnie można jechać 110 km/h na niektórych tylko trasach

g:hmm no i tyle w temacie

Vanilka, z calym szacunkiem, ale nie zgadzam sie z tym co piszesz. A to dlatego ze:
-> W Polsce mozna nawet 130 km/h :P
-> Moc to nie tylko V max. Jezdzisz duzo w trasach wiec wiesz napewno jak sie wyprzedza autem ktore ma 90 km i takim, ktore ma 180 km... To, czy auto pojedzie 190 czy 210 km/h to chyba faktycznie nie jest najwazniejsze (i tu sie zgadzamy ;-) )


taa strasznie dużo tych miejsc do 130 g;)

Martab ale my tu porównujemy auta mające odpowiednio 150 , 174, 193
a różnicę między 90 a 174 odczułam bardzo wyraźnie

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 12:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Vanderlei napisał(a):
Dyskusje na temat 'kosmicznej różnicy w osiągach' pomiędzy 2,8 a 2,6 są niestety narażone na żółte kartki. brak słów


Vanderlei - Kolego nie dostales za to kartki - nie wal tu sciemy bo zaczynasz mnie spinac :!:

Dyskusja na temat 2.8 czy 2.6 jest moim zdaniem nieco jalowa.
Jesli jest do wyboru jest 2.6 i 2.8 to nalezy wybrac tego w lepszym stanie ;-)
Ale jesli Kolega celuje w C4 to ja bym sobie nie zawracal glowy V6 bo nie czarujmy sie oba te motory sa gowniane (slabe, ciezkie, paliwozerne) a zainteresowal sie jednostka 2.2 ;-)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 12:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
I właśnie o to chodzi (komentarz Zoltara). Nikt nie ma tu chyba wątpliwości, że AAh jest lepszy od ABC. Ale do ch...ry nie mówmy, że AAH jest genialny, a ABC katastrofą :!: Bo takie opisy pozwalają właśnie NOWYM (Vanilka ;) ) odnieść wrażenie, że ABC żre jak smok (u mnie 11-12 z klimą w mieście, normalna jazda), jest wolny jak stary Golfino 1,6D, i ma 25 sek. do setki jak Matiz ;) Czy takie postawienie sprawy nie jest właśnie oszukańcze dla NOWYCH? Jest różnica i tyle, bo musi być, ale nie jest to aż takie koloseum, jak to niektórzy piszą.... I biorąc pod uwagę właśnie żywotność silnika, wybór np. pomiędzy zdartym na KJS'ach 2,8, a kupionym od cioci w idealnym stanie, żytetą 2,6, i nie planowaniem startów w 1/4 mili, - gdzie tu ta przepaść, która i tak miałaby gonić na siłę do wyboru 2,8? Jak ktoś kupuje Audi po to, żeby rozprawiać, czy 2,8 spali 13, a 2,6 12litrów, i to ma być powodem do decyzji w zakupie auta (całe 0,40 groszy różnicy na km, czyli zależnie kto ile jeździ do pracy - u mnie różnica miesięcznie wyniosłaby chyba 40zł, a to braknie nawet na zrobienie grilla z przyjaciółmi, a grillów wiele w miesiącu ;););) ) - to wg mnie ktoś powinien zdecydować się zupełnie na inne silniki, albo kupić auto innej marki. Bo koszty to raczej inne wydatki, niż różnica w spalaniu :). Qrcze, skończmy ten beznadziejny temat, bo nawet nie pomyślałem ani przez chwilę, że żart typu:"nie kupuj ABC pbo jeździ jak 1,6d" u kogoś wzbudzi aż taką agresję, i wylew pretensji. póki temat nie będzie zablokowany, każdy mimochodem będzie dorzucał swoje 10 groszy, więc lepiej albo usunąć rekord z MySQL'a ;) albo go przynajmniej zablokować. Kto jest za? :P


Mq: (a za co dostałem po głowie? :peace: ) - tylko prosze na priv'a, bo nie chce zeby ktos mi zarzucił, że rzekomo posty nabijam (wystarczy spojrzeć, ile razy dorzucam coś do postów poprawiając je, a nie tworząc nowych, byli inni, co strzelili po 5 z rzedu, i nie mieli kartki ;) )

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Ostatnio edytowano 25.lip.2005 12:24:24 przez Vanderlei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 12:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
No to Mq Ci sie udalo:) Nawet 2.6 w C4 nie jest takie zupełnie wolowate jesli wezmiesz średnią krajową. Wg. mnie roznica jest taka jak napisal jeden z kolegow tzn. 2.8 jest po prostu fajniejsze a kosztuje mniej wiecej tyle samo i w zakupie i w utrzymaniu, chociaz dane fabryczne mowia o niklych roznicach w spalaniu na korzysc 2.6
Natomiast ze wzgledu na dosc spora roznice w zakupie nowego (ponad 10% ceny) 2.6 jest wiecej na rynku, wiec latwiej wybrac cos sensownego. Mi sie moje 2.6 z qt podoba i wystarcza do jazdy i w Polsce (wyprzedzania wielu aut na raz etc.) i zagranicą (ciagła jazda w okolicach 200 km/h). Takze raczej kierowalbym sie stanem auta.
Nie wiem ile masz kasy, ale jeśli szukasz V6, qt i automatu to chyba najlepszym wyborem bedzie 2.8 30V (193). Zgodnie z zieloną książeczką zwaną potocznie instrukcją obsługi pali toto mniej niż 2.6 a jeździ szybciej niż 2.8, tyle ze ewentualne czesci chyba moga byc droższe, ale te auta raczej są bezawaryjne.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 12:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
wiecie co jestem za zamknięciem topica bo nawet autor przestał się nim interesować już dawno temu
i jeździ 2,8 AAH

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 12:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Vanilla I napisał(a):
wiecie co jestem za zamknięciem topica bo nawet autor przestał się nim interesować już dawno temu
i jeździ 2,8 AAH


:peace: Wyciagnol prawidlowe wnioski z tej dyskusji...

Ja przynajmniej dowiedzialem ze 2.8 jest troche lepszy od 2.6 i ze te silniki roznia sie nieznacznie. Halo jest tu jakis moderator czy wszyscy na wakacjach ? :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 21:40:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Ta dyskusja prowadzi do nikąd.
2.6 a 2.8 to roznica, a 4.2 przy obu modelach wypada napewno duzo lepiej. Fakt jest jeden, jednego stac na utrzymanie 4.2 , drugiego na1.8.
Mi osobiscie podoba sie 4.2 a za duze koszty sa zwiazane z jego utrzymaniem wiec sobie odpuszczam narazie.
Dodam jeszcze ze mialem okazje ostatnio przejechac sie 750 5400cm ponad 350 km no i to szczerze mowiac jedzie a nawet bardzo szybko sie zbiera , mysle ze 2.8 nie ma tu co do powiedzenia ale jak zerknie sie na spalanie albo na koszt czego kolwiek do naprawy(wymiany) w takim silniku to rece sie trzesa jak trzeba placic.
Jesli komus brakuje mocy to proponuje sie przesiasc na motor(ja tak niebawem zrobie) choc mocy mi narazie na moich waskich drogach wystarcza.
Pozdrawiam wszystkich i APELUJE o ZAMKNIECIE Tematu :peace: :peace:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2005 21:52:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Vanilla I napisał(a):
wiecie co jestem za zamknięciem topica bo nawet autor przestał się nim interesować już dawno temu
i jeździ 2,8 AAH
ZAMKNĄĆ!!! :diabel:

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 00:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:12:10
Posty: 114
Lokalizacja: siedlce
ja patrze z perspektywy 4.2 40v i ten samochod naprawde pali niewiele a mocy mu niebrakuje<8-10-trasa,cykl mieszany 13-14>-i ani litra wiecej.szkoda ze niem tu posiadacza a8 4.2 40v-zweryfikowal by mnie i co bardziej wyrywni sciszyli by nieco ton. .jesli 2.8 to 30v .maly zapindalach szczegolnie w a4.2.8 12v jest sporo wolniejsze od 2.4 30v a pali sporo wiecej.lepsza opcja to kupic a6 c4 1.8 20v i smigac.i tu i tam osiagow niema ale przynajmniej 1.8 20v pali malutko plus gaz =grosze.koledzy -to co w podpisie to jest moj samochod ktorym jezdze :D ach bym zapomnial -rozrzad w pprzedniej a8 4.2 kosztowal mnie 1100zl.jestem w stanie go wymienic i plakal niebede

_________________
jestem fanem AUDI ...JEZDZE M5 E39


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 04:10:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeśli po kolizji Zaworki vs Tłoczki zapłaciłeś 1kPLN to jesteś master!

-> do MODÓW!!! Nie spać Panowie!!! Zamykamy! <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
z kim trzeba się tu przespać by ktoś wreszcie zamknął ten wątek :?: g;)

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:33:53 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Vanilla I napisał(a):
z kim trzeba się tu przespać by ktoś wreszcie zamknął ten wątek :?: g;)


No niestety nie mam tu władzy :-D :-D :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:36:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Vanilla I napisał(a):
z kim trzeba się tu przespać by ktoś wreszcie zamknął ten wątek :?: g;)


Kobieta nowoczesna :))) uhahahahahah :):

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: