.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 00:19:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kiepski Vmax...
PostNapisane: 23.lip.2005 17:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
Witam.Zastanawia mnie Vmax mojego auta.Otoż na prostej smiga na maxa 170 km/h(5 bieg i niecałe 4300 RPM) i natym koniec,nawet żadna gorka nie pomaga...... :/ .Silnik niby zachowuje sie normalnie(odpala bez problemu,przyspiesza w miare plynnie bez żadny szarpań itp. ,spalanie w trasie przy 100-120 km/h na poziomie 8-8,5 litra w miescie 10-12 litra.W tej chwili w aucie siedzi skrzynia zwykla (naped przedni)czyli osiągi powinne byc stanowczo lepsze niż ze skrzynią SYNCRO.Opory podczas jazdy sa raczej tylko natury aerodynamicznej ,bo auto na luzie toczy sie poprawnie i bez oporów(czyli hamulce nie stwarzają większych oporów).W silniku wymienione świece ,kopulka, palec rozdzielacza,rozrząd,filtr powietrza itp. ,sprężanie w cylindrach na poziomie 11,5-12,0 .Niby wszystko w pożadku ale cos jednak nie tak............ :( Pomóżcie ,gdzie szukać przyczyny takich osiągów..........Ja już niemam koncepcji co zrobić. Auto: VW PASSAT 2,2 SYNCRO 5 garów 120 PS (narazie bez Syncro)eksploatowane tylko na PB 95 .Pozdrawiam

P.S.katalogowo z napedem SYNCRO auto powinno osiągnąc 184 km/h.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 17:49:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A może tajemnica tkwi w zmienionej skrzyni? Może jest od innego modelu (diesel albo inny motor)?? Syncro z tego co wiem jest na haldexie więc i tak nie powinno robić różnicy przy większej prędkości... no chyba, że to stare syncro ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 17:53:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Moze jakies nieszczelnosci, albo problem w skrzyni :/ Grzesb tam nie bylo Haldexa to bylo identyczne rozwiazanie jak w pierwszym quattro w A80 ;-)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 18:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
Co do skrzyni ,to raczej wszystko w pożądku niemam podstaw tweirdzic że szwankuje w jakis sposób(jak pisaem wczesniej,5 bieg 4300RPM i okolo 170 KM/h predkos ta byla porównywana z autem VW VENTO 2,0 GT i wskazania byly podobne) , a co do nieszczelnosci to wszystko uszczelnione i zabezpieczone.Sterowanie podcisnieniowe do skrzyni i dyfra odłączone i zaślepione........Te opcje już dawno wykluczylem jako powód niskich osiągów......Dzieki za odpowiedzi i czekam na nastepne sugestie.........[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 18:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
Co do skrzyni ,to raczej wszystko w pożądku niemam podstaw tweirdzic że szwankuje w jakis sposób(jak pisaem wczesniej,5 bieg 4300RPM i okolo 170 KM/h predkos ta byla porównywana z autem VW VENTO 2,0 GT i wskazania byly podobne) , a co do nieszczelnosci to wszystko uszczelnione i zabezpieczone.Sterowanie podcisnieniowe do skrzyni i dyfra odłączone i zaślepione........Te opcje już dawno wykluczylem jako powód niskich osiągów......Dzieki za odpowiedzi i czekam na nastepne sugestie.........[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 18:42:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
syncro 2.2 napisał(a):
Te opcje już dawno wykluczylem jako powód niskich osiągów......Dzieki za odpowiedzi i czekam na nastepne sugestie.........[/list]


Silnik nie ma sily pociagnać na pewnie duzo wiekszej zembatce 5 biegu. Sprawdz przelozenia w Etce lub etosie i porownaj ze stara skrzynia.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 19:24:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
do kubus: to ze silnik niemam mocy na 5 biegu to wiem ,ale dlaczego nie ma tej mocy??gdzie szukac przyczyny?? jak pisalem przy 170km/h silnik robi dopier jakies 4300 RPM czyli skrzyni nie zamykam jak równirz nie zamykam obrotomierza(czerwone pole przy 6300 RPM).A co do silnika:max momentu osiąga przy 3000 RPM 172Nm a moc maxymalą 120PS przy 5500 RPM,czyli przy 4300 RPM silnik powinien byc w tzw.dynamicznym zakresie obrotów a nie jest i to mnoe boli.Dzieki za odpowiedz........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 20:08:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
syncro 2.2 napisał(a):
do kubus: to ze silnik niemam mocy na 5 biegu to wiem ,ale dlaczego nie ma tej mocy??gdzie szukac przyczyny?? jak pisalem przy 170km/h silnik robi dopier jakies 4300 RPM czyli skrzyni nie zamykam jak równirz nie zamykam obrotomierza(czerwone pole przy 6300 RPM).A co do silnika:max momentu osiąga przy 3000 RPM 172Nm a moc maxymalą 120PS przy 5500 RPM,czyli przy 4300 RPM silnik powinien byc w tzw.dynamicznym zakresie obrotów a nie jest i to mnoe boli.Dzieki za odpowiedz........


Możesz mieć po prostu inne przełożenie i silnik nie ma siły pociągnąć dalej! Podejrzewam, że masz właśnie przy 4300 max mocy... Jak dla mnie to skrzynia, no chyba że wcześniej na _tej samej_ skrzyni latał więcej. To nie jest wada skrzyni tylko źle dobranego przełożenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 20:41:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
syncro 2.2 napisał(a):
do kubus: to ze silnik niemam mocy na 5 biegu to wiem ,ale dlaczego nie ma tej mocy??gdzie szukac przyczyny?? jak pisalem przy 170km/h silnik robi dopier jakies 4300 RPM czyli skrzyni nie zamykam jak równirz nie zamykam obrotomierza(czerwone pole przy 6300 RPM).A co do silnika:max momentu osiąga przy 3000 RPM 172Nm a moc maxymalą 120PS przy 5500 RPM,czyli przy 4300 RPM silnik powinien byc w tzw.dynamicznym zakresie obrotów a nie jest i to mnoe boli.Dzieki za odpowiedz........


Kolego przeciez napisałem ze chodzi o zębatke w skrzynce i potwierdzam to co GrzesB napisał.
Tak jak powiedzialem poszukaj przelozen tej skrzyni ktora teraz masz w autku i skrzyni z "oryginału" a wtedy bedziesz mial odpowiedz.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 10:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Może jak masz taką długą 5-kę to próbuj osiągnąć Vmax na czwartym biegu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 18:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
próbowałe już na 4 biegu..........silnik wkreca sie do 5200-5400 RPM i ma dosc,w tym momencie na liczniku jest już 160 km/h,jak zapne 5 to obroty sa na poziomie 4200 RPM poczym po dluższej chwili deptania w pedał na maxa deczko jeszcze sie wkreci tak do 4300-4400 RPM i na tym koniec,a na liczniku jest 170 km/h............niewiem co jest nie tak a może tak ma byc ...........swoją droga to auta o mocach 90-110KM lepiej smigają........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 20:01:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jesteś niereformowalny... skrzynię masz inną i co się dziwisz... no chyba, że na tej skrzyni wcześniej latałeś lepiej, ale oczywiście nie chcesz na ten temat nic napisać :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 21:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
sorry ,zapomniałem dopisać wczesnij że jak go kupiłem to jechałem nim 180km/h i miał ochote rozpedzi sie jeszcze troche ale niestety droga sie kończyła..........[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 21:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
To ja mam audi B2 75 KM i skrzynię zmienioną z 4 na 5 i Vmax osiąga na 4 około 160 km/h, bo na 5 dochodzi do 157-158 i mam wtedy też około 4tys. obr. Ale to jest tylko 75 kucy. A twoje to nawet przy tak długiej 5 powinno wkręcać się o wiele więcej. Przecież moment katalogowo masz o 45Nm większy i moc o 45KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 21:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
A czy przypadkiem nie zmieniłeś opon na opony o większej średnicy? Moja B4 na oponach 195/65/15 dojeżdżała do 200 na gazie a jak zmieniłem na 215/65/15 (czyli średnica większa o około 5 %) to v max wynosi około 190km/h (licznikowo bo w rzeczywistości jest mniej więcej to samo).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 21:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
sorry ,zapomniałem dopisać wczesnij że jak go kupiłem to jechałem nim 180km/h i miał ochote rozpedzi sie jeszcze troche ale niestety droga sie kończyła..........[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 22:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
oponki na których jeżdze to KLEBER DYNAXER 205/50/15 ,orginalny -fabryczny romiar to 195/60/14 letnie lub 175/70/14 zimowe.........czyli róznice we wskazaniu predkosci powinne miescic sie w granicach błedu pomiaru........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 22:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
oponki na których jeżdze to KLEBER DYNAXER 205/50/15 ,orginalny -fabryczny romiar to 195/60/14 letnie lub 175/70/14 zimowe.........czyli róznice we wskazaniu predkosci powinne miescic sie w granicach błedu pomiaru........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 21:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2005 15:34:49
Posty: 27
Lokalizacja: lodz
a sprawdzałeś czy pedał gazu otwiera przepustnice do końca i jeszcze jedno jak na 3 biegu auto nie zamyka obrotomieża to daje głowe że to coś z silnikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: