.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:37:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AAH 2.8 do kogo po zwiększenie mocy w dolnym zakresie obrot?
PostNapisane: 27.lip.2005 08:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:57:47
Posty: 54
Lokalizacja: LODZ/Warszawa
Witam Wszystkich,

Może jestem trochę w gorącej wodzie kąpany ale...ostatnio zakupiona A80 jest już wyszykowana i może zostać poddana delikatnym obróbką technicznym mającym na celu zwiększenie mocy w dolnych zakresach obrotów. Obecnie auto oferuję bardzo przyjemne wrażenia - płynna i w miarę dynamiczna jazda - w zakresie do 4 tyś obrotów...powyżej 4tyś zaczyna się zabawa i ogień !!!
ale Niestety, miałem okazję porównać pracę mojego silnika ( 2,8 AAH) z 2.0 FSI w A3 i w dolnych zakresach nastąpił całkowity KILL 2,8. Teraz pytanie, czy jest szansa na podniesienie żywotności AAH w zakresie do 4tyś ? Do kogo najlepiej wstawić auto ( myślałem np. o warsztacie K. Motor - Sport ale jeszcze do nich nie dzwoniłem ) i czy ma to sens; patrz zainwestowana kasa i uzyskany efekt.
Narazie auto to kpl. seria, katy, sondy itp. są na swoim miejscu- jestem zdecydowany coś zmienić ale nie sposobem "chałupniczym".
Będę wdzięczny za rady osób, które mają doświadczenie w/w temacie.

Dzięki i pozdrowienia
Lester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:15:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wydaje mi się, że za racjonalną kasę nic nie zrobisz z autkiem. Pozostaje Ci wyciąć katy. Jedynym idealnym sposobem tuningu takiego motoru jest jego SWAP na 2,7BT :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:57:47
Posty: 54
Lokalizacja: LODZ/Warszawa
:D DZIĘKI :P
Czy racjonalna kasa to 3-4 tysie?
pozdrawiam
Lester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
AAH to silnik wolnossacy, który charakteryzuje sie tym iz dopiero od 4tyś zaczyna jechac;-).Widze ,ze szukasz ,,niskiego polozenia momentu obrotowego'' i tylko silnik z turbo dostarczy Ci maksymalnego ciagniecia od 2000tys;-).
Moja rada mozesz wywalic katy i nic wiecej nie rób reszte przeznacz na paliwo :D lub turbo w wydaniu silnika 2.2t 20v

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:43:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
LESTERR napisał(a):
:D DZIĘKI :P
Czy racjonalna kasa to 3-4 tysie?
pozdrawiam
Lester


Za taką kasę to możesz jedynie zrobić dobrą imprezkę lub coś zajarać - wtedy będziesz miał odjazd :diabel: Taką kasą nic nie zwojujesz w tym silniczku... to są "grosze" jeśli chodzi o jakiekolwiek poprawki silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 08:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:57:47
Posty: 54
Lokalizacja: LODZ/Warszawa
:D dzięki :D
wiesz za więcej kasy to można wyszarpać już coś całkiem przyzwoitego z innej ligi. Inwestowanie dla zabawy ( bo o to tu chodzi ) pow. 4 tysi w autko z 93 roku dla mnie już nie ma sensu...

Trzeba będzie nad wydechem pomyśleć ( byle cichym )...może coś z kwasówki i bez katów...zobaczymy ...tylko u kogo?
Pozdrawiam
Lester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 10:01:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=22259

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 11:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wg mnie 2.8 w dolnych jest oki. Przecież moment maksymalny ma przy 3tys/obr. U mnie po zchamowaniu okazało sie ze przeniósł sie niżej, na 2700obr/min. Osobiście poszedłbym w drugą stronę, moc max jest już przy 5500obr/min tu gdzie silniki wielozaworowe odżywają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 13:06:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Mnie najbardziej podoba się pomysł z 2,7 BT. Ale za sam silnik śpiewają ok. 12 tys. zł. I potem te koszty utrzymania :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 08:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:57:47
Posty: 54
Lokalizacja: LODZ/Warszawa
Dzisiaj jadę na chamownie - zobaczymy ile auto zachowalo swojej mocy po licznikowych 108 tyś przebiegu. Jeśli kondycja silnika będzie okay to zaczynam wymieniać wydech , jeśli nie to biorę się za silnik.
Swoją drogą to muszę się przejechać innym 2,8 dla porównania mocy w dolnych zakresach obrotów. Jak dla mnie 2 bieg jest zbyt osłabiony w dolnym zakresie, zaczyna dopiero wyrywać pow. 4 tyś. obrotów.

Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Lester


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 08:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak dla mnie 2 bieg jest rewelacyjny, taksamo jak 3, 4 i 5. Auto idzie jak trzeba.
Zhamowanie jest dobrym pomysłem, ale jak masz LPG pierwszych generacji, to przygotuj sie na szok :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2005 10:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:57:47
Posty: 54
Lokalizacja: LODZ/Warszawa
Wowo

3,4,5 też są w porządku - 2 nie wyrywa asfaltu w dolnych zakresach, a w moich odczuciach powinna ( pamiętam swoje stare 2.0 coupe , tam zapinając 2 można było pierdyknąć się o zagłówek ).
Gazu nie mam i mięć nie będę - takie miałem założenie przy kupnie V6.
ps. W poprzedniej 80 1.8 ogromnie polepszyło osiągi w dolnych zakresach wywalenie kata i wstawienie puszki/strumienicy. Więc najpierw chamownia a potem profesjonalny układ wydechowy...
pytanko jaki V maks na drugim biegu u Ciebie ? tak bez osiągania czerwonych obrotów
Pozdrawiam
Lester


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: