.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 17:29:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 200 2.2T 10V (MC) Q - jak tym ekonomicznie jezdzic?
PostNapisane: 04.sie.2005 10:02:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
Witam,

Nurtuje mnie pytanie takie jak w temacie. Nie wiem jak tym jezdzic w miescie w miare ekenomicznie. Czy lepiej jest trzymać silnik na wyższych obrotach, powyżej 3500 tak aby turbinka cały czas pompowała czy lepiej jest nie dochodzić do tej prędkości obrotowej i nie dopuszczać do pojawienia się nadciśnienia w układzie. Zauważyłem chyba, że mniej pali jak się jeździ na wyższych obrotach. Czy dynamiczna jazda do 3100 obr/min może powodować większe spalanie? Wszelkie proady mile widziane :)

P.S Szukałem w szukaczu i nie znalazłem ciekawych wątków na ten temat.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 11:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
plynnie naciskac pedal gazu, nie jak guzik wlacz/wylacz
jesli ma malo palic, to nie za duzo tego gazu, 1/3 wychylenia max , turbiny lepiej nie zalaczac, mozna sie tego nauczyc sledzac wskazanie doladowania, tak zeby 1,0 nie przekraczalo. z malych obrotow troche gazu a na wyzszych odpuszczac zeby nie rozpedzac turbawki i wskazania 1,0 nie przekraczało , kwestia wprawy. 3tys nie trzeba przekraczac do normalnej jazdy. starac sie jak najwiecej hamowac silnikiem z odpuszczonym pedalem gazu do konca, bo wtedy benzyna wogole nie leci cut-off. ktos pisal ze mozna ze 2-3 literki zaoszczedzic w miescie w ten sposob.

P.S. ja jakos nie moge tak jezdzić :D , ciagle mnie korci zeby przycisnąć :) przyzwyczailem sie ze juz w miescie ze mi pali ~17 gazu jezdzac srednio dynamicznie. bo jak butuje to ponad 20, nawet do 30 w ekstremalnych jazdach gaz/hamulec/gaz/hamulec:D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 21:58:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Hej! Jezeli chcesz ekonomcznie jezdzic po miescie to niestety pomyliles samochody. Tym sie nie da ekononicznie jezdzic po miescie . Jezeli chodzi o silniki turbo to maja one nisko umieszczony moment obrotowy i to trzeba wykorzystywac, przede wszystkim w miescie nie krecic silnika ponad ta wartosc i to co pisal Lukasik - delikatnie przyspieszac i hamowac silnikiem.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 00:02:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Hm... a ile wachy powinien palić silnik 2.2 wolnossący w 90 quattro '84 w cyklu miejskim, jeśli się nie przegina (ale i nie pedali)?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: