.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:35:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 quattro coupe] pasek napinacz problemy
PostNapisane: 08.sie.2005 01:20:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2005 13:55:21
Posty: 2
Witam,

mam problem z zalozeniem paska po zmiania pompy wspomagania, przeszukalam forum ale nic nie znzlazlem. Chcialem sie dowiedziec jak domowym sposobem :) zalozyc z powrotem pasek w V6. Po poluzowaniu napinacza mam luz ale nie w ta strone :( slyszalem ze potrzebny jest specjalny przyzad aby ten paseczek z powrotem na miejsce wsadzic. Prosze o pilna porade bo moje autko stoi :(

Pozdrawiam
Everst


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 06:26:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Nie napisałeś, jaki silnik, tylko to że V6, ale domyślam się, że chodzi o ABC,AAh - wiec tak:
najprościej jak założysz sobie klucz oczkowy na śrubę pod rolką (dużo pomoże zdjęcie chłodnicy (trzy śrubki u góry, i odkręcenie przewodów z płyki, i spokojne ciągnięcie do góry (na dole są tylko wsuwki))), i z całej siły się na nim zawiesisz, wtedy jest wystarczająco luzu, aby założyć pasek nawet na rolce napinacza, jako ostatniej, ale jak masz sfatygowany już pasek, to lepiej nie ryzykuj jego ostrym zginaniem, i najpierw załóż pasek na wszystko poza rolką wspomagania i na nią, jako ostatnią już bez problemów założysz (w ostatnim miesiącu chyba ze 3 razy zrzucałem pasek, i przez rolkę wspomagania jest chyba najprościej)

jak założyć pasek wielorowkowy klinowy V6 ABC AAH 2,6 2,8 B4 C4

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 07:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2005 13:55:21
Posty: 2
Silnik to V6 2.6, zastanawia mnie napinacz. Rolka jest umieszczona na lapie ktora do bloku przykręcona jest na śrube ze sprężyną jak odkrecam imbusa od łapy to luzuje sie ona lecz do góry ma luz co w moim przypadku bardziej napieło by pasek niż dało możliwość założenia go. Z Twojego postu wnioskuje że mam sie uwiesic na tym imbusie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 08:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Nie, imbusa miałeś w ogóle nie ruszać, tylko skorzystać z podstawowej funkcjonalności sprężyny, i kluczem 17-tka (lub 19-tką, nie pamiętam) odciągnąć napinacz w dół. Klucz załóż na godz. 14-tą, i ciśnij w dół :) - prawa ręka, prawa strona śruby :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 08:41:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ja natomiast napinacz zakręciłem w imadle (musiałem go zdemontować do wymiany termostatu) i po napięciu wsunąłem wiertło (gładką stroną) jako klin. Pozakładałem wszystko na silnik (razem z paskiem) i wyciągnąłem wiertło. :)
Ale ostatnio mechanik miał robotę przy alternatorze i napinał napinacz kluczem bez demontarzu z silnika. Rozmiaru nie pamiętam, ale dopasujesz (na klucz nałożył rurkę). :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 08:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Iiiiiiiiitam, żadnej rurki nie potrzeba ;) aż tak ciężko to nie idzie :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: