.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 00:35:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: DEMONTAZ WIATRAKA CHLODNICY W A4!!!!!
PostNapisane: 04.sie.2005 16:44:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 18:49:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zakopane
Witam
Mam taki problem bo rozpadlo mi sie łożysko Viscotyczne na wiatraku chlodnicy(tym na walku z silnika) i w zwiazku z tym mam problem bo zamowilem nowe i zastanawiam sie czy moge sie za to zabrac "w garazu" czy do zalozenia nowego wiatraka jest potrzebna wizyta u mechanika???
Na walku na ktorym to sie trzyma zostaly mi jakies czesci łozyska i niewiem czy do nich jest potrzebny jakis zciagacz czy co..?
Jesli ktor z klubowiczow wie jak to zdjac i zalozyc nowe prosze o pomoc
dzieki i czekam na wiesci :?: :?: :peace: :):
Jest to model A4 1.9 TDI 1997r
gg: 4005614

_________________
Audi A4 1.9TDi w pełnej opcji..!!!! (3346)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: JUZ WIEM JAK ZDEMONTOWAC I ZALOZYC LOZSKO VISCOTYCZNE !!!!
PostNapisane: 07.sie.2005 12:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 18:49:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zakopane
:diabel: :diabel: :diabel: :(: :):

_________________
Audi A4 1.9TDi w pełnej opcji..!!!! (3346)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 08:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Klucz płaski ok. 32 dokładnie nie pamiętam i pasek do przytrzymania koła pasowego. Nakrętka, którą jest przykręcone visco ma lewy gwint. W miarę sprawny majsterkowicz zmieni bez problemów. :D

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 08:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 18:49:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zakopane
Cytuj:
Klucz płaski ok. 32 dokładnie nie pamiętam i pasek do przytrzymania koła pasowego. Nakrętka, którą jest przykręcone visco ma lewy gwint. W miarę sprawny majsterkowicz zmieni bez problemów.

Hm...no nie zupelnie bo niema zadnej nakretki na 32'ke tylko od tyłu pod alternatorem jest dziura i tam jest sruba n a imbusa 8'ke i niema tam lewego gwintu..... :): :peace:
Ale pisze to na wypadek jakby ktos mial taki sam silnik i zabieral sie do tej roboty
PS: ale dzieki za podpowiedz, kazda rada jest godna uwagi... :rofl:

_________________
Audi A4 1.9TDi w pełnej opcji..!!!! (3346)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 11:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Już nic się nie odzywam. Widocznie w twoim autku visco wygląda inaczej :/ u mnie to schodzi tak jak napisałem. :D

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 11:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
jacoo napisał(a):
Hm...no nie zupelnie bo niema zadnej nakretki na 32'ke tylko od tyłu pod alternatorem jest dziura i tam jest sruba n a imbusa 8'ke i niema tam lewego gwintu..... :):


Czyli pewnie masz to co ja czyli AFN.
To wyglada mniej wiecej tak:

1. Do dobrania sie do calego ustrojstwa warto zdjac alternator (nie wiem czy trzeba, ja sciagalem)
2. Trzeba sprawdzic srube na ktorej wiskoza sie trzyma - u mnie sprzeglo urwalo sie na srubie, wiec trzeba bylo ja wymienic. Jest tam niestandardowy skok gwintu wiec musialem po srube latac do ASO, na drugi koniec warszaw (cena sruby: 3zl)
3. Procedura zmiany wyglada mniej wiecej tak:
- zdejmujesz pasek klinowy, zdejmujesz alternator (jesli dobrze pamietam to wystarczy zdemontowac tylko jedna srube, a nastepnie odchylic alternator na poluzowanej drugiej)
- zdejmujesz wiskoze, odkrecasz od niej kolnierz, ktory jest jednoczesnie rolka paska klinowego.
- kolnierz dokrecasz do nowej wiskozy
- podobnie robisz z plastikowym wiatrakiem chlodnicy
- zakladasz wiskoze i dokrecasz wspomniana wyzej sruba
- zakladasz alternator (tu jest troche zabawy, bo np u mnie nowa wiskoza byla nieco szersza i trzeba bylo przyszlifowac srube alternatora zeby sie to wszystko zmiescilo)
- zakladasz pasek (uwaga na prowadzenie, ja sie z mechanikiem niemal poklocilem jak pasek powinien byc prowadzony - mialem racje :"P)

To by bylo tyle. Rzecz jest do zrobienia samemu, aczkolwiek wymaga sporo babrania sie z odkrecaniem i przykrecaniem calego tego szpeju.
Przyda sie ew. druga osoba do zakladania paska, do przytrzymania go aby sie nie zsuwal z rolek.

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 20:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 18:49:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zakopane
hehe...jest własnie tak jak napisales z ta roznica ze ja na poczatku odkrecilem alternator ..ale jak zakladalem to wszystko to stwierdzilem ze nie trzeba go odkrecac bo wystarczy naciagnac regulator napiecia tak coby zdjac pasek i wszystko ok...ale tok postepowania takli jak napisales...
Narazie jezdzi od kilku dni bez zarzutu i jest <ok> (odpukac) :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
Audi A4 1.9TDi w pełnej opcji..!!!! (3346)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: