.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:42:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temat poszczegolnych biegow wiatraka chlodnicy
PostNapisane: 08.sie.2005 13:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Nie bijcie bo wiem ze juz nie raz byl walkowany ten temat ale ja mam kilka pytan na ktore nie znalazlem odpowiedzi. Mam teraz 2.0 TD ale jest to swap do budy z NF czyli 2.3Pb. Zauwazylem ze jak jade z umiarkowana predkoscia, powiedzmy tak do 100km/h to temperatura jest tak z 95 stopni, jak tylko jej przycisne to zaczyna skakac powyzej 100 stopni. Z tego co mnie poinformowal przyjaciel sa trzy biegi w takiej dmuchawie, i prawdopodobnie mi zalacza sie tylko ten ostatni powyzej lub okolo 100 stopni. W miescie jest ta sama sytuacja. Co to moze byc i jak to sprawdzic czy sa biegi i kiedy sie zalaczaja, czy ma no to wplych chlodnica klimy przed chlodnica plynu??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 06:51:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Biegi wentylatora są raczej dwa. Steruje tym taki 3-stykowy włącznik wkręcony przy wylocie z chłodnicy. Możesz wypiąć wtyczkę i zwierać styki pomiędzy sobą (jeden to masa a dwa pozostałe to dwa biegi wentylatora). Zobaczysz czy kable są ok. Jak będzie ok to może padł czujnik (trzeba wymontować i sprawdzić w gorącej wodzie). Czujnik ma dwa progi ok. 93 st i ok. 102 st. Z tym, że ważna jest temperatura płynu po chłodnicy a nie silnika - zapchana chłodnica zbyt wolno przepuszcza płyn a to powoduje brak załączania wentylatorów i może niedostatecznie chłodzić silnik. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 06:58:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie wiem jak jest w 2,0 TD ale ja kiedys maiałem 2,0D i tam czujnik miał jedynie 2 styki , mimo tego ze dochodziły 3 przewody!, Jak załozyłem 3 stykowy wentylator wogóle sie nie załaczył, ale przyczyna grzania moze byc tez brak tuneli ptowadzących powietrze od spodu, albo zamulona chłodnica.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 07:08:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Bo pewnie jak są dwa styki to masa jest brana z obudowy i chłodnica musi mieś metaliczne połączenie z nadwoziem. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 07:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
jajek2 napisał(a):
Bo pewnie jak są dwa styki to masa jest brana z obudowy i chłodnica musi mieś metaliczne połączenie z nadwoziem. :)
Nie to raczej nie mozliwe bo przeciez czujnik wkręcony jest w plastik.Dodam tylko ze w tym czujniku były zewnętrzne styki , natomiast srodkowy był pusty.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 08:40:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A jeżeli tak to pewnie wentylatory miały tylko jeden bieg od tego czujnika. :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 09:08:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
To myslisz ze to moze byc od zamulenia chlodnicy?? Jakis jest sposob zeby to sprwdzic?? Moze ja sie da jakos odmulic, wyplukac, odkamienic czy cus?? A moze termostat sie nie otwiera?? :zly:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 16:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Masz tam klimę z tego co spisałeś i napewno masz tam rezystor wstępny wentylatora. Pisałem w innym Twoim wątku. Pewnie popalił się ten rezystor lub przekaźnik pierwszego i drugiego piegu nie działą. Pierwszy i drugi ma ten sam przekaźnik a trzeci oddzielny pod deską z grubymi stykami. Rezystor wstępny jest przykręcony do podłużnicy kierowcy lub do pionowej części pasa przedniegi. Ładno-niebieska blacha aluminiowa wygięta w kątownik z trzema stykami. Na www.sjmautotechnik jest opis jakie rezystancje powinien mieć ten rezystor.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: