.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:37:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy w sprężarce klimatyzacji jest czujnik obrotów?
PostNapisane: 13.lip.2005 06:39:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ponieważ klima przestała działać, pojechałem do warsztatu - myślałem, że gaz się ulotnił - a stwierdzono, że mam problem natury elektrycznej (bo ciśnienie jest). :)
Po włączeniu klimy (mam klimatronik) sprężarka włącza się na ok 1s i zaraz wyłącza - podobno winien jest czujnik obrotów w sprężarce. Czy ktoś może wie coś więcej o nim, z czego zbudowany itp. :?: Zanim tam włożę palce chcę wiedzieć czego mogę się spodziewać. :)
Facet może mieć tym bardziej rację, że pamiętam kiedyś pojawiał się błąd opisany tak jakoś - czasami niewłaściwa prędkość obrotowa. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2005 11:56:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Nie zawsze jest czujnik. Jak ida dwa przewody do sprezarki to jest. Ale to ze sie wylacza to wina czujnika niskiego cisnienia, albo wogole niskiego cisnienia. Niech podlacza na chwile sprezarke na stale do +12V i zobacza jakie jest cisneinie. Bez czujnika obrotow klima tez chodzi.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2005 12:06:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
To też sprawdzę. Dzięki.
Z tym, że fachman miał podłączony manometr do mojej instalacji i powiedział, że ciśnienie jest ok a sprężarka się wyłącza. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2005 21:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
A skad wie ze cisnienie jest dobre jak sprezarka zaraz sie wylacza?
Wylacza bo moze nie pompuje. Wlacz recznie sprezarke i zobaczcie czy cisnienie pracy jest dobre (a nie jalowe). Jak jest cos zapchane albo sprezarka padla, to nie bedzie cisnienia i sterownik odetnie. Albo na probe zewrzyj czyjnik niskiego cisnienia - ale nie wiem jak tam dojdziesz.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 06:24:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Poćwiczymy - zobaczymy. :D
Dam znać co było grane. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 09:08:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Miałem cos podobnego sprezarka sie zalaczala na 1 s i wylaczala.Na klimatroniku pokazywalo mi blad poslizgu paska ciagle hard.Wymienilem pasek bo byl troche sfatygowany nic nie dalo.Dopiero jak przelecialem wszystkie kostki elektryczne od sprezarki i czujników problem zniknąl.Najwazniejsza jest kostka od sprezarki czujnika obrot ow.Ten kabel wchodzący z boku sprezarki.Robota z kanału.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2005 20:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
Miałem cos podobnego sprezarka sie zalaczala na 1 s i wylaczala.Na klimatroniku pokazywalo mi blad poslizgu paska ciagle hard. a nadto cos ze sprzeglem na vagu

u mnie padla sprezarka, rozsypalo sie jedno z lozysk w sprezarce i blokowalo ją.

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 10:19:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Włączyłem OBD kanał 52. :)
I zaświecił się segment a1 - czyli "Slippage or blockage, A/C Refrigerant High Presure Switch, 120x off". :/ :?:
Zaczynam szukać co to znaczy.
Gdy wypiąłem wtyczkę to zaświecił się segment f2 (logiczne).
Ale gdy zwarłem wtyczkę to ponownie zaświecił się segment a1. :/
Co znaczy już wiem, ale przyczyna nadal nie znana - czy wiecie jak jest ten czujnik zbudowany i co ma do tego te 120 razy :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 12:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
jest tam hallotron. Ale jak mial by sie zepsuc to przez mechaniczne uderzenie - to sie nie psuje, albo magnesik z kola sprezarki wylatal :D
Sprawdzaliscie cisnienie przy wlaczonej sprezarce?

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 13:57:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Mariusz - piszesz o czujniku obrotów? Czy ma to związek z segmentem a1 kanału 52? :)
W trakcie poszukiwań zobaczyłem, że coś nie tak z zaworem ogrzewania (Heater valve) - segment c1 kanału 53 - ponieważ brak zmiany stanu (nie zaświeca się przy ustawieniu klimy na LO, to samo dla HI LO). Czyli albo tego zaworu nie ma, albo uszkodzony jest w pozycji otwartej. Czy wiecie gdzie on jest w B4 z klimatronikiem zamontowany?

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 16:06:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tuz przyscianie grodziowej , odcina doplyw wody do nagrzewnicy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 17:30:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Hans - w komorze silnika czy od strony nagrzewnicy? Bo jak w komorze silnika, to go nie ma :/ a pewnie powinien tam być, bo z przegrody wychodzą dwie twarde rurki - pewnie to od razu nagrzewnica.
Jeżeli go nie mam, to założe, ale jaki ma napęd (podciśnienie czy prąd)?
Macie jakąś fotkę - bo już zaczynam go szukać. :D

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Ostatnio edytowano 16.lip.2005 17:33:11 przez jajek2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 17:33:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w komorze silnika , przynajmniej w 2.3 taki est a naped ma on pneumatyczny ze sterowaniem elektrycznym

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 12:17:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jestem po sprawdzeniu układu (cisnienie, szczelność, ilość czynnika) i po diagnostyce vagiem. Wszystko wskazuje na to, że coś nie tak z kablem do tego czujnika obrotów (sprawdziłem - czujnik jest) bo gdy po uruchomieniu samochodu podglądam kanał 29 (Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) i włączę gwiazdkę to nawet na chwilę nic nie pokazuje, pewnie coś nie styka albo kabelek szlak trafił. :/
Tym bardziej, że wyświetliło takie dwa błędy:
1270 A/C Clutch N25 - Speed Deviation to High,
1270 A/C Clutch N25 - Open Circuil.

Jest jeszcze taka mozliwość, że zmienię kodowanie klimatronika, ale musiałbym znać kod układu klimy z kompresorem bez tego czujnika obrotów. :) Obecnie jest kod 00060. Poszperam w elsie, ale jak ktoś wie to chętnie poczytam. :)

A i jak ktoś może to proszę o fotkę tego zaworu nagrzewnicy - chcę wiedzieć czego szukać na giełdzie. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 13:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ja miałem to samo jak zalączylem to sie wyłanczało samo ale bylo to tak
pojechałem nabic klime koleś nabił wszystko szczelne i ok mi padl czujnik obrotów w sprężarce sprawdzal komputerem i błąd wyskakiwal od tego czujnika ale powiedział mi ze nie jest pewien ze jak go odkręci czy nie ucieknie gaz i powiedział wez jeździj z tym to następnego przeglądu wtedy sie to zrobi a klime załanczam sobie osobno mam przełącznik pod kierownicą a przewody pociągłem sibie do przekazników pod maską 2 przewody i przełącznik bo jak zzauważyłem załączam klime przekaznik sie zwiera a zachwile wyłancza wiec popatrzyłem na obieg jakie przewody złancza i tam dałem kabelek on wyłancza a ja załanczam i tak narazie jest ok

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 13:37:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Spryciarz :peace:
Mam nadzieję, że uda mi się albo znaleść przerwę na kablu albo zmienić kodowanie. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 14:38:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Problem rozwiązany i klima działa aż miło :peace:

1. W trybie serwisowym klimy na kanale pierwszym pokazało błąd 29.2 gdy pracował silnik, a gdy tylko stacyjka załączona to 29.4.
2. Rozłączyłem złącze na kablu z czujnika obrotów i omomierz pokazał ~1kOm - czyli przerwy na czujniku nie ma.
3. Przełączyłem miernik na pomiar częstotliwości i przy uruchomionym silniku włączyłem klimę - pokazał 0,95 Hz (choć jednostki nie jestem pewien bo przez szybę nie było widać - może kHz) - czyli impulsy są.
4. Sprawdziłem czy na brązowym kabelku w gnieździe jest masa - masa jest więc przerwa na kabelku szaro-zielonym.
5. Schemat klimy na stół i widać, że ten kabelek biegnie do wtyczki C pin 5 w sterowniku. Na schemacie nie widać pośredniego złącza, ale zacząłem szukać i w opisie łączy nad nogami kierowcy znalazłem kostkę 2a, która jest do klimy.
6. Dostałem się do złącza i gdy wypiąłem wtyczkę okazało się, że bolec z tego kabelka jest cofnięty w gnieździe - prawdopodobnie przy wciskaniu wtyczki komuś się śpieszyło i nie zwracając uwagi na opór wcisnął wtyczkę a bolec poddał się i częściowo wylazł z gniazda.
7. Bolec wrócił na swoje miejsce, wtyczkę włożyłem w gniazdo, podłączyłem kabelek od sprężarki i uruchomiłem klimę - to była przyczyna. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: