.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 09:17:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Różnice w wiązce elektrycznej silników 1B i NF
PostNapisane: 29.sie.2005 23:41:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jak w temacie. Chcę w miejsce NF wmontować 1B. Interesują mnie różnice w wiazce, jakie nowe podłączenia. Czy mogę wykorzystać starą wiązką czy muszę prowadzić nową ?

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2005 23:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Damy radę...

http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Typ85/

Tu trochę schematów bliźniaczych silników MB.

Polecam przeróbkę pod MAC11C i dołożenie lambdy, której oryginalnie 1B nie ma. Ogólnie osprzęt jaki wstawisz taki będzie. Możesz zrobić z tego KG, MC1 i MC2. KG najprościej, później MC1 a MC2...to raczej nieopłacalne. Jezeli nie dostaniesz nic z osprzętu, to naciskam na KG. MC1 też. Ale znaleźć kompletny osprzet nie będzie łatwo. Część rzeczy z NG podejdzie. Albo chociaż tymczasowo - rozdzielacz wtrysku np. Damy radę. Targaj fanty do domu... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 14:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Des: masz tutaj rozpiske wyjsc/wejsc z komputera do silnikow 10V turbo MC1 i MC2 i KG i innych.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... inout.html

silniki mc2 ,1b i 2b, mialy troche wiecej czujnikow niz nf/ng. m.in. drugi czujnik stuku, w sumie dwa czujniki polozenia walu, czujnik temp powietrza doladowanego, delikatnie inne czujniki temp plynu i silnika, trzeba poprowadzic od kolektora rurke z probką cisnienia/podcisnienia w kolektorze dolotowym do komputera. i to chyba glowniejsze.

kefir: jestes pewny ze 1b i 2b nie mialy sondy lambda?? Z moich informacji wynika, ze one są na bazie silnika MC2, czyli praktycznie identyczne, troche inne sterowanie i stopien sprezania. lookne dzisiaj w etce dla pewnosci.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 14:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik...zobacz w swoim linku na wyjścia ECU MAC12. To komputer z 1B. Nie ma tam czujnika O2.

Des ma na oku sam silnik, także jaki osprzęt znajdzie, taki się dostosuje do silnika. Z resztą... każdy podejdzie aby z jednym czujnikiem spalania stukowego.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2005 22:19:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dziękuje za cenne rady i linki.

Jak będę wstanie określić co dostanę to będę wiedział czego ew. potrzebuję.

Mogę tylko powiedzieć, że czasu i zapału mi nie brakuje. Gorzej z funduszem, ale jak to bywa zawsze się znadzie, jak nie wcześniej to później.

Auto musi latać.


Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 08:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jakbys des, dostal ten silnik goły, to ja mam dwa swoje silniki mc uzbrojone, takze jakbys potrzebowal jakiejs pierdółki...

powodzenia w przeróbce:)

masz racje kefir, silniki 1b i 2b nie maja sondy L. sprawdzilem w etce. troche to dziwne bo ma ten sam uklad paliwowy(przeplyw. i rozdzielacz) co mc, a tam jest z przodu zaworek do kerekcji skladu mieszanki, byc moze w 1b i 2b chodzi na powiedzmy 50%, a jak sie depnie to wzbogaca.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 08:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
MAC12 i MAC11c/b mają taką samą budowę. Programy z 12tki można zaimputować do 11tek. I można pozbyc się wtedy sondy lambda. Moc w MC1 będzie wyższa od serii ale jednak nie osiągnie pułapu z 1B (190KM) i 2B (200KM), bo MC1 ma niższy stopien sprężania. Ja u siebie jak jeżdżę na programie na 0,9bara, sondę mam i tak odłączoną lub podłączoną drugą w powietrzu żeby silnik był solidnie dolany paliwem. Nie stuka mi także nie jest źle.
Wzbogacenie mieszanki może być jeszcze na podstawie odczytów z czujnika ciśnienia w ECU, z położenia przepustnicy w rozdzielaczu i z czujnika spalania stukowego. Fajne te silniki. Na co komu lambda... :) Zawsze to mniej awarii. Jestem za teorią minimalistyczną pana K. z K.K., który za najfajniejszy osprzęt do 2,2T10V uważa osprzęt z KG. I wszystkie osprzęty można do osprzętu z KG zbliżyć, a po użyciu MAC05A zrobić identyczny. Ale też podoba mi się zawór N75. Można nim fajniej wysterować doładowanie. W KG sprężyna w wastegate popuszcza już trochę wcześniej. Ogranicza to jedynie średnica rurki w kopółce WG i jej przelot. A w osprzętach z N75, WG można opóźnić jeszcze bardziej i otworzy się w ostatnim momencie przed max ciśnieniem doładowania lub równo z osiągnięciem tego ciśnienia. To czuć pod nogą i na karku. Auto lepiej sie zbiera. Ale niestety zrobić mapę nie jest łatwo i czym więcej pierdół w osprzęcie tym więcej awarii. Sie rozpisałem...ale jest u nas deficyt fajnych tematów, same powtórki i pierdoły, a ja jestem uziemiony po operacji i nie mogę dlubać przy aucie :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: