.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 00:02:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 1Z po naprawie nadal kopci :(
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
Witam,
Piszę bo nie mam za bardzo pomysłów na dalszy ciąg napraw, ale od początku:
zaczęło dymić, potem bardziej i bardziej... myślę trzeba coś z tym zrobić bo zaczęło mnie wkurzać poranne dolewanie 2-3 setek oleju (w ciągu dnia robiłem ok.100km.) Chciałem zrobić kompletny remont: pierścienie, turbina, uszczelniacze zaworów. Zdjąłem głowicę, zaglądam z teściem do kolektora ssącego a tam błoto :( zero prześwitu, więc turbina do regeneracji - Turbo service W-wa ul. obozowa. dalej głowica, zawiozłem do mechaniora, który rozpiął zawory i ... luzy jak cholera na zaworach - ul.białołęcka wymiana prowadnic zaworowych, zaworów, robienie gniazd. Przymierzyłem się do pierścieni, ale chyba bez wyjmowanie silnika się nie obędzie, nie mogę zdjąć miski olejowej, myślę, jak głowica i turbo były zwalone, to oleję pierścienie...
I teraz pytanie: złożyłem to wszystko do tak zwanej kupy i nadal dymi :(((( po złożeniu zrobiłem około 200 km. i musiałem dolać 750 ml. oleju bo było minimum.
Co dalej zrobić??? w odmie olej przed turbem olej ....
pozdrawiam,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:13:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
powinienes przed odpaleniem wymyc caly dolot z oleju ...zaloze sie ze intercooler masz zalany olejem a jak sciagales glowice to nie bylo progow na cylindrach ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
Progów nie było, układu nie wymyłem, ale myślę że to nie ma znaczenia jak olej mi z silnika znika, no nie?

Pozdrawiam

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:39:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
olej moze Ci znikac nie tylko z powodu pierscieni .... moze byc zapchana odma i rowniez bedzie pilo olej ... wyczysc wszystko i wtedy zobac ... mozesz tez odlaczyc odme i puscic luzno pod auto ... jezeli bedzie walilo z niej dymem i olejem to faktycznie pierscienie ale to dziwne ze nie ma progow ... chyba ze silnik byl przegrzany

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:40:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Czy autko nie stało czasem bardzo długo?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
Auto nie stało zbytnio długo chyba, przjechałem z niemiec przed wielkanocą.
czy jak odłączę odmę to mam zatkać króciec który idzie do turbiny?

Pozdrawiam,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 21:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dlaczego nie mogłeś odkręcić miski? wiedział byś już dokładnie w jakim jest stanie silnik.
Hans czemu dziwi cię fakt braku progów.

stawiam na zapieczone pierścienie olejowe.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 21:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
miskę odkręciłem, podniosłem silnik, ale nie mogłem jej zdjąć :(
poza tym nie jestem za bardzo mechanikiem, ale to moje hobby, zrobiłem remont silnika mojego motocykla (750 ccm, V4, 16V, cylindry 90 stopni) oraz citroena AX 1,4 D

Pozdrawiam,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 1Z po naprawie nadal kopci :(
PostNapisane: 27.wrz.2005 21:49:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur Magna napisał(a):
Witam,
Piszę bo nie mam za bardzo pomysłów na dalszy ciąg napraw, ale od początku:
zaczęło dymić, potem bardziej i bardziej... myślę trzeba coś z tym zrobić bo zaczęło mnie wkurzać poranne dolewanie 2-3 setek oleju (w ciągu dnia robiłem ok.100km.) Chciałem zrobić kompletny remont: pierścienie, turbina, uszczelniacze zaworów. Zdjąłem głowicę, zaglądam z teściem do kolektora ssącego a tam błoto :( zero prześwitu, więc turbina do regeneracji - Turbo service W-wa ul. obozowa. dalej głowica, zawiozłem do mechaniora, który rozpiął zawory i ... luzy jak cholera na zaworach - ul.białołęcka wymiana prowadnic zaworowych, zaworów, robienie gniazd. Przymierzyłem się do pierścieni, ale chyba bez wyjmowanie silnika się nie obędzie, nie mogę zdjąć miski olejowej, myślę, jak głowica i turbo były zwalone, to oleję pierścienie...
I teraz pytanie: złożyłem to wszystko do tak zwanej kupy i nadal dymi :(((( po złożeniu zrobiłem około 200 km. i musiałem dolać 750 ml. oleju bo było minimum.
Co dalej zrobić??? w odmie olej przed turbem olej ....
pozdrawiam,

Obstawiam zapieczone lub popekana pierscienie olejowe-prawdopodobnie motor byl przegrzany. Jesli odma ok i uszczelniacze na zaworach ok to nie ma innego wyjscia. Ten silnik niechetnie pije olej , a jesli juz to po mocnym palowaniu lub jesli mechanicznie uszkodzony ... :( Wyciagnij tloki i dokladnie obejrzyj pierscionki.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 21:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
ale jak mam to sprawdzić? trzeba wyjąć silnik czy da się to jakoś inaczej zrobić?



Pozdrawiam,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 22:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Artur Magna napisał(a):
ale jak mam to sprawdzić? trzeba wyjąć silnik czy da się to jakoś inaczej zrobić?



Pozdrawiam,


głowica w górę, misa w dół, korby & tłoki w górę.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 22:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur Magna napisał(a):
ale jak mam to sprawdzić? trzeba wyjąć silnik czy da się to jakoś inaczej zrobić?



Pozdrawiam,

Szkoda ze nie zsrobiles tego jak miales czapke zdjęta. Teraz niestety głowica do zdjęcia, miska olejowa też , odpięcie korb od wału i wszystko do góry ... Pierścionki od razu wymień , koszt zerowy a napewno będzie poprawa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 06:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
bezpośrednio pod miską jest belka zawieszenia przedniego, co mam z nią zrobić żeby ściągnąć miskę?

Pozdrawiam,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 15:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Odkręć dwie śruby (tylko przednie) odegnij 'belke' w dół na tyle aż misa pozwoli Ci się wysunąć do przodu zabezpiecz klockiem i leć po browara :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 15:42:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Artur Magna napisał(a):
miskę odkręciłem, podniosłem silnik, ale nie mogłem jej zdjąć :(
poza tym nie jestem za bardzo mechanikiem, ale to moje hobby, zrobiłem remont silnika mojego motocykla (750 ccm, V4, 16V, cylindry 90 stopni) oraz citroena AX 1,4 D

Pozdrawiam,


do sciagniecia michy trezeba sciagnac zawieszenie z rama zawieszenia ... a tloki jak chcesz wyciagac to glowica do tego w gore

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 15:44:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
dzięki, popróbuję, ale niestety po browara nie polecę, wyskoczyłem z kasy na pierdzionki i uszczelki :(

Pozdrawiam,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):

do sciagniecia michy trezeba sciagnac zawieszenie z rama zawieszenia ... a

W B4 TDI nie trzeba. Sprawdzilem by myself. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 19:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 19:43:41
Posty: 11
Lokalizacja: Jabłonna
Poddałem się i oddałem do mojego mechaniora który "zdarł" :) ze mnie cztery stówki za robociznę i wymienił pierścienie oraz panewki korbowodów (były już żółte). Robota trwała od dzisiaj rana do jakiejś 14.
I Wiecie co?

JEST IDEALNIE!! Żadnego kopcenia:) Póki co bo nie będę dawał w palnik przez pierwszy tydzień (tzn. przez pierwsze 1000 km.).

Pozdrawiam Wszystkich i dzięki za porady,

_________________
Artur Magna
Audi 80 B4 1,9 TDI '93
a jak mam trochę czasu to Honda CBR 1100 XX :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: