.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 00:04:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik 2.0 RT R5 nie odpala...jak sprawdzic modul??
PostNapisane: 22.wrz.2005 14:43:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Sprawa dosc pilna, tak jak w temacie. Ostatnio przekladalem magiel u kumpla w "setce" i o ile samochod odpalil jeszcze po tym calym zabiegu tak po zgaszeniu juz nie odpalil. Nie wiem dokladnie co sie sypnelo ale kumpel obiawy opisuje tak, na cewce jest prad (metoda zarowki sprawdzone), przed i za filtrem jest paliwo, przy wtrysku rozruchowym tez. Swiece sprawdzone, nadaja sie do wymiany pewnie ale dzialaja. Pada podejzenie na modolzaplonowy, jak to ustrojstwo sprawdzic??!! Dajcie jakies pomysly tylko na gazie bo ten samochod chyba ma nad soba jakas klontwe, jak nie urok to sraczka :zly:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 20:41:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Podejrzewam czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Miałem tak u siebie jakiś czas temu. Sprawdziłem wszystko co się dało i było sprawne. A jest iskra na świecach ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 09:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
ja tez po sprawdzeniu podejzewam ten czujnik. Mam wiec dwa pytania, czy aby go wytargac i wstawic nowy trzeba wyciagac aparat zaplonowy z silnika czy mozna go tam wepchnac bez odkrecania aparatu?? Ile dales za ten czujnik?? Miales na 3 przewody??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
czujnik Halla, mozna wyjac bez wykrecania calego aparatu zaplonowego.
ja za uzywke zaplacilem troszke ponad 100 zł. (3 przewody)
sprawdz dokladnie te przewody, moze wlasnie sie przetarly lub cos w tym stylu, bo czesto lubi sie tak dziac...

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:46:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Też mam RT
2. Jeśli jest iskra to raczej Hall jest OK (piszesz, że świece działają)
3. Halla nie wyjmiesz bez rozbierania aparatu
4. Jeśli wyciągałeś maglownicę, to sprawdź, czy nie wysunęła się metalowa rurka z gumy biegnącej od rozdzielacza wtrysku do przepustnicy - od dołu w okolicy przepustnicy; sprawdź, czy ta guma jest wszędzie dobrze założona i szczelna - jeśli nie, to możesz kręcić do Nowego Roku i nie zapali (ja kręciłem tylko pół dnia :diabel: ).
5. Sprawdź wszystko, co mogłeś przestawić albo urwać przy okazji maglownicy.
Pozdrawiam

Cytuj:
czujnik Halla, mozna wyjac bez wykrecania calego aparatu zaplonowego.
ja za uzywke zaplacilem troszke ponad 100 zł. (3 przewody)
sprawdz dokladnie te przewody, moze wlasnie sie przetarly lub cos w tym stylu, bo czesto lubi sie tak dziac...


Jak??? Za taki patent masz u mnie browar.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:04:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
wordeck napisał(a):
1. Też mam RT
2. Jeśli jest iskra to raczej Hall jest OK (piszesz, że świece działają)
3. Halla nie wyjmiesz bez rozbierania aparatu
4. Jeśli wyciągałeś maglownicę, to sprawdź, czy nie wysunęła się metalowa rurka z gumy biegnącej od rozdzielacza wtrysku do przepustnicy - od dołu w okolicy przepustnicy; sprawdź, czy ta guma jest wszędzie dobrze założona i szczelna - jeśli nie, to możesz kręcić do Nowego Roku i nie zapali (ja kręciłem tylko pół dnia :diabel: ).
5. Sprawdź wszystko, co mogłeś przestawić albo urwać przy okazji maglownicy.
Pozdrawiam

Cytuj:
czujnik Halla, mozna wyjac bez wykrecania calego aparatu zaplonowego.
ja za uzywke zaplacilem troszke ponad 100 zł. (3 przewody)
sprawdz dokladnie te przewody, moze wlasnie sie przetarly lub cos w tym stylu, bo czesto lubi sie tak dziac...


Jak??? Za taki patent masz u mnie browar.



Pozdrawiam


pisalem, na swoim przykladzie ;)

-zdejmujesz kopulke
-zdejmujesz palec
-nastepnie oslonka
-dalej, zawleczka
-i wysuwasz do gory czujnik.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:07:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Klax napisał(a):
pisalem, na swoim przykladzie ;)

-zdejmujesz kopulke
-zdejmujesz palec
-nastepnie oslonka
-dalej, zawleczka
-i wysuwasz do gory czujnik.


U mnie nie ma zawleczki... :/

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
wordeck napisał(a):
Klax napisał(a):
pisalem, na swoim przykladzie ;)

-zdejmujesz kopulke
-zdejmujesz palec
-nastepnie oslonka
-dalej, zawleczka
-i wysuwasz do gory czujnik.


U mnie nie ma zawleczki... :/


moj blad, staralem sie "uogulnic"
widze ze jednak nie wszedzie jest tak samo ...

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:25:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
wordeck napisał(a):
1. Też mam RT
2. Jeśli jest iskra to raczej Hall jest OK (piszesz, że świece działają)
3. Halla nie wyjmiesz bez rozbierania aparatu
4. Jeśli wyciągałeś maglownicę, to sprawdź, czy nie wysunęła się metalowa rurka z gumy biegnącej od rozdzielacza wtrysku do przepustnicy - od dołu w okolicy przepustnicy; sprawdź, czy ta guma jest wszędzie dobrze założona i szczelna - jeśli nie, to możesz kręcić do Nowego Roku i nie zapali (ja kręciłem tylko pół dnia :diabel: ).
5. Sprawdź wszystko, co mogłeś przestawić albo urwać przy okazji maglownicy.
Pozdrawiam

Cytuj:
czujnik Halla, mozna wyjac bez wykrecania calego aparatu zaplonowego.
ja za uzywke zaplacilem troszke ponad 100 zł. (3 przewody)
sprawdz dokladnie te przewody, moze wlasnie sie przetarly lub cos w tym stylu, bo czesto lubi sie tak dziac...


Jak??? Za taki patent masz u mnie browar.

Pozdrawiam


No wlasnie nie bardzo bo nie ma pradu na kablach... Hall z tego co widzialem jest na trzech przewodach. W hurtowniach jest to niesamowicie drogie (okolo 250-300zeta). Jak sprawdzic czy to czujnik bez zmieniania jego?? Czy to jest jedyny sposob??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:31:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zwykła próbówka z żarówką, krokodylek do masy.
Po włączeniu zapłonu powinno być + po stronie kabla zasilającego cewki zapłonowej (mierzysz na cewce) = żaróweczka się świeci. Jeśli nie świeci, to nie ma zasilania cewki = sprawdź kostki, bezpieczniki, kable zasilające i stacyjkę.

Jeśli kontrolka się świeci to:
kolega kręci rozrusznikiem a Ty dotykasz próbówkę do drugiego styku - biegnącego od aparatu zapłonowego do cewki (też na cewce) - żarówka powinna zapalać się i gasnąć 5 razy na 1 obrót wału. Jeśli tak jest to na 99% czujnik Halla jest OK. Jeśli nie, to najpierw sprawdź kostki, bezpieczniki, kable zasilające, jeśli są OK, to podmień aparat zapłonowy.

Nic innego nie wymyślę

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 15:20:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
mAlIbOr napisał(a):
ja tez po sprawdzeniu podejzewam ten czujnik. Mam wiec dwa pytania, czy aby go wytargac i wstawic nowy trzeba wyciagac aparat zaplonowy z silnika czy mozna go tam wepchnac bez odkrecania aparatu?? Ile dales za ten czujnik?? Miales na 3 przewody??



Tak trzeba wyciągnąć aparat zapłonowy, potem wybić taki metalowy sworzeń na wałku i wtedy wszystko się ładnie rozchodzi.
Zapłaciłem niecałe 100zł za używkę sprawną, teraz wszystko jest ok. Oczywiście 3-przewodowy (innych nawet nie widziałem w R5 audi). W ogóle to po 100zł chodzą całe aparaty zapłonowe używane i wtedy omija Cię 75% roboty, bo tylko podstawiasz aparat. Ja akurat nie mogłem znaleźć tego typu tutaj, wszyscy mieli starsze wersje z jednym wycięciem na tym obrotowym pierścieniu, a nasze mają 5 wycięć.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 09:46:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
No i zaczelo sie, aparat jest nowy i to jednak nie hall, nie wiadomo co sie zpierdzielilo ale juz rece opadaja :-/

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 10:22:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Hmm, sprawdźcie sterownik, bo zdaje się, że sygnały z czujnika Halla tam idą, w każdym razie nie oglądałem jeszcze schematów, ale kable z czujki giną w większej wiązce.
Poza tym skoro jest iskra na wyjściu cewki, a ginie na aparacie, to gdzieś właśnie tutaj bym szukał...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 10:43:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sprinter napisał(a):
Hmm, sprawdźcie sterownik, bo zdaje się, że sygnały z czujnika Halla tam idą, w każdym razie nie oglądałem jeszcze schematów, ale kable z czujki giną w większej wiązce.
Poza tym skoro jest iskra na wyjściu cewki, a ginie na aparacie, to gdzieś właśnie tutaj bym szukał...


No to ustalmy wreszcie, czy na cewce jest iskra czy nie? Bo jak jest to zacząłbym od palca rozdzielacza.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: