.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 00:01:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Piszczące hamulce
PostNapisane: 07.lip.2005 22:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 07:32:23
Posty: 139
Lokalizacja: << ŁDZ >> Audi A8 4,2 Quattro
Witam
Kupilem dopiero co nowe tarcze (ATE) i klocki na przod (Lukas) i przy hamowaniu zagluszam pociagi na dworcu :(:
moze ktos wie o co chodzi? w sklepie mnie zapewniaja ze nigdy nie mieli takich akcji z tymi klockami i ze napewno zle to poskladalem. Twierdza ze zle odtluscilem tarcze i nie przeszlifowalem papierem sciernym zeby zetrzec warstwe ochronna i teraz pod wplywem temperatury wytworzylo sie "szkliwo" ktore piszczy (tylko na rozgrzanych hamulcach). Doradzili zebym rozebral jeszcze raz pojechal papierem sciernym tarcze i klocki i powinno byc dobrze.
Co sadzicie?

_________________
POMOC DROGOWA 24/24 - Łódź - Polska - 0665 301 250
PZM SOS ASSISTANCE
IP ASSISTANCE

przewozy do ślubu Audi A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 22:19:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Ja mam Brembo i Lukasy na tyle i jak sie zagrzeja to tez niemilosierni piszcza :(
Te kloce chyba tak maja.

pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 22:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2005 07:32:23
Posty: 139
Lokalizacja: << ŁDZ >> Audi A8 4,2 Quattro
ale u mnie to nie jest minimalnie :zly: Ikarus przy tym to pikus :>

_________________
POMOC DROGOWA 24/24 - Łódź - Polska - 0665 301 250
PZM SOS ASSISTANCE
IP ASSISTANCE

przewozy do ślubu Audi A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 07:42:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Ja taż miałem problem a tarczmi i klocakmi ATE - piszczały w czasie spokojnego hamowanie jak Ikarus. Rozebrałem zaciski przeszlifowałem klocki, pomoczyłem je w jakimś specyfiku do klocków ( od kumpla dostałem), tarcze pojechałem papierem ściernym, przesmarowałem samoregulatory. I nastała cisza.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 22:21:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Ja też kiedyś mając Merca 123 miałem problem z piszczącymi hamulcami, wtedy tylko tylną ściankę (nigdy element współpracujący z tarczą!) klocka przesmarowywałem towotem odpornym na wode i było OK. Podro gronk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2005 07:21:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
klocki beda piszczaly jezeli sie przegrzewaja a nie sa odporne na takie temperatury lub jezeli klocek nierownomiernie dolega do tarczy , czyli jezeli prowadnice zacisku beda pozacierane , tarcza bedzie miala widoczne rowki , ranty i zaglebienia oraz jezeli pomiedzy klocek a tarcze dostanie sie piasek lub ine twardsze zabruszenie niz klocek i tarcza , wtedy po jakims czasie na tarczy powstaja charakterystyczne rysy , tarcza robi sie w tych miejscach fioletowa.

na poczatek proponuje , jezeli nie bylo to robione , rozebrac ham,ulce , przeczyscic i przesmarowac prowadnice zaciskow. jezeli to nie pomoze to pozostaje wymiana klockow. osobiscie polecam Ferrodo Premier , zjezdzilem juz troche tych klockow i nawet przy pokaznych rantach na tarczach nie piszczaly. klocki ATE natomiast na ktorych tez sporo zrobilem zanim zaczalem kupowac Ferrodo mialy tendencje do przegrzewania sie przy ostrzejszych hamoiwaniach a to nie bylo zbyt przyjemne podczas hamowania jak ginely hamulce i wlasnei po takich hamowaniach te klocki potrafily piszczec . oczywiscie trwalo to kilka , kilkanacie kilometrow slabszych hamowan zeby wystudzic tarcze i klocek i zeby zetrzec spalona warstwe klocka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 20:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
Hans... powiedz mi co może być u mnie... hamulce jak się rozgrzeja to strasznie piszczą fakt... ale dodatkowo przy lekkim skręcie w lewo podczas jazdy (np na łuku) słychać ciche piszczenie (nie jednostajne) właśnie z hamulców... czy to będą krzywe tarcze?? czy faktycznie klocek nierównomiernie przylega do tarczy? a może klocek nie wraca do odpowiedniej pozycji?? Co mi poradzicie w tej sprawie??
Za info z góry wielkie dzięki...

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 08:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
bo niestety kolega kupił Lucasy z niższej pułki jak już kiedyś wspomniałem Lucas ma trzy linie produkcyjne swoich wyrobów.
Co do ATE to zmieniłem już 3 kpl w swoich autkach i nigdy nie miałem problemu z piszczeniem a to dlatego że stosowałem odpowiednią matę którą docina się na wzór klocka i przykleja się od strony tylnej klocka.
Czasami można już spotkać klocki które mają ją fabrycznie .
Druga sprawa jest taka że klocek zawsze nacinam z góry na dół gumówą (rowek na jakieś 2-3 mm głęboki) po to aby pył z klocka miał miejsce którym zostanie odprowadzony.Zawsze pomaga.Co do zacisków hamulcowych to muszą być w nienagannym stanie bo inaczej też będzie piszczeć.Jak napisał Hans prowadnice i cylinderki muszą pracować lekko.
Do nowych VW i Audików zawsze klienci dostają Ate i nigdy nie ma problemów Pozdrawiam
PS rozbierz i przeczyść acetonem cały układ i zasmaruj go miedziuchą w sprayu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 09:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
_RAFI_ napisał(a):
ale u mnie to nie jest minimalnie :zly: Ikarus przy tym to pikus :>


mozna kupic takie "cudo" w sprayu do klockow aby nie piszczaly , gdzies to kiedys widzialem...

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 09:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
ADAM 12 napisał(a):
bo niestety kolega kupił Lucasy


A ja mam klocki i tarcze ATE i jest GIT ! :)
Moj mechanior powiedzial ze najlepiej jak jedno i drugie tej samej firmy bo czasem gdy tak nie jest to piszczą klocki . Ja mialem Lukasy wczesniej i cholera piszczaly :/ ale teraz cisza i spokoj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 09:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Van Gogush napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
bo niestety kolega kupił Lucasy


A ja mam klocki i tarcze ATE i jest GIT ! :)
Moj mechanior powiedzial ze najlepiej jak jedno i drugie tej samej firmy bo czasem gdy tak nie jest to piszczą klocki . Ja mialem Lukasy wczesniej i cholera piszczaly :/ ale teraz cisza i spokoj :)


Twoje szczęscie jest moim szczęsciem :peace:
Pozdrawiam :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 10:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
ADAM 12 napisał(a):
Van Gogush napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
bo niestety kolega kupił Lucasy


A ja mam klocki i tarcze ATE i jest GIT ! :)
Moj mechanior powiedzial ze najlepiej jak jedno i drugie tej samej firmy bo czasem gdy tak nie jest to piszczą klocki . Ja mialem Lukasy wczesniej i cholera piszczaly :/ ale teraz cisza i spokoj :)


Twoje szczęscie jest moim szczęsciem :peace:
Pozdrawiam :diabel:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Piszcza klocki ? To proste dlaczego.Wyczysc rdze,wyskrob np. srubokretem i posmaruj wysokotemperaturowym smarem,najlepiej z dodatkiem pylu miedziowego ale marka BMW stosuje normalny smar lozyskowy.A te miejsca smarowania i czyszczenia to miejsca gdzie klocek styka sie z prowadnica tego klocka.

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 10:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
london2004 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Van Gogush napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
bo niestety kolega kupił Lucasy


A ja mam klocki i tarcze ATE i jest GIT ! :)
Moj mechanior powiedzial ze najlepiej jak jedno i drugie tej samej firmy bo czasem gdy tak nie jest to piszczą klocki . Ja mialem Lukasy wczesniej i cholera piszczaly :/ ale teraz cisza i spokoj :)


Twoje szczęscie jest moim szczęsciem :peace:
Pozdrawiam :diabel:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Piszcza klocki ? To proste dlaczego.Wyczysc rdze,wyskrob np. srubokretem i posmaruj wysokotemperaturowym smarem,najlepiej z dodatkiem pylu miedziowego ale marka BMW stosuje normalny smar lozyskowy.A te miejsca smarowania i czyszczenia to miejsca gdzie klocek styka sie z prowadnica tego klocka.


uzupełnij profil skąd jesteś i przedstaw sie na odpowiednim forum :peace:
a tak na marginesie to zwykły smar łożyskowy wytopi się w układzie hamulcowym zaraz po pierwszym lepszym hamowaniu bo ma bardzo niską temp.zapłonu/wrzenia/ czy coś tam
Dlatego do hamulców tylko smar na bazie miedzi bo ona wytrzymuje bardzo duże temp.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 10:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A wracając do problemu.Rafi spróbuj naciąć klocki hamulcowe od góry na dól tak jak pisałem z reguły pomaga.Najlepiej na 2-3 mm przemyj układ acetonem i zasmaruj miedziuchą wszystko co sie da.
Możesz ewentualnie kupić inne klocki ale to już koszt większy niż czyszczenie układu.Z tego co wiem to prawie każdy jeden klocek REMSA (pierwsza fabryka klocków Lucasa na świecie :diabel: ) jest w ten sposób fabrycznie zrobiony że jest nacięty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 10:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
ADAM 12 napisał(a):
b fabrycznie zrobiony że jest nacięty


A moje nacinałes sam czy takie były ? :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 10:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Van Gogush napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
b fabrycznie zrobiony że jest nacięty


A moje nacinałes sam czy takie były ? :peace:


No pewnie że nacinałem....... :P
Nie no bez pozwolenia nie śmiałbym.
Jak są nacięte to fabrycznie...kurna nawet do pudełka nie zaglądnołem żeby sprawdzić czy dobrze dobrałem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: