.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 00:03:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BRAK SWIATEL w cupoe 90r 2,3 NG
PostNapisane: 03.paź.2005 12:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2005 10:16:29
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
Witam mam problem ze swiatłami w mojej audicy , a wiec podczas jazdy usłyszałem lekkie zwarcie z okolic kokpitu ( przy kierownicy) i przestały swiecic swiatła mijania ( postojówki są ) włączyłem halogeny i jakos jeżdze . Sprawdziłem bezpieczniki (są całe) sprawdziłem przełącznik zespolony od swiatel ( 2 nowe i tak samo sie dzieje) , stacyjka chyba oki bo kierunki wszytstko jest , same żarówki też są dobre , wymysliłem może ze jakis przekaźnik i wydedukowałem że może to byc o symbolu 281 ( LKG 12V KL.3 5KG 004079-03 12V 55W ) oznaczenia mi pasuja przy stykach ( są takie same jak prz włączniku zespolonym ) po rozebraniu go troche z niego czuć spalenizną w środku jest dziwny ukłąd scalony kilka diud i oporników , proszę o pomoc co to może byc bo już październik i trzeba włączac światła a na halogenach nie wypada bo sie plują panowie z droguwki , PROSZE O POMOC!!!

_________________
Jesten posiadaczem audi coup 2,3 10V, z roku 1990 , przebieg okolo 230tys. , olej mineralny Mobil , szukam cennych rad na temat silnika i ewentualnie części


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2005 16:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 18:48:47
Posty: 26
Lokalizacja: kraków
witam!
poprawcie mnie jezeli sie myle.Nazywa sie to jednostka sterujaca przednich swiatel ma cztery glowne styki i znajduje sie na panelu pomocniczym pod schowkiem .Dokladnie niewiem co to robi bo tez z tym walczylem ale to wywalilem i dalem przekazniki na mijania i drogowe i spokój . Na szybko polacz te cztery styki ze soba tak: gorny z jednym z bocznych i dolny z pozostalym bocznym oczywiscie sa to dwa osobne mostki .Swiatla powinny sie pojawic jezeli przelacznik zespolony jest ok.jezeli dobrze pamietam to wchodza tam bialy i bialo czarny z wylocznika zespolonego po bezpiecznikach a wychodza zolty i zolto czarny juz na zarowki swiatel i tak polacz bialy z zóltym i bialo czarny zolto czarnym mam nadzieje ze nie zamotalem

_________________
coupe GT 2,2 KV 86r było
coupe quattro 2,3 20V 7A 90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 09:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2005 10:16:29
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
dzieki za zainteresowanie moim problemem ktory mnie doprowadza do szału NIE MAM SWIATEŁ !!!!, ja tez tak mysle ze taki przekaźnik znajduje sie pod kierownico bylem w serwisie i taki przekaźnik o ktorym myslimy nazywa sie jednostka sterujaca ze swiatlami i sprowadzenie kosztuje 90zl , ale nie wiedza czy to moze byc tego przyczyna a sprawdzenie ze 100zl , ja nie lubie placic na prozno i dlatego sam walcze z problemem rozebrałem to wszystko i nie wiem dokladnie czy o ten sam nam chodzi , ten co ja mysle jest oznaczony 281( i ten co mi w serwisei sprawdzali ) ma 4 głowne styki i 2 poboczne małe , a oznaczenia to 56bR1- kabel żółty , 56bR-kabel żółto-zielony, 56bL-kabel żółto-brązowy, 56bL1- kabel żółto-czarny , i 2 poboczne K- kabel siwy, 31-kabel brązowy . do tego dochodza takie kable jak wymieniłem , próbowałem łączyc tak jak pisałes i to samo bez skutku , ja juz nie wiem co to moze korde jak bym mogl tylko sprawdzic na takim przekaźniku dobrym i sie upewnic bylobu wyjasnione troche. Drugi przekaźnik ktory mnie meczy jest tuz obok tamtego pod kierownica to przekaźnik 239 i ma oznaczenia przy stykach 31, 15 , L , 53 a kolory całkiem inne niz podałes , nie wiem co mam robic

_________________
Jesten posiadaczem audi coup 2,3 10V, z roku 1990 , przebieg okolo 230tys. , olej mineralny Mobil , szukam cennych rad na temat silnika i ewentualnie części


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 14:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
sprawdzales przelacznik zespolony przy kierownicy, ten co swiatla "dlugie" sie wlacza ?? w b2 to dosc znany problem i objawy takie same z tego co opisujesz....

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 15:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2005 10:16:29
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
Klax napisał(a):
sprawdzales przelacznik zespolony przy kierownicy, ten co swiatla "dlugie" sie wlacza ?? w b2 to dosc znany problem i objawy takie same z tego co opisujesz....


tak sprawdzałem na dwuch innych i to samo

_________________
Jesten posiadaczem audi coup 2,3 10V, z roku 1990 , przebieg okolo 230tys. , olej mineralny Mobil , szukam cennych rad na temat silnika i ewentualnie części


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 17:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 18:48:47
Posty: 26
Lokalizacja: kraków
oj zakrecilem trroche bo biale przewody to dlugie .Masz racje to ten element o ktorym piszesz i kolory sa tak jak mowisz .Z wylacznika zespolonego za pomoca zoltego przewodu idzie napiecie po wlaczeniu swiatel i rozdziela sie na dwa bezpieczniki 10ty i 11ty z nich wychodza zolto brazowy i zolto zielony do tej jednostki a z niej juz zolty i zolto czarny na zarowki .Polacz np zolty z zolto zielonym i zolto czarny z zolto brazowym jak nie bedzie swiatel to znaczy ze cos innego .Sprawdz czy po wlaczeniu swiatel na tych bezpiecznikach jest napiecie jak niema to powodem moze byc brak napiecia na przewodzie chyba czerwonym w lewym wtyku przelacznika zespolonego jest to chyba +po stacyjce i zasila wlasnie przelacznik .powodzenia

_________________
coupe GT 2,2 KV 86r było
coupe quattro 2,3 20V 7A 90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 15:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2005 10:16:29
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
A wiec tak zrobilem tak jak mowiles z kolorami i nic , sprawdzilem napiecie na bezpiecznikach BRAK do przełącznika zespolonego napiecie dochodzi 12V(czerwony kabel) na wychodzącym żółtym tak jak mowiles od przełącznika zespolonego napiecia nie ma , ale nie rozumie bo sprawdzałem na 2 innych dziłających i bez zmian, jakis fatum , narazie sie wkur.......... i połączyłem sobie na krótko zamontowałem tylko włącznik i bezpiecznik i swiatła są ale tak byc nie może kurde , chyba sie zdenerwuje i jak spotkam na drodze taka samą to zatrzymam i posprawdzam :) , podjade do sklepu i poprosze aby mi dali nowy orginalny do sprawdzenia to ostatnie rozwiązanie albo rozbiore wszystko może to jakas głupota a tyle nerwuw , dzieki za pomoc duzo pomogłeś chyba ze jest jeszcze cos to prosze o podpowiedź , pozdrawiam

_________________
Jesten posiadaczem audi coup 2,3 10V, z roku 1990 , przebieg okolo 230tys. , olej mineralny Mobil , szukam cennych rad na temat silnika i ewentualnie części


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 15:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kostka stacyjki (wkład elektryczny) lubi szwankować zamień kostkę na inną i sprawdz miałem już takie przypadki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 16:13:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
rozbierz wlacznik swiatel ... do mijania nie ma zadnych przekaznikow ... w tym wlaczniku zespolonym jest taki mosiezny czy miedziany hebel i on zwiera tyki... prawdopodobnie upalil sie styk albo zaiskrzyl i stracil kontakt ... wzglednie styk od przelaczania swiatel rozlaczyl mijania ... dzieje sie tak jak jezdzisz na zarowkach wiekszych niz 55/60 ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 17:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2005 18:48:47
Posty: 26
Lokalizacja: kraków
dokladnie tak jak pisze hans brak przekaznika na swiatlach mijanie to lipa.skoro na czerwonym jest a na zoltym po wlaczeniu swiatel niema napiecia to jestem przekonany ze wylacznik jest zepsuty jego naprawa nie jest latwa w moim przypadku plastik byl dosc solidnie wytopiony i poprzemieszczane styki po wycieciu stopionego plastiku ustawilem styki na odpowiednich miejscach -reszte zalatwil szary poksipol dodatkowo przelacznik odciazony przekaznikiem i chula nawet nie spodziewam sie ponownej awari.

_________________
coupe GT 2,2 KV 86r było
coupe quattro 2,3 20V 7A 90r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: