.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lip.2025 00:11:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: No prawie wszystko o ABK (DIGIFANT) 85kW
PostNapisane: 25.paź.2005 20:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 00:41:33
Posty: 9
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam,

Zauważyłem wiele różnych informacji o tym silniku a więc na podstawie dokumentacji (niemieckojęzycznej) chciałem przedstawić króciutką charakterystykę:.

- DIGIFANT to silnik iskrowy z jednopunktowym wtryskiem.
- Ma wzmocniony blok silnika dla montażu na wydłużonym wsporniku

Dane jego to:
- 4 cylindrowy silnik z zapłonem iskrowym
- pojemność: 1984cm3
- sprężanie: 10,4:1
- moment obrotowy: 165Nm przy 3200 obr/min
- moc: 85kW przy 5400 obr/min
- paliwo : bezołowiowa SUPER
- prędkość maksymalna: 190 km/h
- przyspieszenie: 11,8 sec do 100km/h

Silnik jest porządnie oczujnikowany.
Ma czujnik przepływu i temperatury powietrza. Czujnik obrotu dla wtrysku i iskry. Czujnik temperatury na silniku dla korekcji wtrysku i iskry. Czujnik położenia kątowego dla wolnych obrotów i maksymalnego przyspieszania. Czujnik spalania stukowego. Sonda lambda dla składu mieszanki i pare innych ciekawostek.
Gniazdo do podłączenia VAG1551
Komputerek sterowania zapisuje sobie błędy pracy silnika które można sobie za pomcą serwisowego urządzonka odczytać.
Przy 3200obr/min - maksymalny moment 165Nm i jakies 58kW

By było chyba wszystko na ten temat jakieś pytanka to chętnie odpowiem.
Pozdrowienia.

_________________
AUDI B4 ABK 115 kucyków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 20:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Jedna uwaga, wtrysk wielopunktowy :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 21:25:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
digifant to nie silnik.
gdzie ABK ma odciecie i do ilu mozna go krecic bez limitera?
pytam poniewaz krawatowe B4 z kazdego zlotu wraca z pucharem ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 06:52:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Digifant to chyba system wtrysku wielopunktowetgo, a nie silnik.
Prędkość max. też za niska moje auto idzie więcej. Sprawdzone wczoraj empirycznie. Są jakieś metody by wycisnąć z niego więcej ?
Czy częste latanie z prędkościami pow. 140 może powodować większe zużycie oleju silnikowego? Tak coś widzę, że po ostrzejszych kursach jest go ciut mniej.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 07:41:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Raczej normalne, że przy pałowaniu oleju więcej niż zwykle ubywa. Ewentualnie można zalać oliwke o podwyższonym drugim parametrze, na pewno pomoze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 08:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 00:41:33
Posty: 9
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
japan napisał(a):
Jedna uwaga, wtrysk wielopunktowy :peace:


No właśnie numer polaga na tym, że w dokumentacji jest to jednopunktowy.
Chodzi o to ile punktów wtrysku jest na cylinder, a nie ogólnie ile ma wtrysków cały silnik.

DIGIFANT to oczywiście system zasilania silnika, takie małe niedociągnięcie w tłumaczeniu.

Osiągi i dane są podane z katalogu czyli tyle ile gwarantuje fabryka.

Pozdrawiam.

_________________
AUDI B4 ABK 115 kucyków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 09:55:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Bilu dam ci sie kiedyś przejechać to zobaczysz jak sie kręci :) - na chipsie od Mariusza ładnie sie kreci do 6000 i cały czas ciągnie - na seryjnym krecił sie efektywnie do 5500 - max wykreciłem nim 7000 na hardcorowym sofcie :diabel:

ABK ma wielopunktowy wtrysk ciągły - pełna elektronika a nie zaden jednopunktowy.

Co do NM to róznie podają - widziałem już dane ze 165 i ze 177NM - ile jest trzeba shamować :D

Vmax - licznikowe 205km/h - na seryjnym ogumieniu

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 17:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2005 00:41:33
Posty: 9
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
" Der 85kW Motor ist jetzt mit einer neuentwickelten DIGIFANT Zuend- und Einspritzanlage ausgestattet"

Service 139. AUDI '92- Konstruktion und Funktion
Selbstudienprogramm Nr. 139

Einspritzanlage - wtrysk paliwa faktycznie nie koniecznie jednopunktowy
Więc zwracam honor.

Pozdrowienia.

_________________
AUDI B4 ABK 115 kucyków


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: