.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 19:46:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niska temperatura płynu chłodzącego
PostNapisane: 29.paź.2005 19:27:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Witam serdecznie po dłuższej przerwie.
I jak zwykle proszę o poradę. Co może być przyczyną długiego nagrzewania się silnika. Przez cały czas temperatura na wskaźniku pokazuje w granicach 70,80 stopni, rzadko kiedy, i to po dłuższej jeździe a następnie postoju z zapalonym silnikiem dochodzi do 90 stopni i ponownie gdy ruszę opada do 70 stopni. Zauważyłam /czy to jest prawidłowe/, że gdy uruchamiam rano silnik to od razu kręci się lewy /od kierowcy/ wiatrak wentylatora. Być może to jest przyczyną niedogrzania? Jeżeli tak, to co jest przyczyną, że on cały czas się kręci, i co zrobić by działał normalnie? I jeszcze jedno, od czego jest prawy wentylator,bo on się nie kręci /może od klimy?/
Pozdrawiam gorąco i proszę o rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2005 19:35:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Hmmmmmmmmm, a czym jeździsz?? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Niska temperatura płynu chłodniczego
PostNapisane: 29.paź.2005 20:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Sory!!!!! Zapomniałam dopisać.
Audi A4 Avant 1.8 20V 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2005 20:30:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Wydaje mi się że to będzie wina termostatu bo powinno czymać cały czas 90 stopni po rozgrzaniu się samochodu a podnośi ci sie dlatego że masz rozgrzany silnki i jak jest wyłączony to jeszcze trochę płyn ci się nagrzeje od rozgrzanego samochodu a niema juz takiego chodzenia od wentylatora.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Niska temperatura płynu chłodzącego
PostNapisane: 29.paź.2005 21:28:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Na mój rozum termostat przy nagrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury otwiera duży obieg płynu chłodzącego z chłodnicą. Przy za późnym otwarciu następuje chwilowe zwiększenie temperatury. Przy za wczesnym otwarciu włączony jest duży obieg i silnik wolniej się nagrzewa, ale chyba dochodzi do właściwej temperatury. Mnie się wydaje, że te objawy u mnie to będzie coś z wentylatorem, zwiększone wymuszone chłodzenie. Wentylator chyba powinien się włączyć, gdy chłodnica nie nadąża chłodzić płynu. Jest to tylko moje babskie rozumowanie. Jak jest naprawdę nie wiem i dlatego proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2005 22:25:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Zacznij od wymiany termostatu, duzo nie kosztuje a przewaznie to jest glowny powod niskiej temp plynu chlodzacego.
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niska temperatura płynu chłodzącego
PostNapisane: 29.paź.2005 22:47:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Anja napisał(a):
Na mój rozum termostat przy nagrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury otwiera duży obieg płynu chłodzącego z chłodnicą. Przy za późnym otwarciu następuje chwilowe zwiększenie temperatury. Przy za wczesnym otwarciu włączony jest duży obieg i silnik wolniej się nagrzewa, ale chyba dochodzi do właściwej temperatury. Mnie się wydaje, że te objawy u mnie to będzie coś z wentylatorem, zwiększone wymuszone chłodzenie. Wentylator chyba powinien się włączyć, gdy chłodnica nie nadąża chłodzić płynu. Jest to tylko moje babskie rozumowanie. Jak jest naprawdę nie wiem i dlatego proszę o pomoc.


Nie dokonca jest to prawda bo jeżeli otwiera ci zawcześnie trmostat a wydajność chłodzenia jest duża to ci nigdy nie zagrzeje samochodu do 90 stopni podczs jazdy. Co do wentylatora to niewiem jaki masz model samochodu ale są dwa wentylatory jeden załączany eletrycznie a drugi przez elektromagnez a tem się kręci przeważnie zawsze siłą odsrodkową i praktycznie można go ręką zaczymać jak silnki jest nie nagrzany dopiero rozgrzanie silnia włącza go na pełne obroty . A przyczyną niedogrzania jest termostat bo zawcześnie ci włącza pełen obiek i podczas jazdy nie osiągniesz docelowej temperatury.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 10:33:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Potwierdzam - miałem tak samo przy A4 z silnikiem 1Z - wszyscy mówili że temp jest ok. bo niby diesle "tak mają". Ale w końcu kupiłem termostat, zdjąłem stary i co sie okazało?- miał przerwaną gumową uszczelkę i non stop cos tam pomalutku szło na duży obieg i temp. 90 stopni tylko w gorący czas. Przewody były zimne - bo przepuszczał pewnie pomalutku a temp. zawsze ok 70-80 i spadała na postoju. Teraz równe 90 stopni choć mam wiskozę chyba z zatartym łozyskiem i non stop działa czy zimny czy ciepły.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2005 10:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Tylko wymiana termostatu pomoże. Wentylator lewy ma chodzić cały czas bo jest na wiscozie, z tym że po rozgrzaniu szybciej się kręci.

_________________
A100 C3 1,8 2003r-2005r.
A100 C3 2,3 automat 2005--->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Niska temoeratura płynu chłodzącego
PostNapisane: 01.lis.2005 20:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Serdecznie dziękuję za porady. Ale teraz poproszę jeszcze o podpowiedź jaki termostat najlepiej kupić, bo słyszałam, że podobno pewnych firm są beznadziejne. Może najlepiej zlecić to serwisowi Audi, bo chyba będzie konieczna wymiana płynu chłodzącego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2005 21:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
ja kupiłem wahler za ok 30 zł i jest ok. odradzają vernet podobno

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: