.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 11:58:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zlutowany w domu ? - tuning box
PostNapisane: 03.lis.2005 21:25:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
Tak mnie zastanawia inna forma tuningu która nigdy nie jest przez nas praktykowana. Wszyscy czipuja lub wstawiaja gotowe moduły (pewnie z lenistwa). Wsadzaja cos, nie wiedza jak to dziala i czieszą sie jazdą ale to przecież nie w tym rzecz)
Tylko prawdziwy milosnik mocy powinien rozumiec o co w tej calej sterujacej elektronice chodzi.
Po co wydawac jakies potężne pieniadze na box lub czip tuning.

Wszystkie sygnaly trafiajace do komputera z roznych czujników sa analogowe.
Przez modyfikację każdego z nich możemy uzyskać dodatkowo trochę mocy.
Dlaczego nikt na własną rękę nie modyfikuje tych sygnałów.
Przecież ile to wziąść "parę oporników" i podłączyć to wszystko do
przepływomierza, czujników temp, czujnika ciśnienia doładowania czy do zaworu elektromagnetycznego w pompie wtryskowej. Wszystkie te zabiegi zwiększa ilość dawki paliwa ...

Czy był tutaj ktoś odważny i próbował zmienić impulsy z "nastawników" (czujników) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 21:34:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zobacz na allegro oporniki zwiekszajace moc (nawet w wolnossacych ;-) )
poza tym od dawna znany jest 10 cent tuning ;-) - sa nawet fotostory...
ale po co bede ci to wszystko tlumaczyc skoro chyba i tak nie zauwazysz roznicy miedzy przelewaniem paliwa a zestrojeniem auta i innymi modyfikacjami...

ps. zalozyles chyba 4 takie same watki - troszke uwazniej zakladaj watki ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 22:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
Cytuj:
po co bede ci to wszystko tlumaczyc skoro chyba i tak nie zauwazysz roznicy miedzy przelewaniem paliwa a zestrojeniem auta i innymi modyfikacjami


a czy to było kiedykolwiek tłumaczone ?
proponuje merytoryczną dyskusję np Tobie

podstawy :
1) czujnik temperatury zasysanego powietrza
2) czujnik temp paliwa

Na podstawie tych czyjników sterownik oblicza gęstosć paliwa i powietrza.
Komputer dowie sie z tych czujników, że ma zimne powietrze i gorące paliwo
i zareaguje zwiększeniem dawki paliwa. Sa to czyjniki analogowe wiec nie ma problemu i bardzo prosto mozna przesterowac wartosci np o 5%

Do tego wystarczy dolozyc prosty zaworek sterowany nawet ręcznie na węzyk sterujący turbina i odpowiednio zwiekszyc cisnienie turbiny

Zreszta co szkodzi "troche zalac" paliwem silnik diesla ????
większego dymku sie boisz ? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 22:19:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a czym oszukasz niedobor powietrza? :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 22:34:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
jeszcze jedno -
zadałbym sobie pytanie czy box w ogóle zestraja auto ...

Cytuj:
a czym oszukasz niedobor powietrza?


nie bardzo rozumiem jaki niedobór powietrza ?

napisałem ze dowolnie ręcznie (mechanicznie) można modyfikować ciśnienie turbiny np. przez wymianę sprężyny w aktuatorze wastegate lub dobrac sie w
jakikolwiek sposob do wezyka cisnienia sterującego tym zaworem

zadnego niedoboru powietrza nie bedzie
popatrz na mapy charakterystyk turbosprezarek
jaki potezny maja zakres dzialania
po takim podkreceniu cisnieniowym turbiny (zaprezentowanym przeze mnie)
najwyzej zmieni się jej sprawnosc lekko na gorsze i to w waskim przedziale obrotów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 23:14:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
e tam taki psedło tuning to ja bym miał gdzieś.
Może niedługo będzie drugie B4 TDI to się pobawię :) trochę gratów się wymieni, softa i będzie miło
;)

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 06:57:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Jak dla mnie to tuning ma polegac nie na wytwarzaniu wirów w baku, tylko na zwiększeniu mocy/momentu, a nawet znam ludzi którzy tuningują auta pod kątem zużycia paliwa (to swoją drogą jest chyba większą sztuką niż zwiększanie mocy).

A jeżeli ktoś mi mówi że tuning to oszukiwanie ECU że jest zimniej niż jest albo inne takie bzdety to dla mnie ta osoba nadaje się tylko do działu wiejskiego tuningu (bez obrazy ludzi pochodzących ze wsi - sam też jestem ze wsi :) ). Zrób sobie porządnego boxa od podstaw albo spróbój przerobić mapy to wtedy porozmawiamy o tym jak trudno jest ztuningować auto.

A może mamy tu przedstawiciela "allegrowiczów" i chce sie troche "wywiedzieć" co i jak da się jeszcze sprzedać ?

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 08:37:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
O boshe :(

Chlopie, zalozmy, ze sztucznie obnizysz dla ECU temperature silnika poprzez sfalszowanie odzczytu z czujnika temperatury cieczy - zmuszisz kompa do uruchomienia wtryskiwacza rozruchowego (mozna to zrobic na milion sposobow przy pomocy falszowania innych pomiarow) i wtryskiwania za duzej dawki paliwa - do cylindrow dostanie sie za duzo paliwa i za malo powietrza - mieszanka bedzie zbyt bogata, swiece beda zasyfione, zacznie sie tworzyc duzo nagaru, auto bedzie palic wiecej i jezdzic gorzej :) Kumasz teraz ? A jest jeszcze sonda lamnda, dzieki ktorej ECU wykryje za bogata mieszanke...

A teraz silnik turbodoladowany. Tutaj teoretycznie oszukujac ECU zeby zwiekszylo ilosc paliwa ma sens jesli podkrecisz turbo odpowiednio, aby dawalo wiecej powietrza - ale jak to w ogole wyregulujesz? Przeciez od tego jest mapa spalania w ECU oraz specjalne algorytmy ktorymi sie centralka sterujaca posluguje aby zapewnic odpowiednia mieszanke przy roznych obciazeniach i predkosciach obrotowych silnika. Tego sie nie da ustawic rezystorem....dlatego wymyslono elektroniczne uklady sterujace silnikami spalinowymi. Stad tez wynika, ze jesli chcesz podciagnac parametry motoru - musisz zaingerowac w informacje znajdujace sie w urzadzeniu sterujacym.
Correct me if I'm wrong....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 09:22:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Z tanich czipów najlepszy jest magnes neodymany...

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php? ... =neodymany


:peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: