mula napisał(a):
Tak jest to gaźnik 2E2 - i jeśli chodzi o siłownik 3 położeniowy to jest on wciagnięty maksymalnie
Siłownik jest wciągnięty (max.schowamy) to znaczy ze jest problem z podciśnieniami, albo uszkodzny jest układ sterowania hamowania silnika, lub wszystko jest z tym siłownikiem ok, a obroty przekraczają 1800.
Ten siłownik na 3 położenia:
max.schowany: gdy obr.silnika przekraczają 1800, jest to sterowanie fazy hamowania silnika, gdy zdejmiesz nogę z gazu i zamkniesz całkowicie przepustnicę.
Stan ten powinien byc równiez w fazie gaszenia, aby nie było samozapłonów
położenie pośrednie: praca na biegu jałowym, silnik rozgrzany. Sprawdz czy przepustnica na rozgrzanym silniku dotyka do grzybka siłownika TAK MUSI BYĆ KONIECZNIE. Najprowdopodobniej u ciebie nie dotyka ponieważ zblokował się trzpień regulujący zderzak przepustnicy (od strony linki, jest taki woskowy regulator podgrzewany płynem chłodzącym i trzpień mógł się zablokować, zardzewieć, jest jeszcze możliwość regulacji tego zderzaka)
położenie max wysunięte: silnik zgaszony, ewentualnie faza zaraz po uruchomieniu silnika (krótkie samoczynnie dodanie gazu), ewentualnie faza podwyższonych obrotów do około 3000, gdy silnik jest zimny i temp zemw. jest okło 5st.
Z głowy nie jestem w stanie nic więcej napisać.
Powodzenia i napisz co stwierdziłeś.