.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 21:36:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wysokie Obroty Audi 80 B2
PostNapisane: 03.lis.2005 14:14:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 14:07:37
Posty: 4
Witam!
Mam problem posiadam Audi 80 B2 1.6 Bezyna i LPG. Autko trzyma mi wysokie obroty przez cały czas powyżej 2000 na gazie troszkę mniej ale nie wiele. Gdzie szukać przyczyny

_________________
Audi 80 B2 1.6 85r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 19:11:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ogolna zasada jest taka ze najpierw robisz benzyne a potem gaz
jesli nie mozesz wyregolowac biegu jałowego to możliwe poszła ktoras z membran w gazniku

http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... urg2E2.jpg
i gaznik leje
nie czuc zapachu benzyny ??
u mnie to było przyczyna i trzymało cały czas 1800 :) na benzynce

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 19:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Kolego sprawdz w jakim położeniu jest siłownik sterujący przepustnicą. Rozumiem ze masz gaźnik 2E2 jest w nim faza tz podwyzszonych obrotów na około 2tys gdy jest zimno. ale po około 10s powinno sie przełaczyc na nizsza wartosc. Nie pamietam w tej chwili ale tym ustrojstwem steruje elektrozawór na gazniku. A tego typu objawy sa gdy uszkodzony, nieszczelny jest przewód podciśnieniowy. Sprawdz je i ewentualnie wymien na nowe.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 08:56:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 14:07:37
Posty: 4
Karli napisał(a):
Kolego sprawdz w jakim położeniu jest siłownik sterujący przepustnicą. Rozumiem ze masz gaźnik 2E2 jest w nim faza tz podwyzszonych obrotów na około 2tys gdy jest zimno. ale po około 10s powinno sie przełaczyc na nizsza wartosc. Nie pamietam w tej chwili ale tym ustrojstwem steruje elektrozawór na gazniku. A tego typu objawy sa gdy uszkodzony, nieszczelny jest przewód podciśnieniowy. Sprawdz je i ewentualnie wymien na nowe.


Tak jest to gaźnik 2E2 - i jeśli chodzi o siłownik 3 położeniowy to jest on wciagnięty maksymalnie - tak przypuszczam że nie jest to prawidłowe ale nie wiem gdzie szukać przyczyny.

_________________
Audi 80 B2 1.6 85r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2005 10:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
mula napisał(a):
Tak jest to gaźnik 2E2 - i jeśli chodzi o siłownik 3 położeniowy to jest on wciagnięty maksymalnie

Siłownik jest wciągnięty (max.schowamy) to znaczy ze jest problem z podciśnieniami, albo uszkodzny jest układ sterowania hamowania silnika, lub wszystko jest z tym siłownikiem ok, a obroty przekraczają 1800.
Ten siłownik na 3 położenia:
max.schowany: gdy obr.silnika przekraczają 1800, jest to sterowanie fazy hamowania silnika, gdy zdejmiesz nogę z gazu i zamkniesz całkowicie przepustnicę.
Stan ten powinien byc równiez w fazie gaszenia, aby nie było samozapłonów
położenie pośrednie: praca na biegu jałowym, silnik rozgrzany. Sprawdz czy przepustnica na rozgrzanym silniku dotyka do grzybka siłownika TAK MUSI BYĆ KONIECZNIE. Najprowdopodobniej u ciebie nie dotyka ponieważ zblokował się trzpień regulujący zderzak przepustnicy (od strony linki, jest taki woskowy regulator podgrzewany płynem chłodzącym i trzpień mógł się zablokować, zardzewieć, jest jeszcze możliwość regulacji tego zderzaka)
położenie max wysunięte: silnik zgaszony, ewentualnie faza zaraz po uruchomieniu silnika (krótkie samoczynnie dodanie gazu), ewentualnie faza podwyższonych obrotów do około 3000, gdy silnik jest zimny i temp zemw. jest okło 5st.
Z głowy nie jestem w stanie nic więcej napisać.
Powodzenia i napisz co stwierdziłeś.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2005 18:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 14:07:37
Posty: 4
witam!

Coś zaobserwowałem tzn mam wciągnięty cały czas ten siłownik na max. i teraz nie wiem czy wciągnięty jest dlatego że takie mam wysokie obroty (1800 - 1900) czy mam tak wysokie obroty bo siłownik jest wciągnięty na max :). W kazdym razie jak przełączę się na gaz i skręce sobie trochę gazu na zaworze żeby mniej go dochodziło to spadają mi obroty do 1100 i siłownik jest w takiej pozychji jak opisuje kolega tzn dotyka do przepustnicy ale nie da się jechać z taką ilością gazu bo osiągam max 4000 obr. Może trzeba by kupić zestaw naprawczy do gaźnika i powymieniać membramy? A może zna ktoś kogoś z okolic Krakowa co znałby sie na tych gaźnikach i byłby mi w stanie pomuc.

Pozdrawiam.

_________________
Audi 80 B2 1.6 85r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 10:36:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
mula napisał(a):
Coś zaobserwowałem tzn mam wciągnięty cały czas ten siłownik na max. i teraz nie wiem czy wciągnięty jest dlatego że takie mam wysokie obroty (1800 - 1900) czy mam tak wysokie obroty bo siłownik jest wciągnięty na max :). W kazdym razie jak przełączę się na gaz i skręce sobie trochę gazu na zaworze żeby mniej go dochodziło to spadają mi obroty do 1100 i siłownik jest w takiej pozychji jak opisuje kolega tzn dotyka do przepustnicy

Posłuchaj sterowanie podciśnieniowe siłownika działa dobrze, jeżeli po zdjęciu obrotów siłownik pracuje i z fazy położenia "hamowania silnika" przechodzi w pozycję "obrotów biegu jałowego" Daję głowę ze zderzak przekustnicy w tym położeniu nie dotyka całkowicie do grzybka siłownika 3-fazowego. Przyczyna leży tak jak pisałem wcześniej po przeciwniej srronie gaźnika przy lince gazu, blokuje się trzpień od regulatora woskowego obrotów. To ustrojstwo jest przykręcone do obudowy gaźnika na dwie sruby ampulowe. Zdemontuj to i wyjmi trzpień o srednicy 8mm, oczyść, przesmaruj i złóż spowrotem. Jest tam jeszcze sruba od regulacji tego.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2005 10:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 14:07:37
Posty: 4
Karli napisał(a):
Posłuchaj sterowanie podciśnieniowe siłownika działa dobrze, jeżeli po zdjęciu obrotów siłownik pracuje i z fazy położenia "hamowania silnika" przechodzi w pozycję "obrotów biegu jałowego" Daję głowę ze zderzak przekustnicy w tym położeniu nie dotyka całkowicie do grzybka siłownika 3-fazowego. Przyczyna leży tak jak pisałem wcześniej po przeciwniej srronie gaźnika przy lince gazu, blokuje się trzpień od regulatora woskowego obrotów. To ustrojstwo jest przykręcone do obudowy gaźnika na dwie sruby ampulowe. Zdemontuj to i wyjmi trzpień o srednicy 8mm, oczyść, przesmaruj i złóż spowrotem. Jest tam jeszcze sruba od regulacji tego.



Spróbuję w najbliższą sobotę - mam nadzieję że uruchomię później autko :) - odezwę się jak bedzie po fakcie.

Dzięki i Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B2 1.6 85r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2005 23:35:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Nie znam się konkretnie na tym gaźniku, bo sam w swojej staruszce mam 1B3, ale powiem Ci jedną rzecz i weź to pod uwagę. Przede wszystkim, jeżeli chodzi o LPG to teoretycznie zamiast ganika mógłbyś sobie wstawić zwykły zawór (np z kranu :D ), bo gaźnik do LPG nie jest potrzebny tylko do benzyny. Więc nie szukaj usterki w samym gaźniku tylko nieszczelności przy filtrze, bądź pod gaźnikiem (podstawa gumowa) to jest prawdopodobnie twoją usterką.
Jeśli są także kłopoty z samym gaźnikiem, to poznasz to po tym, że lepiej chodzi silnik na gazie niż benzynie, tzn. nie dławi się, nie gubi obrotów...
A jałowe obroty na obu paliwach są powodem lewego powietrza, zastanów się nad tym.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: