.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 23:29:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy da się użyć lambdy od ABT do ABK ?
PostNapisane: 26.lis.2005 18:58:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Czy da się użyć lambdy od ABT (Bosch 0 258 508) w ABK zamiast Bosch 0 258 003 957 ?
Czy można w ABK użyć sondy uniwersalnej ?
Nie będą się działy niestworzone historie ?
Na czym polega różnica między tymi sondami(poza długością przewodów oczywiście) ?
Pytam bo cena nowej sondy powaliła mnie na podłogę - 450 zł i to po upuście. Mam w garażu sondę od ABT i może da się ją podłączyć.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 20:51:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie pytaj tylko jeśli gwint się zgadza (a powinien) to wsadzaj i podziel się wynikami, nic złego się nie stanie oczywiście musisz ja pomierzyć.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 21:46:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
No raczej nie chcę eksperymentować. Nie bardzo posiadam wiedzę w tym zakresie i nie chcę dziłąć w ciemno.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 21:55:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co mi wiadomo sa to blizniacze sondy. sonda ma zbadac sklad spalin i dac sygnal do komputera czy jest zbyt bogata czy uboga. Zasada w obu sondach jest taka sama a silniki roznia sie jedynie sposobem podawania paliwa w niektorych modelach na ich podstawie sa otwierane i zamykane "zaworki" w filtrach wegla aktywnego . Uwazam ze pasuja z ABT do ABK w 100% - bo wazny jest tylko dla jakiej marki byla robiona jaki rozmiar gwintu i jaki ma zakres pracy dlatego jedna sonda jest uzywana w wielu modelach

A co do silnika to na pewno go nie uszkodzisz

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 11:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Wiedzie gdzie w internecie znaleźć jakąś rozpiskę by się upewnić, że to tylko różnica na długości przewodów?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 11:46:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
Aleś Ty uparty :P Posłuchaj kolegi i ją załóż Ja też sie zgadzam że sie nadaje
Są tacy co przerabiają nawet 4-przewodowe na 3-przewodowe i są nawet "zadowoleni" Nie pękaj, nic złego się nie stanie
Ja w swoim też muszę wymienić i jedno czego sie dowiedziałem to to żeby nie pchać jakiegoś badziewia klepanego w chińskiej stodole tylko porządną zalożyć (o firme mi głównie chodzi)
Ja Ci radzę założyć ją i będziesz widział jak pracuje i czy nie pali Ci więcej niż powinien

Aha, i jeszcze mam pytanie :?: Jakie masz objawy źle działającej sondy i czy byleś z autem u lekarza?
Powodzenia

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 11:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
marcin_pecak napisał(a):
Aleś Ty uparty :P Posłuchaj kolegi i ją załóż Ja też sie zgadzam że sie nadaje
Są tacy co przerabiają nawet 4-przewodowe na 3-przewodowe i są nawet "zadowoleni" Nie pękaj, nic złego się nie stanie
Ja w swoim też muszę wymienić i jedno czego sie dowiedziałem to to żeby nie pchać jakiegoś badziewia klepanego w chińskiej stodole tylko porządną zalożyć (o firme mi głównie chodzi)
Ja Ci radzę założyć ją i będziesz widział jak pracuje i czy nie pali Ci więcej niż powinien

Aha, i jeszcze mam pytanie :?: Jakie masz objawy źle działającej sondy i czy byleś z autem u lekarza?
Powodzenia


Sam się zabawiłem w lekarza :peace: Mam własny fejsik i soft. Vag-com kilkakrotnie wyrzucił mi błąd 00525, 03:00 No signal. Po skasowaniu błędu przez kilka dni jest dobrze poczym błąd znów się pojawia.
Ponadto od czasu do czasu skaczą mi w aucie obroty. Wskakują na 2000 z haczykiem i nie chcą spaść. Silnik krokowy był czyszczony.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 12:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wg katalogu bosch nie byly zamienne. ale to nie znaczy, ze ni beda dzialac, bo np roznia sie tylko dlugoscia przewodu.

http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy da się użyć lambdy od ABT do ABK ?
PostNapisane: 28.lis.2005 12:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
MarioBeer napisał(a):
Czy można w ABK użyć sondy uniwersalnej ?
Nie będą się działy niestworzone historie ?
Na czym polega różnica między tymi sondami(poza długością przewodów oczywiście) ?


Ad1 Jest to przy cenie takiej sondy wskazane.Koszt około 140-180zł
Ad2 Jeżeli elektryk nie popierdzieli lutowanych przewodów to nie ma prawa coś żle działać.
Ad3 Poza długościami to chyba jeszcze kostką przyłączeniową


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 12:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
MarioBeer napisał(a):
marcin_pecak napisał(a):
Aleś Ty uparty :P Posłuchaj kolegi i ją załóż Ja też sie zgadzam że sie nadaje
Są tacy co przerabiają nawet 4-przewodowe na 3-przewodowe i są nawet "zadowoleni" Nie pękaj, nic złego się nie stanie
Ja w swoim też muszę wymienić i jedno czego sie dowiedziałem to to żeby nie pchać jakiegoś badziewia klepanego w chińskiej stodole tylko porządną zalożyć (o firme mi głównie chodzi)
Ja Ci radzę założyć ją i będziesz widział jak pracuje i czy nie pali Ci więcej niż powinien

Aha, i jeszcze mam pytanie :?: Jakie masz objawy źle działającej sondy i czy byleś z autem u lekarza?
Powodzenia


Sam się zabawiłem w lekarza :peace: Mam własny fejsik i soft. Vag-com kilkakrotnie wyrzucił mi błąd 00525, 03:00 No signal. Po skasowaniu błędu przez kilka dni jest dobrze poczym błąd znów się pojawia.
Ponadto od czasu do czasu skaczą mi w aucie obroty. Wskakują na 2000 z haczykiem i nie chcą spaść. Silnik krokowy był czyszczony.


Nie znam sie na błędach i nie wiem czy potrafi jasno pokazać co jest :(
Ja mam podobne objawy z tym że Mała potrafi mi czasem zgasnąć. U mnie komputer nie wykazał żadnych błędów, sonda tylko za wolno zmiany podaje.
Nie wiem czy próbowałeś jeździć troche z odłączoną sondą, Ja bylem u dobrego mechanika i twierdzi że parę km można zrobić bez niej -troche wiecej pali i katalizator może padnąć przy dłużej praktyce. U mnie różnica jest zauważalna od razu:)

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 13:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Z tego co czytałem na forum i słyszałem od mechaników to nie wolno brykac bez odłączonej lambdy. Można się ciężko zdziwić.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 16:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
Na parę km można bez zagrożenia się pokusić-tak jak mówiłem, tylko w celu sprawdzenia czy jest jakaś różnica. Zresztą to będzie widać prawie od razu. Nie mówię tego jako laik od siebie, robi tak mój znajomy, zresztą b. dobry mechanik-elektronik :) Sam jeździłem i nic sie nie zruchało

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: