A ja wam odpowiem po co osłania sie chłodnice.
O ile w przypadku gdy termostat jest ok to rzeczywiście to nie ma sensu, to jednak gdy w aucie jest uszkodzony termostat to podczas jazdy w zimie (zwłaszcza na trasie) silnik sie nie dogrzeje i wtedy pomaga zasłonięcie chłodnicy. Przy czym należy zasłonić ok 1/2 do 2/3 chłodnicy pozostawiając odsłoniętą na szerokosci prawie całego wentylatora (by w przypadku zbyt wysokiej temperatury wentylator miał gdzie "wydmuchnać" gorące powietrze).
Uszkodzenie termostatu widać juz po wskazówce temperatury silnika: jesli przy jeżdzie w mieście temp. wynosi ok 90 stopni C a po wyjeździe z miasta i rozpędzeniu sie troche (chłodnica jest bardziej owiewana przez zimne powietrze) temperatura spadanie nieraz nawet do ok 60-70 stopni to znak ze termoztat jest uszkodzony. Przy bardzo niskich temperaturach nawet w miescie nie osiagniemy 90 stopni. No i wtedy pomaga przysłonięcie chłodnicy (lub wymiana termostatu

).
Mam nadzieje ze troche wyjasniłem.
Pozdrawiam