.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 23:34:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Falujące obroty A4 1.8 125KM 95' ADR
PostNapisane: 13.lut.2006 17:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Może ktoś miał podobny problem. Jechałem samochodem i odpuściłem gaz - mimo wszystko silnik nadal pozostawał na wysokich obrotach przez sekundę. Powtórzyło się to kilka razy aż dojechałem do mety. Gdy się zatrzymałem zauważyłem że silnik bez dodawania gazu ma obroty na poziomie 1700 obr/min. Co więcej co 3-5 sekund obroty same wzrastają do ok. 2300obr/min.
Codziennie parkuję pod chmurką, jeżdżę na Vervie 98 5km do pracy i spowrotem. Między dojazdami samochód stoi na mrozie. Akumulator mam nowy od miesiąca.

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Ostatnio edytowano 13.lut.2006 20:48:55 przez seb-k, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 18:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 20:06:32
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Tez zdażyły mi się takie czary u ojca w A4 tez 1.8 ADR. Samochodzik stał na dworqu kilka dni i dokladnie tak samo sie dzialo 1700obr do 3000tys ale po rozgrzaniu silnika i powtórnym zapaleniu wszytko wruciło do normy, to coś hyba z ssaniem, tak jakby jakies wilgoci zlapalo... mrozy robią swoje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 20:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Odłączenie klemy "-" na 5 minut nie pomaga. O samochód generalnie dbam . Żebym go jeszcze chociaż cisnął to miałby powód żeby się psuć. Ale jeżdżę spokojnie i wciskam gaz mocniej tylko na równych prostych nawierzchniach.

Proszę , pomóżcie :-(

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 21:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 20:06:32
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Podepnij pod VaGa może coś pokaże...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 21:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Jutro podjadę do diagnostyków. Pewnie mnie skroją - szlag trafił planowane wydatki.
I jeszcze jedne objaw: przejechałem się samochodem ponownie:
Po odpaleniu auto chodzi spokojnie, powoli obroy sobie wzrastają z 1100 do 1500. Lekkie dotknięcie gazu włacza tryb falowania 1500-2100 obrotów. Podczas jazdy falowanie nie ustępuje ale jest znacznie wolniejsze. Jadę samochodem bez kladzenia nogi na gazie - nawet pod górę na 2-jce. Zwolnienie gazu nie skutkuje przez 1-2 sekundy. Potem jest jakby zdławienie i znów powoli przyśpiesza.
Tak jakby wtrysk miał chorą prostatę ;) ... zdołowało mnie to niezmiernie... od piątku 13-tego gorszy jest zawsze poniedziałek 13-tego.

ps. Jeden plus - gaz jest bardzo czuły. Gdy go naciskam samochód idzie jak nigdy dotąd. Na trójce boksuje na suchym asfalcie. Minus- silnik szybko się nagrzewa, obroty szybko wskakują na 4000-5000... aż strach gazu dotykać.

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 00:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
VAG mówi że mój samochód jest świetny i zdrów jak koń. JAAASNE...
Po wyłaczeniu przepustnicy obroty wróciły do normy i nie falują. Po włączeniu podczas zapalonego silnika, jeśli gaz był wcześniej wciskany obroty znów zaczynają falować. Spalanie na mieście to 20litrów :( ... mechanik mówi żebym się przejechał nim jeszcze z dwa dni to może coś na wagu wyjdzie bo usterka jest świeża. Akurat musiałem pojechać w trasę.
Kolenym plusem było to że w zasadzie pojechałem bez wciskania gazu całą trasę bo mgła była... co ciekawe spalanie zrobiłem rekordowo niskie ok 6 litrów - ciekawe co on palił :?:
Mechanik straszy mnie zmieną przepustnicy - mówi że ją przeczyści ale to raczej nie pomoże - napsikał do niej wcześniej jakiegoś środka bez wyciągania. Domniemam że dokładniejsze czyszczenie dotyczyło silniczka krokowego. Z tego co wiem te silniczki z reguły się nie syfią.
Co więcej nie gwarantuje, że zmiana przepustnicy pomoże.
Nowa przepustnica podobno 1500 zł oryginał - znalazłem na szrocie za 250zł :/

ps. Pozostaje mi się jedynie pocieszać, że jadąc w lecie na urlop 2000km będę mógł sobie zamontować obecną zepsutą - to mi niższe spalanie wyjdzie.

Kur... :zly: chciałbym to już naprawić bo spać nie mogę... która to godzina?

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 00:14:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Jeszcze wczesnie ;) . Sproboj przeprowadzic adaptacje przepustnicy. Info znajdziesz w wyszukiwarce wpisujac adaptacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 06:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Tak tak ... próbowałem już domowych sposobów znalezionych na forum:

1. Włączenie stacyjki i nie dotykanie niczego przez 6 sekund
2. Odpięcie klemy "-" na 5 minut z wajchą od świateł do góry
3. Przejechanie ponad 50-ciu km (przejechałem 140)

Jeszcze czytałem o przejechaniu 200km ... zostało jeszcze 60 (mam nadzieję że nie znajdę postu w którym okaże się że trzeba przejechać 300 :) bo już nie mam gdzie jeździć)

Rano przez minutę po odpaleniu auto zachowywało się jak przed usterką, gazowanie nie włączało mechanizmu falowania... potem znów się zaczęło... :/

ps. jeszcze pozostała mi adaptacja VAGIEM- ale nie wiem czy diagnosta juz tego nie robił...

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 07:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Nie wiecie czy da się sprawdzić wejściowy sygnał do przepustnicy oscyloskopem aby rozpoznać czy to ona fałszuje czy może sterownik wariuje...? Jeśli jak to gdzie powinienem szukać odpowiedniego przewodu?

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: bez teamtu
PostNapisane: 17.lut.2006 02:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
To standardowy temat w audi 1.8 ja u ojca srednio co kilkadziesiat tys musze to naprawiac to wina przepustnicy ale nie zadnego silniczka krokowego tam nawet nie zagladaj tylko broblem jest wewnątrz otworu na sciankach przepustnicy zbiera się osad z oleju i paliwa co powoduje że powieżchnia w miejscu przylegania klapy przepustnicy a jej obudowy nie jest szczelna i nawet jak jest zamknieta łapie lewe powietrze naciskasz gaz puszczasz obroty spadają ale za chwile znów wzrastają i zaczyna się falowanie. Przepustnice trzeba zdemątować i wymyć w środku czysta benzynką w miejscach przylegania klapy oraz ośkę drosselklappy żeby się nie przycinała później to najlepiej przedmuchać powietrzem i oskę w miejscu mocowania spryskać WD-40 zamontować i musi działać.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 07:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Samochód już na chodzie. W sumie to nie znalazłem na forum takiego przypadku. Do tej pory w innych przypadkach brudna przepustnica powodowała spadki obrotów z 900-500. U mnie auto samo zwiększało obroty na jałowym do 2300. (ach jak sobie przypomnę te spojrzenia kierowców stojąc na światłach - wyglądąło to tak jakby podjeżdżał gościu, który chce się z nimi ścigać).

Tak czy inaczej... diagnosta przeczyścił przepustnicę ale nie chciało pomóc. Adaptacja się nie wgrywała. Przeczyścił silniczek krokowy, który jak ocenił -specjalnie mocno brudny nie był) i to pomogło. Samochód chodzi lepiej niż przed awarią. Kamień z serca... w końcu się wysypiam.

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 16:18:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Zuch klubowicz, sam sobie zadaje pytania i sam odpowiada :diabel:
Pozdrawiam i życze bezusterkowej eksploatacji. :peace:

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2006 13:29:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
:) tak ... to dziwne samemu sobie odpowiadać ;) - ale pomyślałem, że komuś kiedyś może przydać się ta odpowiedź, żeby nie pytać ponownie o to samo.

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2006 16:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 00:43:28
Posty: 63
Lokalizacja: Konin
seb-k napisał(a):
:) tak ... to dziwne samemu sobie odpowiadać ;) - ale pomyślałem, że komuś kiedyś może przydać się ta odpowiedź, żeby nie pytać ponownie o to samo.


I masz racje. :)
Pozdrawiam

_________________
A4 1.8 20V ADR + LPG sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2006 17:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 20:06:32
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
ooo to bende i ja musiał taki zabieg zrobić... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron