.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 20:25:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silniki 2.2 5V - pare pytan
PostNapisane: 20.lut.2006 12:38:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 12:29:55
Posty: 2
Jako nowicjusz i z marka audi slabo obeznany pytam - interesuja mnie silniki 2.2 5v - zdaje sie ze takie byly w 80-tkach lub 90-tkach na poczatku lat 90-tych. Chcialbym zasiegnac info o: rodzajach - turbo czy bez, naped przedni? Montowane byly chyba wzdluznie? Wtrysk czy gaznik? Ma ktos moze rysunek-zdjecie takiego silnika wraz ze skrzynia? Chodzi mi o punkty mocowan, tak silnika jak i skrzyni. Przydalyby sie tez wymiary. A po co mnie to? Roi mi sie w glowie chytry plan, na razie w teorii, ale od czegos trzeba zaczac. Zabrzmi to moza jak bluznierstwo, ale - w wartburgu 353 silnik byl co prawda 3-cylindrowy, ale tez wzdluzny. Miejsca w komorze silnika jest sporo, wiec czemu nie zrobic takiego autka w stylu lat 70-tych (chromy, nikle itd), tyle ze z sercem mocniejszym, lepszymi hamulcami i zawieszeniem? Warbi to auto ramowe - po zdjeciu nadwozia mozna z rama zrobic wszystko. Pomijajac koszty - chcialbym zasiegnac informacji o takim wlasnie silniczku. choc i przykladowe ceny takiego ukladu tez by sie zdaly...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 12:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Witaj,

Pomysł dobry ale czy nie lepiej byłoby za te same pieniądze kupić jakieś Audi 80: B1'nkę '72-'78 (coraz mniej spotykany model) czy B2jke '78 - '86 (ich jest więcej) i doprowadzić je do idealnego stanu? One też miały chromy i po remoncie na pewno będą pięknie się prezentowały. Ja bym tego Warczyburga zostawił w spokoju a jeśli już to bym go próbował przywrócić do dawnej świetności bo to był bardzo dobry samochód w pewnym okresie.

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 13:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
-> silnik 2.2 to nie 5V tylko R5, czyli 5 cylindrów w rzędzie.
-> jesli interesują Cie wolnossace 5-cio cylindrówki, wpisz w wyszukiwarke http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php
oznaczenia silników: KV, NG, NF, KX ( wszystkie 10V)
-> jesli szukasz 2.2 T to wpisz: MC lub KG (silniki 10V) lub 3B, AAN lub ABY (silniki 20V)
-> przy niskiej wadze warczaka bez quattro tego projektu nie widze w przypadku silników T

I jeszcze raz- uzywaj szukajki, znajdziesz wszystko n/t

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 13:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 12:29:55
Posty: 2
poszukam. przynajmniej wiem czego szukac. co do turbo - faktycznie, trzeba by duzo zmieniac. warciak faktycznie wazy kolo tony, wiec moze byc za malo. ale zwykle 2.2 - wyglada i brzmi kuszaco. a mi chodzi o auto, ktorego nikt nie ma, wyglada niepozornie a wrecz na orginal, a tak naprawde bestyja - do ucierania nosa. Jednego z 1972 juz mam i jego zostawie w orginale, ale jest sporo autek w neizlym stanie za male pieniazki - zawsze lepiej takiego uratowac przed zyletkami dajac nowe zycie niz pozwolic na zmarnowanie. a blachy, tak nadwozia jak i ramy z lat 70-tych to naprawde solidna robota. znalazlem na allegro cos takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86214970 , mocowanie samego silnika blizniaczo przypomina tego w 353 - po bokach 2 lapy, skrzynia ma inne, ale majac rame na wierzchu mozna dorobic. pomysl mi sie coraz bardziej podoba... dzieki za info, jakbym mial jeszcze watpliwosci zapytam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 14:31:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli chcesz wrzucach silnik 10V pieciocylindrowe bez turbo to proponuje celować w jednostki na gazniku! bedzie duzo prosciej bo nie ma nadmiaru komputerow sterujących i trudnego w naprawie wtrysku K-jet mechanicznego. Osiagi takie same.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: