Na temat różnic pomiędzy rozrządami 1.9TDI niewiele ci powiem, niemniej przy wymianie dobrze wymienić wszystko, do czego się dokopało po zdjęciu paska. Oczywiście bez szaleństw typu pompa paliwa
W 1Z pompa wody nie chodzi na pasku rozrządu (tak jak w 2.5 TDI) i zawsze można niewielkim nakładem rozbierania wymienić ją kiedy indziej.
U mnie wyglądało to tak (czerwiec 2005r.):
- pasek rozrządu (Conti) - 70,-
- napinacz rozrządu (Litens) - 145,-
- rolka mała rozrządu (Ina) - 85,-
robocizna: 150,-
- sim. przód wału (Kaco) - 10,-
- koło żebate wału korbowego (HP) - 70,-
- śruba centr. wału korbowego (Org) 6,-
- sim. wałka rozrządu (Kaco) - 10,-
- sim. wałka pośredniego - (Kaco) - 10,-
- oring wałka pośredniego (Org) - 5,-
- uszcz. pokrywy zaworów (Reinz) - 70,-
- pasek MICRO alt. (Conti) - 40,-
robocizna: 30,-
Dodatkowo ustawili mi kąt wtrysku (konieczne przy zmianie rozrządu) i przejrzeli całość + 90tys. gwarancji (przy corocznej kontroli kogoś z zakładu).
Jeżeli chodzi o koło zębate ze śrubą, to konieczność wymiany wyjdzie po rozebraniu i obejrzeniu... Warto się przygotować na ten wydatek ale nie musi okazać się on konieczny.
Nie warto oszczędzać na simeringach. Koszt niewielki, a jak zaczną cieknąć, to znowu całość trzeba będzie rozebrać...
No i oczywiście po zdjęciu pokrywy zaworów co najmniej nie jest wskazane zakładanie spowrotem tej samej uszczelki.