.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 23:30:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana wtrysków w 1Z na 028 130 201 T lub 038 130 201 A
PostNapisane: 05.mar.2006 02:22:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Tak się zastanawiam kto wymienił jeszcze wtryski i jakie ma odczucia?.

Jak zabrać się do wymiany świetnie opisał kolega tmark:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=24190

Dodam tylko, że wyciągnięcie cylinderków pod uchwyty - 028 103 316 A
jest dość kłopotliwe.

Dobrze jest też zaopatrzyć sie gniazdo 1J0 973 722, ale można też
przylutować przewody od wtrysku sterującego.

Kupienie:
przewody wysokociśnieniowe:
cylinder 1 - 028 130 301 F
cylinder 2 - 028 130 302 F
cylinder 3 - 028 130 303 G
cylinder 4 - 028 130 304 D
4 szt. cylinderków pod uchwyty - 028 103 316 A
4 szt. śrub mocujących uchwyt M8X50 - +N 010 350 6
w serwisie lub innym sklepie jest praktycznie nie możliwe
i drogie. Proponuję udać się na szrot lub do kogoś kto zajmuje się
handlem silnikami używanymi, ja taki znalazłem koło. Dębicy.

Wtryski można zastosować od silników AFN, AHF lub ASV.
Zastosowałem te ostatnie, moje były 246bar.

028 130 201 T 190/300bar AFN
028 130 201 S 190/300bar (sterujący) AHF
028 130 201 TX 190/300bar (sterujący) AFN
038 130 201 A 220/300bar ASV
038 130 201 E 220/300bar (sterujący) ASV

Autko fajnie ciągnie, ale cudów to nie ma, może mam takie wrażenie
bo jeździłem brata autem A4 1,8T (AEB) 150 kucy.
Przejechałem około 2000 km, wprawdzie nie sprawdzałem ile
dokładnie pali, na pewno tyle ile mu wleję :-) , jednak wydaje mi się,
że w jeździe miejskiej pali znacznie więcej, natomiast na trasie tyle samo
co wcześniej lub nawet mniej. Powód jest prosty więcej koni hmm...
więcej siana potrzeba :diabel: (ON).
Co do samej jazdy różnica jest spora, zwłaszcza pomiędzy 2500-4000.
W mieście mniej zauważalna na trasie bardziej oraz ciut ciszej (bardziej miękko) pracuje.
Na drugim biegu poniżej 1000 obr/min jazda jest możliwa, bez szarpania :D
i takie tam. Dawki wtrysku nie zmieniałem. Wydaje mi sie że sofcik przydałby się.
Stare wtryski nie były zle sprawdzałem na testerze, jednak w nowych nie można
było ON "złapać" (tej mgły) poleciała gdzieś sobie :-)
Tylko czy warto wpakować w starszy samochód 1000 zeta,
to nie wiem może lepiej kupić A4?

Jedna rzecz mnie martwi ktoś pisał mi wczesniej, że na moje dolegliwości
wtryski pomogą, jednak tak się nie stało, bez włączenia świec żarowych trzeba
troszke pokrecić, aby zapalił. Spróbuję wymienić jeszcze zaworek przed filtrem
paliwa. Do tego jadąc w piątek spróbowałem vmax, jakoś nie bardzo chciała dojść
do 180 km/h, ktoś tu mnie pokłamał :/ .
Może trzeba zrobić to -> http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 09:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
U mnie wymiana starych (dobrych) wtrysków 1Z-towych na nówki blaszki ASV dała +14KM i 30Nm sprawdzone na hamowni przed operacją i po . Wrażenia dobre lecz jeszcze lepszy kop aucie dał program diagtronika :diabel:
pozdr....PiotruS

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 10:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Jaki masz sterownik w swojej niuni

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 11:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Mam starego kompa gdzie ograniczeniem jest pomiar ciśnienia doładowania, ale co nie oznacza iz mozna go również ładnie podciagnąc co daje wraz z wymianą wtrysków BARDZO pozytywne wrażenie jak na tak starego kondona :)
Sterownik to 8A0 907 401B (BOSCH 0 281 001 185)
pozdrawiam

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 23:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Masz nowego :diabel: kompa.
Ja mam 8A0 907 401.
Własnie mam soft i to kilka wersji do 8A0 907 401B,
ale wydaje mi się że sprzętowo różni sie on od 8A0 907 401
i 8A0 907 401A, które są identyczne, za wyjątkiem softu.
Dlatego szukam zdjęć. Może to nie zbyt profesjonalne
rozwiazanie jednak na inne nie mam kasy :-(
Ciekawe jak jest ze spalaniem po zmianie.

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 11:35:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
PiotruS napisał(a):
Mam starego kompa gdzie ograniczeniem jest pomiar ciśnienia doładowania, ale co nie oznacza iz mozna go również ładnie podciagnąc co daje wraz z wymianą wtrysków BARDZO pozytywne wrażenie jak na tak starego kondona :)
Sterownik to 8A0 907 401B (BOSCH 0 281 001 185)
pozdrawiam


Miałeś rację niezłego kopa daje.

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron