.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.cze.2025 19:07:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG 90] '91 ,urzadzenie do ham. po lewej stronie glo
PostNapisane: 07.kwi.2004 23:07:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam, jakis czas temu pisalem o dziwnych stukach w silniku, fachowcy mowili ze to troche nietypowe ale obstawiaja popychacze chydrauliczne, zreszta przebieg 190tys i tak kwalifikowal je do podmianki. Wlasnie je wymienilismy. O dziwo dalej jest to samo :galy:

Ale gdy zdjalem pokrywe zobaczylem, ze na walku rozrzadu jest dodatkowa krzywka ktora popycha tloczek ktory wychodzi z urzadzenia przykreconego do glowicy po lewej stronie, cos od hamulcow, jest do niego odgalezienie z przewodu pomiedzy kolektorem ssacym a servo. Jestem prawie pewny ze stuki pochadza od tego urzadzenia.

Czy ktos spotkal sie kiedys z czymś podobnym? Jak to urzadzenie dziala? Jak je naprawic?

Z gory wielkie dzieki za wszystkie podpowiedzi!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2004 06:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
to urządzenie nazywa sie wacum pompa.....miałem to samo u siebie zrobiłem głowice i dalej stukało..........krzywka ta o której piszesz popycha taki sworzeń długi na ok 10 cm...jest on wyrobiony i ma luzy.....dlatego albo należy wytoczyc nowy sworzeń albo kupic od innego audi....w sklepie nie kupisz a w serwisie jest to cholernie drogie......u dilera w lubinie wogóle w katalogu nie mieli takliej części...pozdrawiam....ja wytoczyłem i chulałem hohohohoh ;)

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2004 07:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jakie dokladnie wymiary powinien miec ten sworzen? W tym zurzytym nie zauwarzylem poprzecznych luzow, co najwyzej moga byc wzdluzne.
Czy to jest tylko wałek?, czyu potrzebne beda jakies naciecia?

lightmen, czy u ciebie tez tak bylo, ze stuk pojawial sie czasami? nie stukalo ciagle.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2004 08:20:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi o pompę podciśnienia. Tak się jakoś składa, że mam taką od motorku NG, ale nie wiem czy jest sprawna. Jak coś to PW ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2004 11:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
Lukasik napisał(a):
jakie dokladnie wymiary powinien miec ten sworzen? W tym zurzytym nie zauwarzylem poprzecznych luzow, co najwyzej moga byc wzdluzne.
Czy to jest tylko wałek?, czyu potrzebne beda jakies naciecia?

lightmen, czy u ciebie tez tak bylo, ze stuk pojawial sie czasami? nie stukalo ciagle.


Takie same objawy jakie piszesz......jak samochód rozgrzany ....lekka przygazówka......i takie tam. nie zawsze stukało ale częściej stukało jak nie ......ten wałek wydaje takie dźwięki bo krzywka go nie popycha tylko w niego stuka ...............a powinien mieś długość taką żeby nie stukało.....a luzy to tylko wzdłużne ...dlatego że zmieniła sie długość wałeczka........kup albo wytocz nowy i przestanie....zobaczysz jaki bedziesz zadowolony........ja tak miałem :diabel:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 14:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2006 10:06:10
Posty: 81
Lokalizacja: białystok
witam u mnie w a4 1.9tdi też coś jakby brzęczy i już z tym nie daje wytrzymać pojawia się to podczas przyśpieszania na 4 i na 5 biegu od 1900 do 2200 obr/min i znika.Zauważyłem że gdy podczas przyśpieszania leciutko wcisne hamulec to nie ma tego brzęczenia,dodam jeszcze że na postoju nic nie słychać.Może ktoś z białegostoku chciałby tego posłuchać i mi pomóc w diagnozie to byłbym bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 21:00:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Taki sworzeń do pompy vacum kosztuje w serwisie około 60zł do VW transportera, w Audi jest podobny, w transporterze wytrzumuje około 50 000km. Stukające pompy vacum w szczwgólności w Audi, VW, Volvo to norma przy takim przebiegu, w Volvo 2.3 diesel zaczynają stukać nawet po 90 000km. Lepiej jest kupic nowy w serwisie(a podobną są już tańsze zamienniki) bo używany zaras padnie a dotaczany to jak ktoś źle zrobi to może rozwalić pompe a nawet wałek rozrządu. A co do kształtu t nie jest to idealny walec tylko ma wyszlifowaną lekko jedna strone. U mnie też mi zaczyna czasem stukać i zamiast kupować drogi sforzeń przeszlifuje lekko stopke pompy :)

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 06:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Popychacz do kupienia w ASO jego nr 075 145 307. Koszt około 100zł
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 15:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 496#260496
Taka moja rada. Mi pomogło a warto spróbować.
EDITED
Już nie poczytacie bo mi posta usunięto z powodów regulaminowych pomimo, że post został napisany 6 miesięcy temu i wtedy jeszcze obowiązywał inny regulamin!!!!!!!!!!!!!!


Ostatnio edytowano 20.kwi.2006 22:40:58 przez flavios, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 15:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2005 08:24:09
Posty: 23
Lokalizacja: Stare Pole
Hmmm....mi tez to stukalo....w sumie to lekko sie pocilo....w jednym z naszych polskich wspanialych warsztatow (MALBORK) 3 razy uszczelniali, az w koncu pojechalem do takiego starszego mechaniora (na emeryturce juz). Rozlozyl pompe na czesci, przeczyscil, nasmarowal, odprawil gusla i porzadnie zlozyl to do kupy. Teraz ani nie stuka, ani nie przecieka. Za calosc zaplacilem 30zl. Sadze, ze po prostu czasami potrzeba dobrego fachowca.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: