.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 06:19:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1,8 JN] Regulator wyprzedzenia zapłonu a MOC
PostNapisane: 18.kwi.2006 15:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:26:47
Posty: 7
Lokalizacja: Konin
Cześć, napiszcie proszę czy zepsuty ciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu ma ISTOTNY wpływ na przyśpieszenie i moc. Moje auto jest zmulone i słabo wkręca sie na obroty, mechanik stwierdził że w/w regulator jest zeputy i że to on może mieć taki wpływ na osiągi. Troche części już wymieniłem które niby mogły psuć przyśpieszenie i nic,to może to. Sprawne :kat, lambda, ciśnienie na wtryskiwaczach odpowiednie; Nowe kopułka, rozdzielacz, świece, wymiana uszczelki pod głowicą, filtr powietrza.Od razu po wymianie uszczelki pod głowicą miał super kopa, ale chodził tylko na gazie.Wyregulowali go/było słabe ciśnienie na wtryskach/ i owszem odpala i chodzi wzorowo na benz i gaz ale życia w nim nie ma :D .......Pomóżcie

_________________
1,8 JN, 90KM + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 18:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 14:12:56
Posty: 33
Lokalizacja: Węgorzewo
Napewno ma wpływ, jak pękł mi przewód podciśnienia z regulatora to ledwo jechałem. Lepiej to napraw.

_________________
Audi 80S B3 JN 1,8
P.S. Od grudnia 2006 - młodszy specjalista ds demontarzu pojazdów Hi Hi ale wczoraj szef mnie wq... i mam w d... taką pracę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 18:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:26:47
Posty: 7
Lokalizacja: Konin
Dzięki Jamaz. U mnie przewód jest ok bo jak go zdejmę i przegazuję a przewód zatkam palcem to zasysa. Jak sprawdzić czy ten podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu faktycznie siadł,nie chce znowu pakować kasu na próżno

_________________
1,8 JN, 90KM + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 19:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 21:05:45
Posty: 8
Lokalizacja: Chruszczobród
Witam cię Piotrek jeżeli masz fotkę tego regulatora to go zamieść na forum bo ja też mam JN i wiem że ten silnik jest zmorą dla mechaników (wysypało się już trzech) objawy są podobne, silnik muli, pływa na wolnych obrotach a zimny dławi przy dodaniu gazu, efekt motyla to dokładne określenie tych silników, bardzo będę wdzięczny za pomoc, napisz czy naprawa tego regulatora pomogła twojemu JN-owi

_________________
B3 KE-Jetronic 1,8 JN 90r old silver


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 20:15:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ja walczyłem z JN przez 5 lat a efekt był taki żę b-2 75 KM lepiej się zbierała . sprawdzone zostało wszystko a jak ne jeżdziła tak nie jeżdzi do diś a możę to tak ma .to najbardziej mulaste auto jakie miałem .

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 22:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 14:12:56
Posty: 33
Lokalizacja: Węgorzewo
Jak sprawdzić? W czasie pracy silnika na wolnych obrotach jeśli zdejmiesz przewód silnik powinien trochę inaczej pracować a w czasie jazdy być strasznie zamulony. Co do tego jak sprawdzić czy dobrze reguluje to trzeba do meczanika i sprawdzić ustawienia zapłonu na różnych prędkościach obrotowych. Aha, przypomniało mi się, że kiedyś w golfie syf zapchał mi tłumik i miałem zero mocy itp (mechanik dwa dni siedział i sprawdzał cały samochód aż doszedł i to przypadkiem)

_________________
Audi 80S B3 JN 1,8
P.S. Od grudnia 2006 - młodszy specjalista ds demontarzu pojazdów Hi Hi ale wczoraj szef mnie wq... i mam w d... taką pracę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:26:47
Posty: 7
Lokalizacja: Konin
Zdjęcie regulatora wstawie na forum wieczorem. To mały element z boku aparatu zapłonowego. Jest tam membrana gumowa która się skończyła podobno. Sprawdza sie tak,że się zakłada cienki gumowy wężyk i dmucha -jak wchodzi powietrze to jest niesprawny/dzisiaj rzmawiałem o tym z mechanikiem/

_________________
1,8 JN, 90KM + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 11:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u kolegi sprawdzalismy tak: trzeba zdjac kopulke z przewodami zaplonowymi. Podlaczyc jakąś rurkę do tego podcisnieniowego badziewia z boku aparatu i zassać, w srodku powinien ruszac sie mechanizm z czujnikiem halla, na pewno nie powinien sie zacinać itp.

poza tym przyspieszaczem, dobrze byloby ogolnie ustawić zapłon.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 20:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:26:47
Posty: 7
Lokalizacja: Konin
Edmund1975 napisał(a):
Witam cię Piotrek jeżeli masz fotkę tego regulatora to go zamieść na forum bo ja też mam JN i wiem że ten silnik jest zmorą dla mechaników (wysypało się już trzech) objawy są podobne, silnik muli, pływa na wolnych obrotach a zimny dławi przy dodaniu gazu, efekt motyla to dokładne określenie tych silników, bardzo będę wdzięczny za pomoc, napisz czy naprawa tego regulatora pomogła twojemu JN-owi


Zapłon jest dobrze ustawiony teraz bo był przyśpieszony o 1 ząbek, wydaje mi się że teraz ciszej chodzi silnik

_________________
1,8 JN, 90KM + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 11:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 10:02:10
Posty: 59
Lokalizacja: Łódź
Nie znam silnika ale znam ogólną zasadę działania regulatora podciśnieniowego.
Działa TYLKO w zależności od aktualnego obciążenia silnika. Innymi słowy jeśli silnik pracuje na biegu jałowym lub gdy jedziesz ze stałą prędkością ze stałym obciążeniem to on nie pracuję. Zadziała gdy pojawi się wzniesienie lub gdy (teoretycznie) podczas równej jazdy dożucisz mu ładunku.
Zadziała (zmieni kąt wyprzedzenia) gdy przy równych obrotach zmienia się nagle obciążenie. Cześć.

_________________
B-4 TDI 94r. Snieżno biała.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: