.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.cze.2025 20:56:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ewidentny samozapłon ! i co z tym fantem???
PostNapisane: 08.lis.2004 09:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 11:48:55
Posty: 18
Hej,

Szanowni koledzy, mam nastepujacy problem w swojej staruszce B2 '85 1,6. gaznik. wiec kiedy juz sie zatrzymam i wrzuce na 'P' ;)) wylaczam silnik zdarza sie tak ze ON DALEJ PRACUJE ale jak silnik diesla. stuka i trzesie calym autem no i w koncu gasnie...
nic sie poki co od tego nie dzieje - auto jezdzi normalnie ale nie chcialbym przeciagnac gumy...
wiadomo ze to samozaplon mieszanki ale jak go zlikwidowac??? moze pomoze cos jak dodam ze mam klopoty z wolnymi obrotami /ksiazka serwisowa do B2 juz w drodze :)) /.

dodatkowo prosze o podpowiedz w dziedzinie oleju. przede mna pierwsza wymiana /przy uruchomieniu slychac troche szklanki pop./ ktora jak mam nadzieje pomoze na kilka rzeczy. czytalem archiwum ale raz ze troche zagmatwane to szukanie a dwa ze tak naprawde nikt nie pisze o tak starych autach jak moje... chcialbym nalac jakis lepszy olej ale wiem ze syntetyk moze narobic niezlego balaganu. prosze zatem o rzetelna porade.

pozdrawiam serdecznie. jak zawsze ;)

mateusz/wrocław

_________________
when shit becomes valuable, the poor will be born without asses


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 10:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
mam ten sam problem z samozaplonem czasami :/

Sprobuj zmienic stacje paliw ;), albo przestaw zaplon

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 10:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
sprawdz regulacje zaplonu i skontroluj stan swiec zaplonowych czy nie maja nagaru ktory potrafi spowodowac wlasnie samozaplon

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 11:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam ustawiony zapłon na gaz i jak mykam na benzynie to mam to samo. Szczególnie po ostrzejszej jeździe jeżeli odrazu próbuje zgasić silnik. U mnie pomaga jak silnik pochodzi chwile na wolnych obrotach.

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 23:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Samozapłon występuje przy przestawionym zapłonie. Ustawcie i powinno pomóc. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 00:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2004 14:34:20
Posty: 51
Lokalizacja: gdynia
mam ten sam problem swiece nowe, przewody tez wieczorkiem jak przelanczam na benzynke i gasze go to czasami jest samozaplon, slyszalem ze moze to byc nagar na tlokach??

_________________
Audi 100CD'84 1.8DS+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 01:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Jeżeli wszystko jest OK w czasie jazdy, a samozapłon jest tylko podczas gaszenia to problem jest z gaźnikiem. Na 100% mialem kiedyś B2 z gaźnikiem.
Problem polega w zależności od gaźnika na sterowaniu elektrozaworu gaszenia. Jeżeli to jest 2E2 to problem jest ze sterowaniem z przekaznika elektrozaworu pociśnienia ktory steruje natomiast położeniem przepustnicy. W chwili gaszenia przepustnica musi się na około 5s. zamknąć całkowicie zeby silnik nie dostawal paliwa a wiec i samozaplonow.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 18:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
tak właśnie jest też to przerabiałem w 2e2

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 23:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2004 14:34:20
Posty: 51
Lokalizacja: gdynia
Karli napisał(a):
Jeżeli wszystko jest OK w czasie jazdy, a samozapłon jest tylko podczas gaszenia to problem jest z gaźnikiem. Na 100% mialem kiedyś B2 z gaźnikiem.
Problem polega w zależności od gaźnika na sterowaniu elektrozaworu gaszenia. Jeżeli to jest 2E2 to problem jest ze sterowaniem z przekaznika elektrozaworu pociśnienia ktory steruje natomiast położeniem przepustnicy. W chwili gaszenia przepustnica musi się na około 5s. zamknąć całkowicie zeby silnik nie dostawal paliwa a wiec i samozaplonow.


Masz moze jakas lekture do tego gaznika??

_________________
Audi 100CD'84 1.8DS+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 23:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ten gażnik jest dokładnie opisany w książce sam naprawiam audi 80 autor: H.R.Edzold oprócz tego ukazała się książka tytuł chyba: gazniki pierburg.....i tu oznaczenia miałem tę książkę ale ją sprzedałem mojemu mechanikowi od większych robót .poszukać trzeba w księgarniach w necie też gdzieś widziałem te dwie pozycje oprócz tego była też książka układy wtyskowe k -jetronic dość dokładnie opisująca cziałanie i regulacje

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 09:11:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
1/ w/g mnie gaźnik i zapłon o ile z zapłonem to nie jest problem zrób to sam , to z gaźnikiem radzę po moich doświadczeniach znaleźć mechaniora z sercem ciężko o takich teraz kupa cwaniaczków popytaj się w swojej okolicy kto gdzie był i ryzyk fizyk gazniki należą do deczko upierdliwych ja dopiero za 3 razem dobrze trafiłem
2/ do autek ze słusznym przebiegiem tylko minerał ewntualnie jak szklanki nadal cykaja i żre olej to uszczelnić silnik i wymiana szklanek no ale tutaj to kasa bubu http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... ght=#51081
ps :napisz który model gaźnika masz to zeskanuje z ksiażki do napraw kanciaków i pchne na emila
ftp dla wybranych emil też :)

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 17:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Ksiązki musiałbym poszukać.
Znając markę to masz gażnik pierburg 2E2. Bardzo zmyślny gaźniczek i częśćiowo sterowany takim przekaźnikiem ktory jest pod pokrywą liczników. Ten przkażnik odczytuje prędkość obrotową silnika na podstawie sygnały z cewki zapłonowej i powyżej chyba 1800obr/min, podaje napięcie na elektro zawór na gaźniku. Wowczas to podcisnienie "wciąga do końca" sworzeń zderzakowy przepustnicy, ktora zamyka sie do końca i tak następuje faza hamowania silnikiem jezeli w czasie jazdy /czuc to na pedale gazu/ lub faza gaszenia gdy wyłączasz silnik. Po zgaszeniu silnika sworzeń musi jeszcze przez jakies 3s pozostac calkowicie schowany - to jest warunek zeby nie bylo samozaplonow podczas gaszenia.
Dodatkowo ten gaznik ma autoamtyczne ssanie, automatyczna regulacje podwyzszonych wolnych obrotow i oczywiscie wszysto dziala mechanicznie jak na porzadny gaznik przystalo - dopuki cos sie nie nawali.
Sam zakladalem kiedys taki gazniczek do mojego B2 i walczylem ze sterowaniem tego ustrojstwa.
Sprawdz i napisz co stwierdziles
Powodzenia.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 23:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2004 14:34:20
Posty: 51
Lokalizacja: gdynia
quark777 napisał(a):
1/ w/g mnie gaźnik i zapłon o ile z zapłonem to nie jest problem zrób to sam , to z gaźnikiem radzę po moich doświadczeniach znaleźć mechaniora z sercem ciężko o takich teraz kupa cwaniaczków popytaj się w swojej okolicy kto gdzie był i ryzyk fizyk gazniki należą do deczko upierdliwych ja dopiero za 3 razem dobrze trafiłem
2/ do autek ze słusznym przebiegiem tylko minerał ewntualnie jak szklanki nadal cykaja i żre olej to uszczelnić silnik i wymiana szklanek no ale tutaj to kasa bubu http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... ght=#51081
ps :napisz który model gaźnika masz to zeskanuje z ksiażki do napraw kanciaków i pchne na emila
ftp dla wybranych emil też :)


Ja mam Pierburg 2E, jakbys mial jakis opis to bym Cie bardzo prosil o przeslanie na maila. Z gory dzieki ;)
pozdrawiam

_________________
Audi 100CD'84 1.8DS+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2004 23:13:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2003 08:20:20
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Ja też stawiam na elektrozawór, który powinien "zamknąć" się po wyłączeniu stacyjki :)

_________________
2002->2007- Audi 80 B2 YN '79
2007->------- Audi 80 B3 PM '89
2009->------- Audi 80 B2 JN '85
Obrazek
mail admin@tkaudi.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2004 23:22:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Picek napisał(a):
Ja też stawiam na elektrozawór, który powinien "zamknąć" się po wyłączeniu stacyjki :)

Fajnie by było, ale jeżeli to 2E2 to niestety elektrozaworu w tym gaźniku nie ma.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 13:08:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 11:48:55
Posty: 18
dziekuje wszystkim za sugestie i porady.
oczywiscie o samozaplonie z winy przestawionego zaplonu mowy byc nie moze kiedy zaplon jest wylaczony... czy sie myle :)
natomiast nagar na tlokach to fakt ze moze to powodowac. problem w tym ze dostaje benzyne. sprobuje zatem spowodowac zeby nie dostawal tak jak to radzicie.
co do regulacji gaznika to narazie kupilem syf w spreju co to czysci z sila wodospadu. jak wyczyszcze i podokrecam wszystkie te podkladki i dalej beda obroty szalec to juz nie wiem o co chodzi.

hej.

mateusz

_________________
when shit becomes valuable, the poor will be born without asses


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: