.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 16:37:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 11:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
[quote="wowo"]Z tym kocem grzejnym to różnie. U mnie ciśnienie tyle że N2O :D w normalnych warunkach pogodowych waha sie w okolicach 600PSI by po około 25min używania kocyka grzewczego osiągnąc 1200PSI. Oczywiście ciśnienie i dzie non stop w góre i trzeba tego pilnować, lub zopatrzyć sie w zaworek ciśnieniowy.[/quote]

łojezu.
Albo masz kocyk ktory grzeje ponad 300 st Celcjusza..
Albo masz zrąbany czujnik cisnienia.

To proste -
przy założeniu, ze objętośc jest stała
( a butla Ci sie nie kurczy... nie?)
jesli cinienie wzrasta 2 razy
to temperatura TEZ musi wzrosnac 2 razy
... ale mierzona w Kelvinach... (0st Celcjusza to 273 Kelviny...)

"Praw fizyki Pan nie zmienisz...." (c) Dudek...

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 11:45:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cataztrof napisał(a):
wowo napisał(a):
Z tym kocem grzejnym to różnie. U mnie ciśnienie tyle że N2O :D w normalnych warunkach pogodowych waha sie w okolicach 600PSI by po około 25min używania kocyka grzewczego osiągnąc 1200PSI. Oczywiście ciśnienie i dzie non stop w góre i trzeba tego pilnować, lub zopatrzyć sie w zaworek ciśnieniowy.


łojezu.
Albo masz kocyk ktory grzeje ponad 300 st Celcjusza..
Albo masz zrąbany czujnik cisnienia.

To proste -
przy założeniu, ze objętośc jest stała
( a butla Ci sie nie kurczy... nie?)
jesli cinienie wzrasta 2 razy
to temperatura TEZ musi wzrosnac 2 razy
... ale mierzona w Kelvinach... (0st Celcjusza to 273 Kelviny...)

"Praw fizyki Pan nie zmienisz...." (c) Dudek...


tzw. przemiana izochoryczna ale wydaje mi się iż tutaj trzeba wziąć
poprawkę że w butli jest mieszanina fazy ciekłej i gazowej i proporcje
się zapewne zmieniają...

swoja drogą niezłe ciśnionko... 1200 psi to około 80atm, czemu 40 nie wystarcza?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 11:49:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
maciu napisał(a):

http://www.elektromechanika.waw.pl

ja szukałem kogoś kto ogarnia sekwencje OMVL

czekam aż wpadniesz na spota



Hmm. Zadzwonilem. Nie wiem z kim rozmawialem.
Gosc myslal ze 2.2turbo to 4 cylindrowy silnik.

Gosc twierdzi ze na zwyklym reduktorze (takim
co daje 1.8 - 2.2 bara na wyjsciu) to ma hulac...

Na moje pytanie "jak?" pochichotał i nie umiał nic powiedzieć...

Na moje pytanie co bedzie jak w kolektorze
bede mial wyższe cisnienie niż cisnienie gazu
powiedzial ze bedzie dobrze LOL

Na moje ponowne pytanie - co bedzie jak turbina
dmuchnie 1.2-1.3 bara co da w efekcie
2.2-2.3 bara w kolektorze....
powiedzial (LOL) ze wszystkie auta z turbina tak dmuchaja....
LOL

Powtarzam - nie wiem z kim rozmawialem....

Ale swojego auta bym im nie oddał bo gosc
a) nie ma pojecia o silniku o ktorym mowa
b) nie mysli i nie rozumie prostych pytan
c) twierdzi ze standardowy OMVL bedzie dobry
a wystarczy sprawdzic wydajnosc wtryskow
zeby dojsc do wniosku ze trza je wymienic na wieksze...
(sa 40KM/ cylinder.. do V8 ok ale do 5 cyl 220 KM - to mało...)
d) najwyrazniej zgazowal kilka 1.8T
gdzie turbinka daje minimalne doladowaniei sie
tym strasznie podniecil i mysli
ze w 5 garowym 2.2T z doladowaniem 1.2 w serii
tez mu bedzie gralo......

To taka weryfikacja na szybko....

Polecam pod rozwage

Sam - powiem szczerze - znalazlem po prostu
gazownika ktory:

a) wie, co wie a czego nie wie
b) mysli
c) nie jest odporny na wiedze
d) zainteresowal go temat i wciagnal sie i sam pomaga szukac
reduktorow (juz 2 zmienione, nowy 3bar w kolejce..) pomp,
wtryskow odpowiednich... i nie zdziera zbytnio...

Pozdrawiam

Łukasz W.

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 11:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
maciu napisał(a):
tzw. przemiana izochoryczna ale wydaje mi się iż tutaj trzeba wziąć
poprawkę że w butli jest mieszanina fazy ciekłej i gazowej i proporcje
się zapewne zmieniają...



Ano zmieniaja sie. Nie wiem jak jest w podtlenku,
ale w LPG przy cisnieniu 8bar (tyle pompa na stacji pompuje)
wszystko jest ciekle.. dlatego moga na litry mierzyc.

W butli w zasadzie TEZ jest ciekle.

A termodynamika jest taka sama dla wszystkich płynów.
Nie upieram sie ze wyliczenia sa dokladne i zawsze efekt bedzie taki.
Ale daja wyobrazenie o procesie i o mozliwych efektach.
Pozdrawiam

Łukasz W.

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 12:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cataztrof napisał(a):
To taka weryfikacja na szybko....

Polecam pod rozwage

Sam - powiem szczerze - znalazlem po prostu
gazownika ktory:

a) wie, co wie a czego nie wie
b) mysli
c) nie jest odporny na wiedze
d) zainteresowal go temat i wciagnal sie i sam pomaga szukac
reduktorow (juz 2 zmienione, nowy 3bar w kolejce..) pomp,
wtryskow odpowiednich... i nie zdziera zbytnio...

Pozdrawiam

Łukasz W.


no miał wziąc kase jak będzie hulać ;)

daj namiar na swojego

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 14:30:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ciśnieniomierz mam oki. To są fakty. Przy ciśnieniu 600PSI strzał N2O zma kiepski efekt. Najlepsza jego wydajność jest włanie przy 1100-1200PSI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 15:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
wowo napisał(a):
Ciśnieniomierz mam oki. To są fakty. Przy ciśnieniu 600PSI strzał N2O zma kiepski efekt. Najlepsza jego wydajność jest włanie przy 1100-1200PSI.


konczmy ten offtopic

Przemyśl to sam.
IMHO Cos tu jest nie tak.

Albo odkryles fajne zrodlo energii....
Albo masz pomiar cisnienia nie tam gdzie myslisz ze masz
Albo rzeczywiscie kocyk grzeje 200-300 stopni..
Albo fizyka ma punkt nieciaglosci w okolicach Twojej butli z N2O
;)

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 16:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wowo a miałeś założonego blosa on nie ogranicza tak jak mikser kanału dolotowego.oprócz tego ciekaw jestem jak gazownicy poradzili sobie z podwójnym torem sterowania w v-6 .jak znam życie sygnał pobrali tylko z jednej sondy a czasy wtrysków poszły się j.....

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: gazowc !
PostNapisane: 10.sie.2005 17:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Po co gazujecie niunie tym chlamem II gen. A gazowac III gen. przelicz kase na wachę i zobaczysz czy się oplaci.

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 18:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
własnie w większości przypadków chodzi o kasę auto o wart 12 -14 tyś i do tego inst - sekwencja za 4-5 tyś do tego nie prwidłowo założona bo nie wszystkie obsługują dwa tory sterowania jakie są w v-6

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 20:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
zibimarco co chciałeś wnieść do tematu?

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2005 13:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:08:33
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
[quote="maciu]
tzw. przemiana izochoryczna ale wydaje mi się iż tutaj trzeba wziąć
poprawkę że w butli jest mieszanina fazy ciekłej i gazowej i proporcje
się zapewne zmieniają...

[/quote]

I tu przychodzi pora, żeby wyjasnic cos w temacie
podgrzewania butli z lpg w celu uzyskania wiekszego cisnienia

Przyjdzie mi nieco odszczekac tez kategorycznych,
bo okazuje sie ze efekt moze byc widoczny, a
co wiecej niebezpieczny....

http://www.agaz.pl/artykuly.php?ktory=6

w skrocie - ze wzgledu na zmiane fazy
z lotnej na ciekla efekt moze byc spotegowany
i khem khem - nieoczekiwany - np
przy 22 barach otworzy sie zawor bezpieczenstwa
i auto zacznie dymic gazem.....
i to ten optymistyczny wariant

Co wiecej - wrazliwosc rozwiazania
"z podgrzewaniem" jest tak duza na warunki zew
ze bez odpowiedniej automatycznej kontroli
(termostacik z cisnieniomierzem) to jednak bym
nie polecal ;)

_________________
S4 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2005 17:59:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
po za tym nie do wszystkich autek można założyć sekfencję :( jak masz mechaniczny wtrysk to zapomnij !!! tam co najwyżej 3 gen czyli ciagły wtrysk gazu możesz zapodać

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 07:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Dred napisał(a):
po za tym nie do wszystkich autek można założyć sekfencję :( jak masz mechaniczny wtrysk to zapomnij !!! tam co najwyżej 3 gen czyli ciagły wtrysk gazu możesz zapodać


jak pijesz do cataztrofa to looknij na jego sygnaturkie ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 09:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
cataztrof napisał(a):
Na moje ponowne pytanie - co bedzie jak turbina
dmuchnie 1.2-1.3 bara co da w efekcie
2.2-2.3 bara w kolektorze....
powiedzial (LOL) ze wszystkie auta z turbina tak dmuchaja....
LOL



Tak dla sprostowania, bo od pierwszego swojego postu mylisz pojęcia... Jeżeli turbina dmuchnie Ci 1.2-1.3 bara, to da Ci to w kolektorze 1.2-1.3 bara. To co pokazuje Ci komputer to ciśnienie absolutne, czyli -1 bara do + 1.2-1.3 bara. Ciśnienie 2.2-2.3 w kolektorze, to turbosprężarka wielkości wiadra Ci zapewni i całkowita przebudowa silnika i osprzętu.

Dred - do mechanicznego 4ta generacja podejdzie ale z emulatorami. W Wawie jest firma, która to zakłada. Paździoch ma włąśnie instalację od nich.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 09:59:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kefir200 napisał(a):
cataztrof napisał(a):
Na moje ponowne pytanie - co bedzie jak turbina
dmuchnie 1.2-1.3 bara co da w efekcie
2.2-2.3 bara w kolektorze....
powiedzial (LOL) ze wszystkie auta z turbina tak dmuchaja....
LOL



Tak dla sprostowania, bo od pierwszego swojego postu mylisz pojęcia... Jeżeli turbina dmuchnie Ci 1.2-1.3 bara, to da Ci to w kolektorze 1.2-1.3 bara. To co pokazuje Ci komputer to ciśnienie absolutne, czyli -1 bara do + 1.2-1.3 bara. Ciśnienie 2.2-2.3 w kolektorze, to turbosprężarka wielkości wiadra Ci zapewni i całkowita przebudowa silnika i osprzętu.

Dred - do mechanicznego 4ta generacja podejdzie ale z emulatorami. W Wawie jest firma, która to zakłada. Paździoch ma włąśnie instalację od nich.


nie myli, moze tego w posctach nie widac... kwestia tutaj jest czy cisnienie
gazu za parownikiem jest podawane absolutne czy nie.... pewnie nie
bo po co komu jeszcze ten dodatkowy bar...

ktos zna takie dane jak ile paliwa musi być wtrysnięte w silniku 2.2
przy 6krpm?
paliwo jest podawane pod cisnieniem około 4 bar do jakiego doładowania
to wystarcza?

chodzi o to o ile cisnienie paliwka musi przewyzszac cisnienie w kolektorze
/cylindrze żeby zostala wtrysnieta odpowiednia ilosc paliwa przy max obrotach (krótki czas)?

moze z gazem to juz nie jest problem z cisnieniem gazu tylko z bewzladnoscia wtrysków/odlgeloscia od kolektora/cylindra??

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 15:03:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
nie nie piłem do niego bo czytam uważnie i wiem że on ma S :)
po za tym nigdy nie słyszałem nie widziałem i nie spotkałem się aby ktokolwiek coś wiedział a tym bardziej zakładał sekwencję do mechanicznego wtrysku

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 19:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Witam po pierwsze to ani 2.2T lub 2.8 nie jest silnikiem do spokojnej jazdy tylko do konkretnego śmigania a jak ktoś chce sobie pomykać to są diesle , a nie wyścigi na propanbutanie totalna porażka tak uwarzam kupując 2.2t lub2.8 nawet niemyśle o załorzeniu gazu . A tak na marginesie to w Mysłowicach CZEKRAM zakłada do 2.8 gaz BRC / 2generacja na mikserze z samolotem i poteżnym reduktorem/ i wymienia puszke plastikową na metalową sam widziałem jakaś firma im to robi i dają gwarancje że chodzi za 2.3tyś i co powiecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 19:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

do szwagier
2,8 w c4 to rzeczywiscie potwornie szybkie autko buheheheh :P
co drugie japonskie GTI objezdza to i na przyspieszenie i na v-maxa :P

polacy totalnie wszystko potrafia spier***c i wszyscy o tym wiemy
a wiekszosc polskich instalatorow gazu naprawde nie wie na jakiej zasadzie to wszstko działa dostali instrukcje jak to zmontowac i tyle

silnik 2,8 to typowy niemiecki zamulony silnik
(zamulony czytaj: nie wykorzystujący potenciału czytaj dalej" ma byc bez awaryjny)
z dobrym dołem i środkiem i słąba górą
idealny silnik do gazowania
oczywiscie od 3 gen w zwyz albo 2 na blosie (wymiana układu zapłonowego)

to ze ciebie (szwagier)stac na jazde na pb nie znaczy ze innych stac
i tak wiekszosc czasu masz ponizej 3 tys oborotw czyli tam gdzie nawet na 2 gen dynamika jazdy jest wzglednia porownywalna

na 2 gen gazuje sie silniki dobrze do 100KM powyzej spadki mocy sa bardzo duze

co do 2,2 T nie znam sie na tych silnikach ale nie wierze zeby bylo ponad 2 bary rzeczywiste pompowane na seryjnym programie ciekawe jakie paliwo musiałbys miec

co nie znaczy ze cisnienie doładowania nie ma negatywnego wpływu na wtryskiwany gaz

wtryskiwacz nie otoworzy sie jezeli na zew panuje wieksze cvisnienie niz wew wynika to z jego budowy(nie jestem na 100% pewien)

co do rozszerzalności cieczy to
"
Przyrost objętości cieczy zależy od rodzaju cieczy i jej objętości początkowej.
"

sama instalacje wtrysku gazu mozna zmienic po miedzy samochodami :P
czyli kupując do jedengo autka mozna ja przemotowac do innego
chyba ze jest jakies ale to głębszy temat

pozsrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 20:13:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Ja miałem już BMW e36 325is rasowana to miało kopo a zajechałem MITSUBISHI 3000gt miałem golfa gti 1.8 16v totalny złom niemiecki Japoński to jest dobry ryż a nie samochody Miałem okazje sie przejechać S8 na NOSIE człowieku niewiem czy samolot przy starcie by to pokonał na przyśpiecha.


Ostatnio edytowano 07.wrz.2005 21:12:04 przez szwagier, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: