Wicie tak czytam i czytam i wszyscy macie po trochu racji.!
Bo tak w te 220km/h w 1.8 wierze.. ale trzeba tu zaznaczyć kilka szczegółów.!!
po pierwsze i najważniejsze 1.8 to gażnik a nie wtryski.!!!! a wiec Vmax może mieć wiekszy.! po drugie brak kataloizatora.!!!! po trzecie mniejsza waga.!!!
Do tego dobra gurka i brak sumienia kierowcy moze dać Vmax 220 (biedny silnik jakie to już musiało mieć obroty.)
Zejde troche z marki.. w swoim życiu mialem 3 polonezy.! począwszy od 1.6 GLE
potem 1.6 GLI Abimex i 1.6 GLI BOSCH ciągle to ten sam silnik i ta sama buda.!! czyli zmiany konstrukcyjne można wykluczyc, opory itp..
pirwszy zamykał szafe 180km/h do osiagniecia drugi z wiekimi bulami 170km/h trzeci to juz był mół do potegi 150km/h to to już chciało wyskoczyć z pod maski.! jak widziecie im postep techniczny był wiekszy tyk kurde osiągi spadały.. z ciekawostek raz jedyny w Niemczech na autobanie szlifujac gary za mercedesem wskazówka staneła nam pionowo w dół ale to było 5 km z górki może niemocnej ale zawsze to z górki czyli wyliczając coś koło 200km/h dodam że coś takiego tylko udało mi się zrobić pierwszym gażnikowym polonezem.! ale był uba poldek 200 kurde normalnie do ginesa powinni nas zapisać oczywiście prędkość licznikowa... aa te oczy gościa z merola poprostu szczeny na podłodze szukał jak go poldas wyprzedzał przy naddzwiekowej.!!!:D:D:D tu nalezy jeszcze dodać że to było na niemieckim paliwie.

zanzczyć nalerzy jeszcze coś poldka nieogranicznału obroty bo 180km/h to było jakieś 5,5 tys takze moc go tu blokowała nie obroty.
W audi skrzynie biegów są tak zestrojone że Vmax to jest również max obrotów silnika.

moje 2.6Q poszło maxymalnie 230km/h ale to było z lekkiej górki na prostym odcinku autostrady potrafi rowno ciągnąc 220km/h i to też jest początek czerwonego pola brotomierza także wszystko zgodnie z fabryką.!
Zapominacie tu taż o jednej ważnej kwesti... dane fabryczne to Vmax jaki potrafi samocód osiągnąc na prostym odcinku drogi przy pełnym ociążeniu.!
czyli zgodnie z normą ilośc ludzi zgodnie z homologacją liczona jako osoba-75kg + 50kg bagażu i to jest Vmax.. jeśli wasze furki lecą ponad fabryczny Vmax to nieoznacza że trafił wam sie jakiś ponadprzecietny egzęplaż.!!! załadujcie auto normowo i sprawdzcie powiem wam że mało który samochód dojdzie do Vmax przy prawidłowym ociążeniu.
Następna kwestia to przeciążalność silnika przy wtryskach komputer niepozwala na przeciązanie dawkując paliwo tak aby niebyło zabogate co oczywiście ma odbicie w osiągach, przy gażniku tego niema ciągnie ile może i nic tam nie pilnuje zeby nie było zabogato a co zatym idzie osiągi mogą być wyższe niź powinny. W takim przypadku pozostaje tylko kwestia obrotow silnika i dlatego w przeszłości przekręcenie silnika było poważnym problemem bo dało się to zrobić dlatego ktoś wymyślił odciecie zapłonu.!! Obecnie wtryskowe silniki mają takie sterowanie że ich przeciążanie praktycznie niewystępuje ile by niewciś na gaz to komputer podejmuje decyzje ile oktualnie paliwa dostanie silnik. przy gaźniku po gwałtownym wciśnieciu gazu robilismy mocny prysznic silnikowi dając mu wieciej niż potrzebuje i to znacznie.
porównywanie osiągów silników gaznikowych i wtrysków w taki sposób jak to robicie jest bezsensowne bo zawsze wyjdzie wam ze stare b3 bedzie szybsze od b4 nawet z większym silnikiem wynika to oczywiście z postępu technologicznego niestety dodanie komputerów i wtryskiwaczy niepoleprzyło dynamiki silników a emisje spalin.! do tego jeszcze dochodzi zwiekszająca się waga samochodu i to dość znacznie co w efekcie daje kiepskie wyniki i potrzebe montowania takich silników jak 2,6 i 2,8 w autach sredniej kalsy co wcale nie robiło z tych samochodów bolidów.
Chcecie potwierdzienia .? spróbujcie sie ścignać z Golfem I 1.8 GTI ciekawe czy ktoś wygra..????
pewnie dopiero S-ka mu da rade...

:D:D:D
to tyle mam nadzieje że troche rozjaśniłem wam pojęcie dlaczego macie takie a nie inne Vmax.