.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 15:40:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czy da sie sprawdzić samą lambde??
PostNapisane: 20.lut.2005 14:29:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
interesuje mnkie cxzy da sie sprawdzić samą lambde czy dzała czy nie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2005 14:35:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak
podlaczasz miernik pod sonde i na pracujacym sioniku w zaleznosci od obrotow napiecie powinno wahac sie od 0,2 do 1 V

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2005 14:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
a czy jak odłącze wtyczke od sądy to powinna nadal pokazywać napięcie??bo mam problem jak odpale samochód to bardzo szybko gaśnie a jak odłącze wtyczke to chodzi, i wtedy mógł bym zbadać napięcie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2005 14:44:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to podlacz miernik zanim odpalisz ... ale jezeli tak sie dzieje to zaczalbym od podpiecia innej sondy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2005 15:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
sama sona nie generuje duzego napiecia, ale jej zasada polega na pobudzaniu jej przez komputer silnika prostokatem. Ze sterownika masz rowne 0,5V a sonda zmienia ta wartosc w takt pobudzania jej. Napiecie sie zmienia i wolny miernik pokaze srednia wartosc ktora bedzie w granicach 0,5V (co nam nic nie mowi o sondzie czy dziala), a szybki miernik bedzie pokazywal zminy (na przyklad metex jakis tam ladnie plywa). Najlepszym sposobem aby dobrze sprawdzic sonde jest podlaczenie cyfrowego oscyloskopu (analogowy tez moze byc). Widac wszystko ladnie i pieknie - to czego multimetr nie pokaze. Ale multimetr wystarczy do zgrubnego sprawdzenia co i jak. Najwazniejsze jest sprawdzic czy po odlaczeniu sondy i wlaczeniu zaplonu mamy 0,5V z komputera (wiemy ze nie jest rabniety kabeldo komputra), oraz druga sprawa to sprawdzenie czy jest napiecie grzania sondy. Zdarza sie ze zlacze grzania zostanie zalane woda (czy to z zewnatrz czy z uszkodzonego weza) i zlacze sniedzieje, a tym samym nie ma przeplywu pradu.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 09:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Najlepiej podpiąć VAG i tam masz blok danych właśnie dotyczący sondy i można zobaczyć w jakich granicach zmienia sie napięcie sondy i można to zobaczyć na wykresie czy reaguje i jak szybko i jak nie działa to błedy będa i też to zobaczysz :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: