.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 20:19:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: temp plynu+temp oleju(C4/A6 2,5TDi 140KM)
PostNapisane: 16.maja.2005 07:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Jak koledzy u was wygladaja te wskazania?

U mnie:
temp plyny chlodzacego zawsze na sztywno 90C (bez wzgledu na okolicznosci przyrody)
temp oleju
ok 69C gdy sie turlam nieszczesliwy :/ z rana do pracy przy temp ot ok 3-7C
ok 72C gdy sie turlam szczesliwy :D po poludniu z pracy przy temp. ot. ok 20C
ok 78-80C gdy jade zajebiscie szczesliwy polywac :diabel: po pracy lub w weekend na zalewie autostrada z v-160 przy temp. ot. ok 20C.

odczyt z fotela kierowcy!!! :): bo jak spojrze na wprost wskaznika oleju (face to face)to troche sie zmienia. Myslicie ze audi uwzglednilo blad paralaksy?

Jakie sa dopuszczalne widelki na temp. plynu chlodzacego i oleju?

pozdro

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 10:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
moze wypowiedza sie rowniez koledzy z innymi motorami?
przejrzalem archiwum i czesto wspomina sie o wlasciwej temp plynu tj-90C ale ad oleju niewiele jest i z duzym rozstrzalem st.C

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 11:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
2.8 V6
- płyn 88-92st w upalne dni w korkach dochodzi do 100st
- olej normalna jazda 90-100st, po pałowaniu okolce 110st może ciut więcej :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 12:11:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
wowo napisał(a):
2.8 V6
- płyn 88-92st w upalne dni w korkach dochodzi do 100st
- olej normalna jazda 90-100st, po pałowaniu okolce 110st może ciut więcej :diabel:


Znajomy ma rowniez 2.8 V6 i u niego wskazania sa takie same jak u mnie. 90C-plyn, 70-olej

W serwisie pan udzieli mi info ad mojej swinki TDi:
temp plynu ma byc zawsze 90C.
temp oleju w upalne dni moze nawet do 120C.

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 12:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
wowo napisał(a):
2.8 V6
- płyn 88-92st w upalne dni w korkach dochodzi do 100st
- olej normalna jazda 90-100st, po pałowaniu okolce 110st może ciut więcej :diabel:


Znajomy ma rowniez 2.8 V6 i u niego wskazania sa takie same jak u mnie. 90C-plyn, 70-olej

W serwisie pan udzieli mi info ad mojej swinki TDi:
temp plynu ma byc zawsze 90C.
temp oleju w upalne dni moze nawet do 120C.

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 14:58:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
dużo zależy od wlanego oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 18:34:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ares - skad tak dokladny odczyt temperatury oleju masz?
u mnie temp silnika niezaleznie od temp zew i jazdy w trasie czy w miescie wynosi 92 deg C a oleju na pierwszej nieopisanej kresce ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 07:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
ares - skad tak dokladny odczyt temperatury oleju masz?
u mnie temp silnika niezaleznie od temp zew i jazdy w trasie czy w miescie wynosi 92 deg C a oleju na pierwszej nieopisanej kresce ;-)


Wkoncu jestem magazynier i miarke mam w oku hy hy :diabel:

A tak na powaznie droga dedukcj ;-) i doszedlem do wniosku ze ta nieopisana kreska to 70C.
Troszke przed (0,5mm) przyjolem ze -69C
Wiecej niz troszke (1mm) za - 72C
Ciut wiecej niz troszke za (1,5-2mm) 78-80C :peace: ;-)

ale zdecydowanie wskazowka z kreska maja sie ku sobie bo wiekszosc czasu trzymaja sie raze i oby tak zostalo :diabel:
pozdro

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 07:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
ares - skad tak dokladny odczyt temperatury oleju masz?
u mnie temp silnika niezaleznie od temp zew i jazdy w trasie czy w miescie wynosi 92 deg C a oleju na pierwszej nieopisanej kresce ;-)


Wkoncu jestem magazynier i miarke mam w oku hy hy :diabel:

A tak na powaznie droga dedukcj ;-) i doszedlem do wniosku ze ta nieopisana kreska to 70C.
Troszke przed (0,5mm) przyjolem ze -69C
Wiecej niz troszke (1mm) za - 72C
Ciut wiecej niz troszke za (1,5-2mm) 78-80C :peace: ;-)

ale zdecydowanie wskazowka z kreska maja sie ku sobie bo wiekszosc czasu trzymaja sie raze i oby tak zostalo :diabel:
pozdro

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 13:28:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2005 21:03:58
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
U mnie jest jakoś dziwnie porąbane. Temperatura silnika tylko dwa razy podskoczyła do 90 stopni podczas 4 miesięcznego używania niuni. Mój ociec jest z wykształcenia inż mechanik i uważa że termostat jest spier..olony ale koleś w warsztacie który robił mały przegląd wciskał nam że te silniki tak mają i w zasadzie zawsze są nie dogrzane. Powiedział że jeśli w zime w środku jest ciepło i łatwo sie nagrzewa to jest ok. CZy to prawda??? bo u mnie strzalka dochodzi do ostatniej kreski (z tych trzech obok siebie na samym dole) co jeszcze nie mają skali:) a olej jest spoko (tak mi sie wydaje ale dobrze nie pamiętam)

_________________
Audi c4/a6 94/95r Avant 2,5tdi 140ps. Niemiecka precyzja :)
Toyota Auris 1.6 2013r Dynamic (do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 14:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
miki008 napisał(a):
U mnie jest jakoś dziwnie porąbane. Temperatura silnika tylko dwa razy podskoczyła do 90 stopni podczas 4 miesięcznego używania niuni. Mój ociec jest z wykształcenia inż mechanik i uważa że termostat jest spier..olony ale koleś w warsztacie który robił mały przegląd wciskał nam że te silniki tak mają i w zasadzie zawsze są nie dogrzane. Powiedział że jeśli w zime w środku jest ciepło i łatwo sie nagrzewa to jest ok. CZy to prawda??? bo u mnie strzalka dochodzi do ostatniej kreski (z tych trzech obok siebie na samym dole) co jeszcze nie mają skali:) a olej jest spoko (tak mi sie wydaje ale dobrze nie pamiętam)


moze masz tak jak u mnie, ze cos nie tak jest z samym wskaznikiem. Zerknij na klimatronik (kod 51 :D znam na pamiec haha) i zobacz czy faktycznienie osiaga 90C. u mnie wskaznik na desce chodzi jak chce czasem jest ok i dociaga normalnie do 90C czasm stoi jak wryty na lewej stronie.

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temp plynu+temp oleju(C4/A6 2,5TDi 140KM)
PostNapisane: 17.maja.2005 14:20:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
ares2,5TDi napisał(a):
Witam
Jak koledzy u was wygladaja te wskazania?

U mnie temp. płynu jest zawsze na środku skali, czyli 90 st. C, ale to dlatego, że ten wskaźnik ma tzw. "dead range" na środku, czyli ma się nie ruszać w określonym przedziale temperatur (np. 80-95 st. C). Odczyt temperatury cieczy z klimatronika w tym czasie pokazuje różnie - od 82 st C do 90-kilka.

Temp oleju: od 80 st C. przy spokojnej jeździe do około 95 st C. przy ostrej. (jeżdżę na 0w-30)

Cytuj:
Myslicie ze audi uwzglednilo blad paralaksy?

Podobno tak. Przynajmniej tak mi mówił jeden koleś odn. zegarów w A4.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 14:25:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Kolego ares2,5TDi wiesz ze mozesz kasowac swoje posty ?
Wiec jak CI wyjda 2 takie same to ten drugi mozesz osobiscie skasowac aby oszczedzic miejsca w bazie i na laczu ?
PS. Moderator tez moze :peace:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 06:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
[quote="mq"]Kolego ares2,5TDi wiesz ze mozesz kasowac swoje posty ?
Wiec jak CI wyjda 2 takie same to ten drugi mozesz osobiscie skasowac aby oszczedzic miejsca w bazie i na laczu ?

Zauwazyelm ze czasami rzeczywiscie pojawiaja sie dwa posty poczym w ktrotkim czasie jeden znika. Doszedlem do wniosku ze pewnie siakas sztuczna inteligencja w automacie ma to w swoim zakresie czynnosci sluzbowym wiec nie chcialem jej pozbawiac roboty bo ciezko dzisiaj na rynku pracy. ;)
No ale skoro tak sie maja okolicznosci przyrody to bede o tym pamietal.
:diabel:
Ps
Chyba kandyduje do tytulu najwiekszego balaganiarza na grupie :P

Pozdro

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 06:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
sampek napisał(a):
miki008 napisał(a):
U mnie jest jakoś dziwnie porąbane. Temperatura silnika tylko dwa razy podskoczyła do 90 stopni podczas 4 miesięcznego używania niuni. Mój ociec jest z wykształcenia inż mechanik i uważa że termostat jest spier..olony ale koleś w warsztacie który robił mały przegląd wciskał nam że te silniki tak mają i w zasadzie zawsze są nie dogrzane. Powiedział że jeśli w zime w środku jest ciepło i łatwo sie nagrzewa to jest ok. CZy to prawda??? bo u mnie strzalka dochodzi do ostatniej kreski (z tych trzech obok siebie na samym dole) co jeszcze nie mają skali:) a olej jest spoko (tak mi sie wydaje ale dobrze nie pamiętam)


moze masz tak jak u mnie, ze cos nie tak jest z samym wskaznikiem. Zerknij na klimatronik (kod 51 :D znam na pamiec haha) i zobacz czy faktycznienie osiaga 90C. u mnie wskaznik na desce chodzi jak chce czasem jest ok i dociaga normalnie do 90C czasm stoi jak wryty na lewej stronie.


Mozna temp. ponoc domowymi metodami sprawdzic mierzac temp. plynu termometrem z zbiorniczku uwzgledniajac niewielki blad wynikajacy z rzeczywistego pomiaru umieszczonego gdzies tam nizej :)
pozdro

_________________
"świnka" - C4/A6 2,5TDi (140KM) Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 22:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
W mojej C4 woda po jakiś 15 km dochodzi do 90 (wg VAG-a do 91)
Jak nieco popałuję to na chwilkę podchodzi do 94, ale na wskaźniku tego nie odczytam (praktycznie bez zmian)
Olej normalnie jest o włos po lewo od drugiej kreski (kilka km po tym jak się nagrzeje woda) czyli jakieś 94 (?). Po ostrej jeździe z Vmax (220 przez jakieś 5-7 km) woda troszkę za 90, olej pomiędzy 2-gą i 3-cią kreską (na środku, czyli jakieś 110-115)
Leję Castrola GTD 5W40.

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: