.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 00:15:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czyszczenie przepustnicy
PostNapisane: 07.cze.2005 22:11:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
pytanie czysto kontrolne.

Co ile sie powinno wyczyścić przepustnicę?
Jak należy to fachowo zrobić?
Jakie są objawy zabrudzonej przepustnicy?

Dzieki za nfo.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 01:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
ad 1: nie ma reguly co ile trzeba ja czyscic, zalezy to w duzej mierze od jakosci paliwa

ad2: fachowo to w ASO ;-) ja polecam szmatke flanelowa i paste scierna

ad3: najczesciej faluja obroty z powodu nagaru, byc moze moga byc tez inne objawy

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 10:22:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Krzysiek napisał(a):
ad 1: nie ma reguly co ile trzeba ja czyscic, zalezy to w duzej mierze od jakosci paliwa

ad2: fachowo to w ASO ;-) ja polecam szmatke flanelowa i paste scierna

ad3: najczesciej faluja obroty z powodu nagaru, byc moze moga byc tez inne objawy


ad 1 olaboga co Ty piszesz :): od jakości paliwa :): a niby w jaki sposób :?: przepustnica przepuszcza powietrze głównie lub powietrze z gazem jak masz LPG zamontowane z mikserem w dolocie... czyli czystość przepustnicy zależy głównie od tego w jakim stanie i jaki masz filtr powietrza i w jakich warunkach jeździsz , generalnie to nie ma reguły ale jak masz sportową wkładkę albo stożek to licz się z tym że będzie ona często zagnojona...

ad 2. Tu już pojechałeś na maxa :): polecam w takim razie papier ścierny i szczotke druciana :D , a tak serio to żadnych ciernych środków , nawet cifa , benzynka , miękka szmatka i jedziesz do czysta... czynnosć sama w sobie prosta jak mycie garków ale trzeba potem wykonać tzw adaptację przepustnicy VAGiem co juz nie każdy potrafi i nie każdy ma interface...

ad 3 .... nareszcie coś sensownego - potwierdzam najczęściej zasyfiona przepustnica niekożystnie wpływa na obroty biegu jałowego ale wpływa również na moc silnika (powietrze hamuje na syfie ) :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 11:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Lolek, nie olaboga, tylko uswiadomie cie ze jest takie cóś jak normy spalin, a co za tym idzie - recyrkulacja w obrębie dolotu powietrza (tzw.odma) :peace: To wlasnie dzieki jej istnieniu tworzy sie nagar na scianach przepustnicy. Im bardziej zasyfione paliwo tym wiecej bedzie tego nagaru. Wiem z wlasnego doswiadczenia, po 10tys na polskim paliwie zaczely sie problemy z wolnymi obrotami... Co do czyszczenia to nie pojechalem na maxa tylko opisalem jak ja to wykonalem, a poza tym chyba nie widziales reklamy cifa - czysci i nie rysuje ;-) Jezeli chodzi o papier scierny to Masz racje, wcale nie glupi pomysl - uzyc takiego o ziarnistosci 1000 i tez ladnie nagar zejdzie :D Co do adaptacji to po co ja wykonywac jezeli wyjalem korpus przepustnicy z potencjometrem i silnikiem wolnych obrotow w jednej calosci i tylko odpialem wtyczke ze zlacza. Po wyczyszczeniu i wlozeniu na miejsce ustal problem falujacych obrotow a komputer nie pokazuje zadnych bledow.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 12:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Krzysiek napisał(a):
Lolek, nie olaboga, tylko uswiadomie cie ze jest takie cóś jak normy spalin, a co za tym idzie - recyrkulacja w obrębie dolotu powietrza (tzw.odma) :peace: To wlasnie dzieki jej istnieniu tworzy sie nagar na scianach przepustnicy. Im bardziej zasyfione paliwo tym wiecej bedzie tego nagaru. Wiem z wlasnego doswiadczenia, po 10tys na polskim paliwie zaczely sie problemy z wolnymi obrotami... Co do czyszczenia to nie pojechalem na maxa tylko opisalem jak ja to wykonalem, a poza tym chyba nie widziales reklamy cifa - czysci i nie rysuje ;-) Jezeli chodzi o papier scierny to Masz racje, wcale nie glupi pomysl - uzyc takiego o ziarnistosci 1000 i tez ladnie nagar zejdzie :D Co do adaptacji to po co ja wykonywac jezeli wyjalem korpus przepustnicy z potencjometrem i silnikiem wolnych obrotow w jednej calosci i tylko odpialem wtyczke ze zlacza. Po wyczyszczeniu i wlozeniu na miejsce ustal problem falujacych obrotow a komputer nie pokazuje zadnych bledow.


po pierwsze primo to nie jestem mocny w sprawie odmy ale nie widze związków między zasyfionym paliwem a odmą :galy: według mnie odma jest to najprościej mówiąc odpowietrzeniem układu korbowotłokowego żeby nie wytważało się tam nad- czy podciśnienie... i związek może być ale tylko taki że jak jest padnięty silnik (pierścienie , uszczelka pod głowicą , czy pęknięcie) to wtedy może zapodawać olejem z odmy ...ale wciąż nie ma to nic wspólnego z paliwem :):

po drugie primo, to za pierwszym razem czyszcząc środkiem lekko ściernym może nie zauważysz różnicy ale poczyść tak kilka razy to mniemam że jednak usuniesz coś więcej niż tylko nagar a wtedy już pozostaje wymiana przepustnicy . Poprostu to zaje.... precyzyjny element , który można rozstroic nawet jak przegniesz palcem tą blaszkę przepustnicy albo porysujesz i bedzie po zawodach (błedy , falowania itp.)

po trzecie primo , udało Ci się że po założeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy ale wież mi że nie jest to regułą i często po takim czyszczeniu są jeszcze większe wariacje, albo efekt czyszczenia jest tylko połowicznie odczuwalny bo komp bazuje na danych z przed czyszczenia i jeżeli nie przywrucisz mu ustawień pierwotnych to wcale nie musi być lepiej - są modele silników bardzo uczulonych na ten problem i wież mi że nie jest to wyssane z palca czy jakaś wydumka ASO... :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 21:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Widze chlopaki że malo się nie pobiliście.... :diabel:


A tak na poważnie to pytanie padlo gdyż na wolnych obrotach
silnik mi potrafi czasem pofalować sobie - rzadko ale zawsze coś takiego
przeszkadza. Pozatym wcześniej mialem zwykły gaz z mikserem i cały syf
osadził sie zapewne na przepustnicy - zreszta mikser był zamocowany na
takie "szare coś" i niestety ktoś tym posmarował też przepustnice wewnątrz.

Co do odmy to jeden z kolegów ma rację że wpływa poniekad na czystość
przepusynicy - gdyż gazy i opary oleju przedostają się z powrotem do kolektora.

Z przebiegu dyskusji nasuwają się kolejne pytania:

-czym czyścić? benzyna i szmatka czy cif i szmatka? :D
- jak bezpiecznie wymontować przepustnicę i jak to sie robi w a4 1.6?
-adaptacja musi być przeprowadzona na benzynie to wiadomo ale
co wtedy z LPG??? - czy muszę od nowa ustawiać mapę gazową czy stara
sie zaadoptuje do nowych warunków?

Dzieki :)

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2005 07:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
666 napisał(a):
Widze chlopaki że malo się nie pobiliście.... :diabel:


A tak na poważnie to pytanie padlo gdyż na wolnych obrotach
silnik mi potrafi czasem pofalować sobie - rzadko ale zawsze coś takiego
przeszkadza. Pozatym wcześniej mialem zwykły gaz z mikserem i cały syf
osadził sie zapewne na przepustnicy - zreszta mikser był zamocowany na
takie "szare coś" i niestety ktoś tym posmarował też przepustnice wewnątrz.

Co do odmy to jeden z kolegów ma rację że wpływa poniekad na czystość
przepusynicy - gdyż gazy i opary oleju przedostają się z powrotem do kolektora.

Z przebiegu dyskusji nasuwają się kolejne pytania:

-czym czyścić? benzyna i szmatka czy cif i szmatka? :D
- jak bezpiecznie wymontować przepustnicę i jak to sie robi w a4 1.6?
-adaptacja musi być przeprowadzona na benzynie to wiadomo ale
co wtedy z LPG??? - czy muszę od nowa ustawiać mapę gazową czy stara
sie zaadoptuje do nowych warunków?

Dzieki :)


- polecam jednak benzynkę i jakaś delikatna szmatka ,
- do czyszczenia przepustnicy wcale nie trzeba jej wymontowywać wystarczą wprawne ręce , no chyba że chcesz to zrobic idealnie to wtedy kup sobie najpierw uszczelkę pod przepustnicę bo stara zapewne już nie spełni swego zadania
- adaptacja na bęzynie , temperatura silnika powyżej 80 st., brak błędów w ECU, silnik wyłaczony stacyjka włączona i oczywiście
przepustnica czysta

jak masz wtrysk gazu to najprawdopodobniej komp od gazu bazuje na ustawieniach compa fabrycznego od benzyny więc po adaptacji czy to na gazie czy benzynie powinno być ok :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2005 08:40:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
a moze ktos by sie podjal wyczyszczenia przepustnicy u mnie ??

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: