.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lip.2025 05:55:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI 80 B4 2.0E - wół po wymianie paska rozrządu
PostNapisane: 01.wrz.2005 07:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 17:13:48
Posty: 8
Lokalizacja: Białystok
Witam wszystkich,
mam mały problem ze swoją małą B4 2.0. Otóż wymieniłem pasek rozrządu - tzn. wymienił mechanik w warsztacie. Warsztat ponoć sprawdzony, mechanik też. Niby wszystko jest OK, ale auto stało się wołowate, nie ma takiego przyspieszenia jak było wcześniej.
Jak myślicie, co może być przyczyną?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 07:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Może machnoł się o ząbek, albo to Twoje odczucia.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 10:04:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Znak na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła po prawej stronie silnika (widoczny po ustawieniu silnika w GZP),
2. Znak na kole zębatym wałka rozrządu na poziomie krawędzi pokrywy zaworów (patrząc od przodu po prawej stronie - znak jest na kółku od strony silnika, wystarczy zdjąć pokrywę paska).

Jeśli jest inaczej, to mechanik się pomylił.
Pozdrawiam.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 10:17:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
niedawno kumpel w golfie mial identyczny objaw i okazalo sie przestawiony byl o jeden zabek.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 12:30:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Też uważam, że to nieprawidłowo założony pasek - przesunął zęby na którymś kole.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 12:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mały v8 napisał(a):
Może machnoł się o ząbek, albo to Twoje odczucia.

albo o więcej...
...nie zdziw się jak będzie dobrze założony (na znakach) ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 01.wrz.2005 12:54:25 przez Mauzer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 12:53:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli to nie pasek, to moze zle ustawil rozdzielacz zaplonu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 13:14:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 17:13:48
Posty: 8
Lokalizacja: Białystok
dzieki za opinie. Sprawdze znaki i wtedy być może juz bedzie wiadomo.
A różnica jest zbyt duża, żeby to było tylko moje odczucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wół po wymianie paska rozrządu
PostNapisane: 01.wrz.2005 20:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Jeżeli chodzi o wymianę paska rozrządu to przestawienia o jeden ząb to z tym poradziłby sobie kompute, mnie się wydaje, że musiało się coś stać z soną lambda powiązaną z czujnikiem temperatury płynu tym niebieskim. Radzę podłączyć go do komputera w warsztacie. Powodzenia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 20:38:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 18:19:42
Posty: 16
Lokalizacja: kielce
czesiu tu sie z btoba nie zgodze.bo zmienia sie faza rozrzadu i nie ma juz takiego sprezania wiec komputer tego nie zweryfikuje.nie ma takiej opcji.sam w swojej niuni nie raz zmienialem i czesem tak bylo.a czasem wystarczy ruszyc zaplonem.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2005 20:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 18:19:42
Posty: 16
Lokalizacja: kielce
czesiu tu sie z btoba nie zgodze.bo zmienia sie faza rozrzadu i nie ma juz takiego sprezania wiec komputer tego nie zweryfikuje.nie ma takiej opcji.sam w swojej niuni nie raz zmienialem i czesem tak bylo.a czasem wystarczy ruszyc zaplonem.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 12:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
stawiam na 1 zabek do tyłu na wałku

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 12:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 17:13:48
Posty: 8
Lokalizacja: Białystok
witam wszystkich.
okazało się że był źle ustawiony zapłon. Gośc wyregulował i od jest OK.
Przy sprawdzaniu lampą znaki są przesunięte o mniej więcej 12-14 mm. Chyba tak powinno być, bo autko zachowuje sie tak jak wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 13:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Heron, a dlaczego był źle ustawiony zapłon, skoro wcześniej (przed wymianą paska) było dobrze? Przychodzi mi tylko jedno do głowy, bo gość przestawił wałek pośredni o jeden ząbek do tyłu lub do przodu (tak też było u mnie), a teraz Ci przestawił zapłon i niby jest ok., ale czy aby na pewno, bo może się okazać, że oprócz wałka pośredniego masz też przestawiony wał korbowy, a wtedy to nie jest ok. Jak wał jest opóźniony o 1 - 2 ząbki to tłoki z zaworami się nie spotkają, ale na dłuższą metę to nie wiem czy to takie dobre. Pytałem o to w wątku "klepanie silnika" ale niestety nikt nic konkretnego nie napisał :(. W każdym razie Twój mechanior też pewnie poszedł na łatwiznę i zamiast sprawdzić ustawienie rozrządu to Ci zapłon przestawił i jazda (no bo jak mógł się przyznać, że źle pasek założył :( ).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 14:23:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
gosc ci zapomnial o kole od walka gdzie napedzany jest rozdzielaczwysokiego napieca i ci sie przestawil, mysle ze jego naprawa wygladala tak ze poluzowal kopulke i wyregulowal zaplon bo po ciul mial ci ustawiac na punktach jak fabryka dala. (w taki sposub odkrecasz jedna srubke, a jak bys mial ustawiac na punktach to troche wiecej :P bedzie oks.)

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 14:33:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Danek napisał(a):
Heron, a dlaczego był źle ustawiony zapłon, skoro wcześniej (przed wymianą paska) było dobrze? Przychodzi mi tylko jedno do głowy, bo gość przestawił wałek pośredni o jeden ząbek do tyłu lub do przodu (tak też było u mnie), a teraz Ci przestawił zapłon i niby jest ok., ale czy aby na pewno, bo może się okazać, że oprócz wałka pośredniego masz też przestawiony wał korbowy, a wtedy to nie jest ok. Jak wał jest opóźniony o 1 - 2 ząbki to tłoki z zaworami się nie spotkają, ale na dłuższą metę to nie wiem czy to takie dobre. Pytałem o to w wątku "klepanie silnika" ale niestety nikt nic konkretnego nie napisał :(. W każdym razie Twój mechanior też pewnie poszedł na łatwiznę i zamiast sprawdzić ustawienie rozrządu to Ci zapłon przestawił i jazda (no bo jak mógł się przyznać, że źle pasek założył :( ).


Nie jest prawdą to co piszesz.Zapłon wymaga korekty po każdrorazowej ingerencji w zapłon :)
Jeżeli rozrząd ustawiono na znaki żaden zawór nie spotka się "w ciemności" z tłokiem.Wałek pośredni jak sama nazwa wskazuje służy do napędu urządzenia pośredniego a takim jest aparat zapłonowy bądz pompa oleju.Nie jest powiedziane że ma być ustawiony idealnie ,przecież dlatego umożliwiono regulację na aparacie zapłonowym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 17:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Adam ja to wszystko wiem, tylko jeżeli fachowiec przy wymianie paska (przypominam, że coś takiego było u mnie) zamiast ustawiać koła na znaki, zrobił sobie swoje flamastrem to niekoniecznie musiał dobrze utrafić przy zakładaniu nowego paska. U mnie wyglądało to tak, że wałek rozrządu na znaku fabrycznym, wałek pośredni gdzieś w lesie, a wał korbowy opóźniony o 1 lub 2 ząbki. W takim ustawieniu zapłon był ustawiony (tak twierdził mechanik) zgodnie ze znakiem na kole pasowym wału korbowego (+6 st), w wyniku czego totalna kaszana, bo zapłon w stosunku do tłoków niby ok.. a w stosunku do zaworów nie wiadomo jak. Jak już to wszystko wyprostowałem to się okazało, że zapłon mam na 22 st. zamiast 6. Dlatego pisałem, że mechanior zamiast skorygować ustawienie kół (według znaków fabrycznych) poszedł na łatwiznę i przekręcił zapłon, bo łatwiej, a różnicy można nie odczuć od razu, natomiast zastanawia mnie jak to się ma do dłuższej eksploatacji tak ustawionego rozrządu silnika.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 19:01:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Witam moje Audi prawdopodobnie na przestawionym rozrządzie zrobiło 60 tys jutro sie dowiem czy to rozrzad a jak ty masz wymieniony pasek i auto zamuliło to niema innej opcji jak to że to spie.....lił Mój był robiony w ASO AUDI i jest żle, majstrów to mamy boskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2005 07:46:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
heron, sam sobie sprawdz, czy zgadzają cie sie znaki na wale korbowym ze znakiem na wałku rozrządu i bedziesz wiedział czy pasek jest nalozony ok.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2005 08:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
sciagnij obudowe od paska ta gorna i kluczem 19-tka ustaw na plastikowej obudowie wewnecznej na punkcie tam bedziesz widzial ten punkt i jak ustawisz to na dole na wale jest punkt (naciete lekko kolo klinowe od pompy wodnej) i tam tez na plastikowej obudowie powinna byc strzalka u gory) a przy walku rozrzadu powinna byc u gory lecz lekko przesunieta w lewo, jezeli pokrywaja sie te punktu to zawory w pracy z tlokami sa bezkolizyjne tylko masz przestawiony walek od rozdzielacza zaplonu ktory nie jest kolizyjny naszczescie :) przykladowo u mnie tak jest w silniku 2.0 ABT POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: