.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 20:58:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2000 ccm.(jakie roznice w roznych ulozeniach cylindrow)
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Zapodaję temat do rozważań teoretycznych. Przykładowy silnik o pojemności skokowej 2000 cm. sześć. - czterosuwowy. Wersja czterocylindrowa, wersja sześciocylindrowa rzędowa, wersja sześciocylindrowa w układzie V i wersja sześciocylindrowa w układzie boxer - interesują mnie cechy takich silników i warunki eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:21:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
2.0 V6 to chyba tylko mazda robi w MX3 ;-) - chyba nieco za mala pojemnosc jak na V-ke.
2.0 R6 to domena BMW czyli specjalistow od silnikow o charakterze usportowionym i fajnym gangu.
uklad boxera zarezerwowany jest chyba tylko dla subaru i porsche - malo kto eksperymentuje z takim ukladem cylindrow.
ciekawym silnikiem jest 2.0 R5 20V ;-)
moze podaj konkretnych producentow silnika bo takie uogolnienie prowadzi do stereotypow.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Właśnie chodzi mi o ogólne opinie. V 6 ma niżej moment obrotowy, więc generalnie pracuje na niższych obrotach niż rzędówka, z kolei boxer wymaga wysokich obrotów (chyba łożyskowanie-panewki wału) więc za tym powinno iść zużycie paliwa. Ale V-ka jest pewnie cięższa od 5 w rzędzie, a różnica w przebiegu momentu obrotowego juz chyba nie jest tak duża. Ot takie dywagacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 11:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Chyba wszystkie motocykle BMW są w układzie bokser.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 13:58:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Ramon1 napisał(a):
Chyba wszystkie motocykle BMW są w układzie bokser.


Oczywiście te nowsze ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 14:09:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Bilu napisał(a):
2.0 R6 to domena BMW czyli specjalistow od silnikow o charakterze usportowionym i fajnym gangu.

2,0 R6 w BMW to wcale nie jest fajny gang. silnik kibel - 150km 24V a jechac nie chce (mowie oczywiście o modelu od 520i).

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000 ccm.
PostNapisane: 14.wrz.2005 14:13:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pebo napisał(a):
Zapodaję temat do rozważań teoretycznych. Przykładowy silnik o pojemności skokowej 2000 cm. sześć. - czterosuwowy. Wersja czterocylindrowa, wersja sześciocylindrowa rzędowa, wersja sześciocylindrowa w układzie V i wersja sześciocylindrowa w układzie boxer - interesują mnie cechy takich silników i warunki eksploatacji.


nie da się tak przewidzieć jak skonstruują konstruktorzy takie silniki. Wiadomo V-ka pracuje równiej, R4 ekonomiczniej, boxer nisko położoną masę ma oraz fajny gang, itd itp... Mazda robiła 1.8 V6 . Ale za dużo jest zmiennych żeby tak gdybać.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
kubus napisał(a):
Bilu napisał(a):
2.0 R6 to domena BMW czyli specjalistow od silnikow o charakterze usportowionym i fajnym gangu.

2,0 R6 w BMW to wcale nie jest fajny gang. silnik kibel - 150km 24V a jechac nie chce (mowie oczywiście o modelu od 520i).


Ale w porównaniu do silników Audi silniki BMW (litrażowo) oferują wyższe osiagi przy mniejszym zużyciu paliwa. Jakby ktoś chciał przykłady to mogę podać.

PS. silnik 2.0 dla BMW 5 to tak samo jak 2.0 dla C4, czyli nieporozumienie.

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 10:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Właśnie czasem zdarzają sie takie ciekawostki jak piszecie. Chociażby 2.8 i 2.6 czy 3.3 i 4.2 benzyniaki Audi. Przy z pozoru niewielkich różnicach technicznych różnice w eksploatacji są duże. A jak do tego dorzucić automat, to nie znając szczegółów można się rozczarować. Co do BMW, to mamy w mieście tego tyle że szok. I co drugie to właśnie 2.0 z takim "gangiem". Mam już uraz akustyczny do tej marki. A jak silniki merca?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 10:18:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
pebo napisał(a):
Mam już uraz akustyczny do tej marki. A jak silniki merca?

nie do marki tylko do 2,0 - silnik Merca to tylko od V8 w górę - z resztą to samo tyczy sie BMW :-)

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 10:45:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

to czy silnik jest wysoko obrotowy czy nisko
zalezy od skoku tłoka i mniejszy ty bedzie sie lepiej kracil
a także od głowicy

w mazdzie 2 V6 bardzo dobrze sie kreci i jest to raczej silnik wysoko obrotowy

silniki bmw maja ciekawie położoną moc praktycznie tuz przed czerwonym polem
lepiej sie krecą niz silniki audi

wydaje mi sie ze bmw jednak wyprzedza koncern vag pod względem silników (oczywiscie od kiedy audi przestalo produkowac r5) a także pod wzgledem pewnych nie dorobek i bubli produkcjnych (głowice :P:P)

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 22:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Oj kubus, i uraz do marki i uraz do 2.0. A skoro mówicie że motory merca od V8 w górę, to chyba nie będę eksperymentować i zostane przy V8 audi (raczej 4.2). Chyba że ceny paliw pójdą pójdą bardzo w górę (OPEC nie chce zwiększyć wydobycia).
A pamiętacie takie autko jak Zaporożec - tam był chyba V4 chłodzony powietrzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 22:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
pebo napisał(a):
Oj kubus, i uraz do marki i uraz do 2.0. A skoro mówicie że motory merca od V8 w górę, to chyba nie będę eksperymentować i zostane przy V8 audi (raczej 4.2). Chyba że ceny paliw pójdą pójdą bardzo w górę (OPEC nie chce zwiększyć wydobycia).
A pamiętacie takie autko jak Zaporożec - tam był chyba V4 chłodzony powietrzem.


taa, idealny widlak na motoSama kto się tym intersuje ten może sobie wyobrazić ten silnik w ramie choppera :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 22:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Christo napisał(a):
PS. silnik 2.0 dla BMW 5 to tak samo jak 2.0 dla C4, czyli nieporozumienie.



No raczej odpowiednikiem 2.0 w C4 jest w BMW 1.8 ;)

Odpowiednikiem 520 bylo by raczej 2.6, nie porownuj 4 cylindrow z 6cioma :D

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 02:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
porownanie BMW 2.0 6R 24V do 2.6 V6 12V tez jest troche dziwne ;-) w koncu Buma ma wiecej zaworow wiec nic dziwnego ze ma te 150KM. Jakby 2.6 mial 24 zaworki to by mial pewnie ponad 170 kucy ;) Szkoda ze tak nie zrobili :zly: Jak mialem Cygarko 2.3 to wybralem sie na wycieczke do Zakopca, jechalismy wieksza ekipa,znajomy jechal BMW 520 24v i autka jechaly raczej porownywalnie (a balem sie ze bedzie mnie objezdzal ta Buma ;-) )

Jeszcze co do silnikow BMW to bardzo mi sie podoba jak chodzi (jak na diesla :P ) 3.0d R6. Dzwiek prawie jak w benzynowce :P

PS. BMW robi jakies V6 w ogole ?

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2005 10:02:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Johny napisał(a):
PS. BMW robi jakies V6 w ogole ?


Nie. i chyba nie robiło. R6 byly od 2,0l do 3,8l(wczesniej 3,6l) w bmwM5 e34

V8 od 3,5l do 4,5l. oraz 5,0 w najnowszej 550i.

V10 w terazniejszej M5

V12 w starszych siodemkach i osemkach 5,0 (5,4 w 850csi) oraz 6,0 w w terazniejszej 760.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: